הופטאון HOPETOWN פתח תקווה

פרויקט HOPETOWN בקריית אריה פתח תקווה: בונים בגדול על הגדולות

הנהירה של היזמים לנדל"ן המסחרי של פתח תקווה ולטישת העיניים לחברות הטכנולוגיה הגדולות, באה לידי ביטוי בפרויקט ענק, שמוקם בימים אלה סמוך לבניין אינטל בצומת הרחובות יגיע כפיים ווהפסגות. שיתוף הפעולה הראשוני בין שלמה נדל"ן לחברת רוגובין מכוון גבוה ובונים בעיקר על כך שיוכלו להשכיר קומות רחבות למספר מצומצם של חברות. צפי לאכלוס: תחילת 2024.

בשקט תקשורתי, די מפתיע יש לומר, פרויקט HopeTown קורם עור וגידים ונכנס לתאוצה, למרות שהוא עדיין בשלביו הראשוניים. מביקור שביצענו היום בשטח, מאות רבות של עובדים שוקדים על הבנייה, שלפי היזמים, כרגע נמצאת בסיום שלב הקמת תשתית החניון, שצפוי להכיל כ-1000 חניות בשטח של 30 אלף מ"ר.

צפו בביקור בפרויקט מהיום (18.1.22)

סוג של קמפוס

בהגעה למקום קיבל את פנינו שלט רחב יחד עם שלטי חוצות רבים נסופים המספרים (ברמיזה) על הפרויקט המסקרן ומעורר התקווה (כולל משחק מילים עם השם). על השלטים כתובים בהבלטה מספר הטלפון למתעניינים וכן כתובת האתר. כשניסינו להיכנס לכתובת האתר (hopetown.co.il), קיבלנו הודעת שגיאה והחלטנו לברר אישית מול היזמים.  

מבירור מולם עולה כי למרות השלטים במקום, הפרויקט עדיין רחוק משיווק אינטנסיבי. וגם, לא מדובר פה בשיווק רגיל שמישהו אמור להגיע אליו משלט חוצות, אלא בשיווק אקסקלוסיבי לאותן חברות טכנולוגיות ענקיות, שמחפשות שטחים גדולים בקומות מצומצמות. למעשה, מדובר בפרויקט בסגנון "קמפוס", שיכיל שני מבנים (גבוה – 12 קומות משרדים ונמוך – 2 קומות משרדים), כשמתחתם שטח מסחרי, שיכיל בעיקר מסעדות (יש שמועה על מסעדת בשרים יוקרתית), פאבים וקיוסקים, שישרתו בעיקר את מאות עובדי המקום.

פרויקט הופטאון - שלט באתר הבנייה
פרויקט הופטאון - שלט באתר הבנייה

"השטחים המוצעים לקומת השכרה הם 3000 מ"ר ומעלה", מציין בגאווה אסף זבידה, מנהל פעילות הנדל"ן של "שלמה נדל"ן" מקבוצת "שלמה", הכל כך מוכרת לפתח תקוואים. "מדובר בקומות 'נדיבות' מאוד מבחינת השטח – וזה מה שהחברות הטכנולוגיה הגדולות מחפשות. זה שמייחד ומבדל את הפרויקט הזה".

פרויקט HopeTown (הופטאון) הוא אכן לא שכיח בנוף של קריית אריה. ממש צמוד אליו נמצא הבניין המרשים של אינטל פתח תקווה, שיושביו אולי חושבים בדאגה מה יעלה בגורל הנוף שהם מקבלים בקומות הגבוהות. מטרים ספורים הליכה משם את הבניינים של CyberArk, מגדלי עופר, אינטרגרין ועוד רבים וטובים, כולל הפרויקט עליו דיווחנו של ותניה-קרסו. לכולם מחנה משותף אחד – הם מכילים בעיקר משרדים של חברות טכנולוגיה עם עובדי הייטק.

מיקום פרויקט HOPETOWN לצד החברות הטכנולוגיה הגדולות בפתח תקווה
מיקום פרויקט HOPETOWN לצד החברות הטכנולוגיה הגדולות בפתח תקווה

45 מ"ר משרדים. 4.5 מ' גובה קומה

המתחם אמור להקבל הסמכה של תקני LEED (יעילות אנרגטית של הבניין) וגם הסמכה של תקני WELL (רמת השירותיות של המשתמשים בו) מתוך מטרה לוודא שכל הדרישות המחמירות מתקיימות במתחם. זבידה ממשיך להדגיש את ייחודיות הפרויקט בנוף של קריית אריה."הפרויקט פונה בעיקר לחברות שמחפשות שטחים של 10-15 אלף מ"ר", ממשיך זבידה להדגיש את ייחודיות הפרויקט בנוף של קריית אריה. "הוא מכוון למעסיקים שרוצים להכניס 500 עובדים ל-5000 מטר. זה הרבה יותר מבנייני משרדים אחרים".

לפי התכנית, שמובאת כאן, ובכלל בתקשורת המקומית והארצית, לראשונה, מדובר בפרויקט רחב היקף של 45 אלף מ"ר משרדים, שיכילו שטחי פנאי רבים כמו לובאים מפוארים, רופטופים, חדר כושר וגם אודיטוריום. סטנדרט הקומות גבוה – 4.5 מ' גובה ממוצע לקומה. את המבנים יעטרו חלונות זכוכית גדולות וקירות מסך. המפרטים במבנים ילכו לקצה מבחינת המודרניות והחדשנות – כך, לדברי היזמים.

מחוץ לבניינים צפויים להקים גם שטחים ציבוריים ירוקים כמקובל בפרויקטים חדשניים. בנוסף יושם דגש על נגישות, אופניים שיתופיים, מלתחות וחניות לאופניים. לדברי היזמים, בסוף החודש תסתיים בניית החניון והצפי הוא שבאמצע 2023 בנייתו של הפרוקיט כולו תושלם. קצב גבוה יחסית, שמאפיין פרויקטים נוספים בפתח תקווה. "הצפי לאכלוס הוא תחילת 2024", מציין זבידה. 

מיקום פרויקט HOPETOWN - הדמיה
מיקום פרויקט HOPETOWN - הדמיה

למה דווקא פתח תקווה?

"בפתח תקווה יש ביקושים רבים לנדל"ן מסחרי – והם רק מתרבים", טוען זבידה. "המיקום של פתח תקווה הוא אידיאלי כי הוא קרוב למרכזי ישוב של הרבה עובדי הייטק: בעיר עצמה, גבעת שמואל, גני תקווה וכן בראש העין, אלעד והסביבה. כמו כן, הוא קרוב לצירים המרכזיים של המדינה – כביש 4, כביש 5, כביש 6 וכביש 40".

יש לציין כי זהו שיתוף הפעולה הראשון של שתי ענקיות הנדל"ן: שלמה נדל"ן וחברת רוגובין. מדובר בשתי חברות ותיקות בשוק הנדל"ן המסחרי. שלמה נדל"ן מחזיקה מספר פרויקטים משמעותיים בפתח תקווה, כמו: בית שלמה ביטוח, בית היצירה 23, M סנטר בסגולה וגם במבנה של אינטל פתח תקווה.

תמונות מהשטח (18.1.22) - לחצו להגדלה

מיקום הפרויקט

עוד ב-נדלן

צפו באירוע ההריסה של פרויקט "הדרים הירוקה" בצלח שלום עמישב פתח תקווה (וידאו)

עשרות אנשים, יזמים, אנשי עסקים, אנשי עירייה, דיירים וקהל סקרנים של תושבי השכונה הגיעו לפארק, הסמוך לפרויקט, ברחוב מבנים 27 עד 33. ארבעה מבני רכבת ישנים ומוזנחים עם 16 דירות, אמורים להפוך תוך שנתיים-שלוש לשני מגדלי מגורים חדישים ומודרניים של תשע קומות כל אחד – בפרויקט פינוי -בינוי שטרם נראה בשכונות מזרח העיר. "הפרויקט יהפוך את השכונה", אמרו לנו דיירים.

המשך קריאה »
בית מלון סטארטסיב פתח תקווה לשם 9

כאן יקום בית המלון הגדול השני של פתח תקווה? פרויקט "לשם 9" – מקבל תוקף

לפי דיווח של העירייה, הועדה המחוזית לתכנון ובניה החליטה לתת תוקף לתכנית להקמת מלון עסקים ברחוב לשם באזור העסקים סטארטסיב, כחלק ממדיניותה לקדם את חידוש אזור התעשייה, שבחלקו הפך למוזנח עם השנים. פרוייקט ישתרע על פני כדונם – ובו ייבנה מלון עסקים הכולל 90 חדרים עם 14 קומות, כשמתחתיו קומת מסחר. היזמיות הן קטה יזמות ומאיה מיה נכסים – להן פרויקטים בעיר.

המשך קריאה »
פארק גיסין פתח תקווה ישרס לילה יום

שכנות חדשות בפארק גיסין: רשות המיסים ומשרד התעסוקה פתח תקווה שכרו מישרס

חברת הנדל"ן, שמסיימת בימים אלה לבנות בפרויקט על רח' גיסין פינת בזל את מגדל המשרדים הענקי, המתנשא לגובה של 25 קומות, הודיעה לבורסה כי היא תשכיר שטחים גדולים גם למשרד התעסוקה, בית המשפט לתעבורה ולמשפחה בהיקף עסקאות כולל של עד 350 מיליון ש"ח לתקופה של 10 שנים. הצפי הוא שבעוד כשנה נלך לחתום אבטלה בגיסין במקום ברח' ההסתדרות – וטוב שכך.

המשך קריאה »
בנייני מגורים בפתח תקווה

נעבור את חיפה עד 2034? 11 אלף דירות חדשות בהתחדשות עירונית אושרו בפתח תקווה

לפי הדיווח שהתקבל היום, הוועדה המחוזית אישרה להפקדה תוכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לפיה 2,500 מבנים בעיר, יעברו תהליך התחדשות עירונית באמצעות תכנית אלטרנטיבית לתמ"א 38. המשמעות היא שבעוד כעשור, בזכות התכנית, צפויים להצטרף לעיר כ-50 אלף תושבים, זאת בנוסף לאלה שיתווספו לכ-50 אלף בסירקין. "התכנית לוקחת בחשבון גם את הצורך בחידוש התשתיות", נמסר.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading