מבט על תנועת הרכבים מגשר המיתרים בפתח תקווה

העירייה: בקרוב נשקיע מאות מיליונים בעשרות פרויקטים תחבורתייים בפתח תקווה

אם יש משהו שתמיד מעורר סימני שאלה, נוכח ההתפתחות המואצת של העיר, זהו ההיבט התנועתי והתחברותי: איך נשרוד את הצפיפות, שהיום היא "כסף קטן", לעומת מה שהולך להיות כאן עד סוף העשור – עם עוד אלפי (לפי הערכות 100 אלף) תושבים ועובדים חדשים שיצטרפו אלינו כשניגע ל-2030. האם תכניות העירייה ירגיעו את חשש התושבים?

העירייה פרסמה היום כי היא תגיד "קול קורא" למשרד התחבורה עשרות פרויקטים תחבורתיים (חלקם גדולים בהיקפם) במטרה לשפר את התנועה בשכונות הוותיקות, במרכב העיר וגם בצירים הראשיים. לפי התכנון הפרויקטים אמורים לשפר את בטיחות תנועת המכוניות ובמקביל לפתח ולקדם תשתיות של שבילי אופניים נוספים בעיר. להלן עיקרי התכנית כפי שפרסמה העירייה:

שדרוג התשתית לשיפור התנועה בצמתים:

צומת המר-גיסין - פיתוח הזרוע המזרחית

צומת התנופה–פסגות - הקמת כיכר

צומת יגיע כפיים-פוקס - רמזורים

צומת ברט–המפלסים - רמזורים

הקמת ושדרוג שבילי אופניים:

שביל גיסין

ציר ז'בוטינסקי

העצמאות-זליג בס-הנשיאים

הקמת איי תנועה

צומת האביב-קפלנסקי

ביטרמן-לוי אשכול-קפלן

שיפורי תנועה נוספים

שינוי גאומטרי ברח' פינקל

הרחבת המדרכה ברח' הרצל

עמודי חסימה ברח' החמישה

הרחבת המדרכה בשי עגנון

הסדר תנועתי באחד העם

הסדרי תנועה בנחלת צבי – רמב"ם

לפי הודעת העירייה, אין בתכנית שינויים מהותיים מבחינת שיפור התחבורה הציבורית, למעט הקמת תחנות אוטובוסים חדשות במספר איזורים בעיר. בעירייה יודעים כנראה את מה שכולנו יודעים – שעתיד השיפור התנועתי תלוי בעיקר בהצלחה של תחנות וקווי הרכבת הקלה, שהקו האדום שלה, למי שלא זוכר, אמור להיות מופעל כבר בעוד 9 חודשים (נובמבר 2022).

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »