מבט על תנועת הרכבים מגשר המיתרים בפתח תקווה

העירייה: בקרוב נשקיע מאות מיליונים בעשרות פרויקטים תחבורתייים בפתח תקווה

אם יש משהו שתמיד מעורר סימני שאלה, נוכח ההתפתחות המואצת של העיר, זהו ההיבט התנועתי והתחברותי: איך נשרוד את הצפיפות, שהיום היא "כסף קטן", לעומת מה שהולך להיות כאן עד סוף העשור – עם עוד אלפי (לפי הערכות 100 אלף) תושבים ועובדים חדשים שיצטרפו אלינו כשניגע ל-2030. האם תכניות העירייה ירגיעו את חשש התושבים?

העירייה פרסמה היום כי היא תגיד "קול קורא" למשרד התחבורה עשרות פרויקטים תחבורתיים (חלקם גדולים בהיקפם) במטרה לשפר את התנועה בשכונות הוותיקות, במרכב העיר וגם בצירים הראשיים. לפי התכנון הפרויקטים אמורים לשפר את בטיחות תנועת המכוניות ובמקביל לפתח ולקדם תשתיות של שבילי אופניים נוספים בעיר. להלן עיקרי התכנית כפי שפרסמה העירייה:

שדרוג התשתית לשיפור התנועה בצמתים:

צומת המר-גיסין - פיתוח הזרוע המזרחית

צומת התנופה–פסגות - הקמת כיכר

צומת יגיע כפיים-פוקס - רמזורים

צומת ברט–המפלסים - רמזורים

הקמת ושדרוג שבילי אופניים:

שביל גיסין

ציר ז'בוטינסקי

העצמאות-זליג בס-הנשיאים

הקמת איי תנועה

צומת האביב-קפלנסקי

ביטרמן-לוי אשכול-קפלן

שיפורי תנועה נוספים

שינוי גאומטרי ברח' פינקל

הרחבת המדרכה ברח' הרצל

עמודי חסימה ברח' החמישה

הרחבת המדרכה בשי עגנון

הסדר תנועתי באחד העם

הסדרי תנועה בנחלת צבי – רמב"ם

לפי הודעת העירייה, אין בתכנית שינויים מהותיים מבחינת שיפור התחבורה הציבורית, למעט הקמת תחנות אוטובוסים חדשות במספר איזורים בעיר. בעירייה יודעים כנראה את מה שכולנו יודעים – שעתיד השיפור התנועתי תלוי בעיקר בהצלחה של תחנות וקווי הרכבת הקלה, שהקו האדום שלה, למי שלא זוכר, אמור להיות מופעל כבר בעוד 9 חודשים (נובמבר 2022).

עוד ב-רכב ותחבורה

ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

כדאי להיערך: החל מה-1.3 תופסק תנועת הרכבת הכבדה בפתח תקווה למשך חודשיים

דוברות רכבת ישראל הודיעה לאחרונה כי תנועת הרכבות בעיר תופסק בחודש עד לתאריך 4.5.24 (כולל) בעקבות עבודות לצורך קידום פרויקט "המסילה המזרחית". במטרה לתת פתרון זמני לנוסעי הרכבת, יופעלו היסעים (אוטובוסים ומיניבוסים), אל מגוון יעדים, ביניהם אל ומתחנת הרכבת בקריית אריה. מטרת הפרויקט: לצמצם את הגודש בכבישים, את זיהום האוויר, ולהגביר את בטיחות משתמשי הדרך.

המשך קריאה »
מיצג טסלה פתח תקווה

צפו: כמעט שיא עולמי בפתח תקווה: כ-650 רכבי טסלה גדשו את החנייה ברחוב שחם

איזור הבילויים של פתח תקווה אירח אמש מיצג אורות ומוסיקה יוצא דופן מסוגו, ביוזמת קהילת טסלה ישראל ובשיתוף פעולה עם עיריית פתח תקווה במחווה לחטופים עם מסר אחד ברור: החזירו אותם הביתה. חובבי המכונית החשמלית הגיעו לעיר מכל קצוות הארץ במטרה לתמוך בהחזרת החטופים – ועל הדרך לשבור את השיא העולמי שעומד על 687 רכבים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading