טקס השקת דגם קטר גיסין הרב מלכה פתח תקווה

הנה באה הרכבת? לפחות הקטר בגיסין כבר כאן

כל מי שתקוע מדי יום בפקק של גיסין יכול למצוא נחמה פורתא במיצג החדש שהציבה העירייה בצומת של רח' הרב מלכה: דגם של קטר מספר 261 של רכבת ישראל, שנועד לייצג את הקידמה התחבורתית, אליה העיר שואפת להגיע. המיצג הושק היום באירוע חגיגי בהשתתפות ראש העיר, רמי גרינברג ומנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר.

אחד מהאתגרים הגדולים ביותר הניצבים בפני עיר כה מתפתחת כמו פתח תקווה, הוא שיפור התחבורה, ביחס זהה לגידול באוכלוסיה ולתנופה העסקית שהיא חווה בעשור השלישי של המאה ה-21. זהו אתגר לא פשוט כלל וכלל, מה גם שהוא לא תלוי רק ברצון הטוב של העיר והעירייה, אלא גם במדינת ישראל, שלא לדבר התרחשויות גלובאליות, המשפיעות על כל תחומי החיים שלנו.

הקטר - סמל למהפכה תחבורתית?

דגם קטר רכבת ישראל בצומת גיסין הרב מלכה פתח תקווה
דגם קטר רכבת ישראל בצומת גיסין הרב מלכה פתח תקווה

כרגע המצב הוא שכולם, בעודם תקועים בפקקים המייגעים כמעט בכל כביש ראשי בעיר, לוטשים עיניים בתקווה לסוף 2022, אז אמור להתחיל לפעול הקו האדום של הרכבת הקלה, שיחצה את האיזורים המרכזיים של פתח תקווה ואמור להביא להקלה בעומסים. 

בינתיים, בעירייה השיקו היום באירוע חגיגי דגם של קטר בצומת גיסין-הרב מלכה, סמוך ל"עץ הבוכה". המיקום הוא סמלי – בין תחנת הרכבת הישנה של רח' פינסקר לבין התחנה המודרנית של קריית אריה, שם גם אמור לקום מסוף של הרכבת הקלה. בנוסף, המיקום הזה מסמל את תוואי הרכבת הקלה שאמורה לעבור בפתח תקווה, כאמור הקו האדום כבר לקראת סוף 2022 והקו הצהוב, שאמור להיפתח שנה-שנתיים לאחר מכן.

תוואי הרכבת הקלה - קו אדום + צהוב - שיעבור בפתח תקווה
תוואי הרכבת הקלה - קו אדום + צהוב - שיעבור בפתח תקווה

ביום ראשון הקרוב - הרכבת המחושמלת בפתח תקווה

ראש העיר רמי גרינברג ומנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר
ראש העיר רמי גרינברג ומנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר

הדגם שהוצבע בצומת הוא של קטר 261 בעל מנוע דיזל-חשמלי, שייצרה חברה ספרדית בשנת 1998 עבור רכבת ישראל. למעשה מדובר בקטר ראשון מסוגו בישראל, שהכיל מנועי הסעה א-סינכרוניים המאפשרים יעילות משופרת ודורשים פחות תחזוקה.

בטקס ההשקה השתתף מיכה מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל, שציין כי החל מיום ראשון הקרוב (2.1), הרכבת המחושמלת (עדיין לא הרכבת הקלה…), עליה עמלו במסגרת פרויקט חשמול הרכבת המקיף, תתחיל לעבור בתחנות פתח תקווה.

דגם הקטר בלילה שהובא אל הצומת
דגם הקטר בלילה שהובא אל הצומת

ראש העיר, גרינברג, הוסיף כי פתח תקווה "כבר אינה מושבה קטנה, אלא עיר מטרופולין ענקית עם מערכת תחברותית מהגדולות והענפות שיש. אנחנו לקראת סיום העבודות על הרכבת הקלה ובמקביל הוספת קווי תחבורה חדישים ונגישים ורשת דרכים מסועפת, כל זאת לצד עידוד שימוש בשבילי הליכה ושבילי אופניים הקיימים לאורכה ולרוחבה של העיר"

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading