תקציב העירייה ל-2023 צפוי לגדול בכ-300 מיליון ש"ח נוכח ההתפתחות העסקית של פ"ת

לפי דיווח של עיריית פתח תקווה, היא צפויה לפרסם בקרוב את תקציבה לשנה הבאה, שצפוי לעמוד על 2.37 מיליארד ש"ח, כ-14% יותר מ-2022. את הגידול מייחסים בעיקר להכנסות גבוהות, שאמורות להתקבל מארנונה לעסקים, שמספרם בעיר הגיע ליותר מ-8,500. העירייה מבטיחה כי התקציב יופנה לטובת משאבים לשירות הציבור – חינוך, ניקיון, ביטחון והמשך פיתוח העיר. 

300 מיליון ש"ח יותר – זה מה שמבטיחה לנו העירייה לקראת פרסום התקציב לקראת 2023, שאמור להתפרסם בימים הקרובים. הסכום המדויק שיכלול התקציב בשנה הבאה, לפי הדיווח של העירייה, הוא 2,370,837,000 ₪, שמגלם גידול של כ-298 מיליון ₪ ביחס לתקציב 2022.

בונים על המשרדים בפתח תקווה
בונים על המשרדים בפתח תקווה (פרויקט 456)

לא מעלים - ומחזירים!

בעירייה מתגאים בכך שהתקציב גדל, מבלי להעלות את הארנונה לתושבים, למרות שהמדינה ביקשה להוסיף 1.37%. לא רק זאת, כפי שפרסמנו לאחרונה, העירייה תחזיר לתושבים ארנונת יתר שנגבתה בסך כולל של 15 מיליון ש"ח וכן, בהתאם להוראת החוק, הוחלט שגם תאגיד המים מיתב יחזיר רווחי דיבידנדים לציבור תושבי פתח תקווה.  

בעירייה מציינים כי הארנונה לתושבים לא תעלה, זאת למרות ההתייקרויות במשק, העלאת המדד וקיצוצי תקציב של משרדי הממשלה לרשויות המקומיות. אף על פי כן, העירייה מבטיחה למהשיך להגדיל את הסיוע בהנחות בארנונה לתושבי העיר בהיקף של 231 מיליון ₪, שכוללים הרחבת זכאויות שונות, כמו הנחה למפקדים במילואים בשיעור של 25%.

אחד מהמרכיבים של התקציב הוא כסף שיושקע הפיתוח פארק הירקון פתח תקווה, שצפוי להשתרע על פני 10,000 דונם, זאת לצד חידוש תשתיות, הקמת גשרים להולכי רגל, סלילת שבילי אופניים, פיתוח פרוייקטים תנועתיים, בניית קריית ספורט, מגרשי דשא סינטטי ומתקני ספורט, פיתוח בריכת החורף ושיקום נחל מזור כאתרים תיירותיים.

בונים על עסקים חדשים - בוקאדו - בית קפה חדש בעיר

לחינוך יוקצו 890 מיליון. תקציב המחזור הוכפל

בנוסף, העירייה ציינה כי תשקיע מהתקציב בבניית מוסדות חינוך ותנועות נוער, בניית פארקים וגנים ציבוריים חדשים ברחבי העיר, בניית מעונות יום ומוסדות חינוך, קידום מעונות לסטודנטים, פיתוח הקרייה האקדמית ועוד. אגב, סך תקציב החינוך לשנת 2023 צפוי לעמוד על כ-890 מיליון ₪ ויציג עלייה של כ-10% מהתקציב אשתקד. זה לא כולל תקציבי פיתוח נוספים בסך 150 מיליון ₪, לטובת בינוי ושדרוג מוסדות חינוך.

תקציב שיפור פני העיר (שפ"ע) יעמוד ב-2023 על כ-250 מיליון ש"ח, עלייה של כ-10 אחוז מתקציב 2022. התקציב יופנה לטובת ניקיון העיר, הדברה וטיפול בטרמיטים, פיקוח, שילוט וקידום עסקים, איכות סביבה, קידום האגף לרווחת בעלי החיים, מיחזור ועוד. עיקר הגידול בתקציב המינהל נרשם בסעיף שרותי ניקיון אשר יעמוד השנה על 201.5 מיליון ₪ ויציג גידול של 10%.

העירייה מציינת כי גם בשנת 2023 היא תאפשר החלפת אשפתונים תקולים ללא עלות, ותקציב האשפתונים יעלה ב-30%. תקציב ניקיון הרחובות עלה ל-70 מיליון ₪ והציג גידול של 10%, פיקוח תברואי (מזון ועסקים) יעמוד על 11.7 מיליון ₪, תקציב המיחזור הוכפל, תקציב האגף לרווחת בעלי חיים (השירות הווטרינרי) יעלה ל-6.5 מיליון ₪ ותקציב גן החי יעלה ל-3.2 מיליון ₪.

בני נוער בפתח תקווה

תקציב תכנון העיר בגידול של 11%

תקציב תכנון העיר יעמוד על 35.7 מיליון ₪, מה שיהווה גידול בגובה 11%. תקציב הפיקוח על הבנייה יעמוד על 15.5 מיליון ₪ ויראה גידול של 14%. תקציב עבודות ניקוז ותיעול עומד מיליוני שקלים בשוטף ותב"רים, תקציב העבודות הפיתוח של תאגיד מיתב בשווי עשרות מיליוני שקלים לשדרוג תשתיות המים והביוב.

תקציב הבטיחות בדרכים, הכולל תכנון צמתים וכבישים, אחזקת רמזורים, פעולות בטיחות בדרכים ועוד – יעמוד על 10.8 מיליון ₪, בנוסף לתקציבים חריגים נוספים (תב"רים) בגובה עשרות מיליוני שקלים. לדברי העירייה, סעיף תאורת הרחוב יעמוד על כ-13 מיליון ₪, מה שאמור לאפשר את המשך שדרוג תאורת הרחוב והחלפת התאורה לתאורת LED חסכונית ויעילה.

העירייה מסרה כי תקציב תרבות, נוער וספורט יעמוד על כ- 136 מיליון ₪ ויראה גידול של כ-10%, לא כולל 7.5 מיליון ₪ מקדמות, שכבר הועברו לטובת פעילויות שונות לרווחת תושבי פתח תקווה. בעירייה מציינים כי זה ולא כולל תקציב מקפ"ת, העומד על עשרות מיליונים נוספים, המוקדשים לפעילויות קהילתיות ורווחתם החברתית של התושבים.

מבט על הלב העסקי של פתח תקווה מכיוון קריית אריה

10.5 מיליון לעמותות וקבוצות הספורט בעיר

לפי העירייה, תקציב אגף הספורט יעמוד ב-2023 על 33 מיליון ₪. התקציב יכלול אחזקת מתקני הספורט וניהול אולמות הספורט, אירועי ספורט, מפעלי ספורט בבתי הספר, השתתפות בהפעלת האצטדיון ומגרשי האימונים, תמיכות לעמותות הספורט בעיר (יעמוד על 10.5 מיליון ₪), מלגות לספורטאים מצטיינים  (שיעמוד על 200 אלף ₪) ועוד.

העירייה מסרה כי תקציב הרווחה והסיוע לאוכלוסיות השונות, הזקוקות לעזרה ותמיכה, יעמוד השנה על 280 מיליון ₪. התקציב כולל שירותי שיקום, שירותים קהילתיים, סיוע לנוער ולצעירים, שירותים לילדים ונוער – ילדים בסיכון, מועדוניות, מעונות חסות, משפחות אומנה, בתים חמים, נוער בסיכון, טיפול בדרי רחוב, התמכרויות, סיוע לנשים מוכות ומשפחות במצוקה, שירותים לזקן, סיוע לשורדי שואה, תעסוקה ומרכזי יום לקשיש, שירותי שיקום, עבודה קהילתית, שירותים לעולים, שירותים למוגבלים שכלית והתפתחותית, הפעלת מעונות יום, הסעות ועוד. 

תקציב הבריאות יעמוד על 9.2 מיליון ₪ לטובת הפעילות השוטפת ואחזקת כ"א מקצועי של טיפות החלב. העירייה ציינה, כי בשונה מערים אחרות, בהן שירות ותפעול טיפות החלב מתבצע דרך קופות החולים, בפתח תקווה, הן מופעלות בשיתוף משרד הבריאות והעירייה, זאת בנוסף להשקעה בבניית מבנים לטיפות החלב בשכונות השונות בעיר, בקלינאיות תקשורת ובמרפאת השיניים העירונית.

עוד ב-מהנעשה בעיר

חגי יהודה בש

שבוע לאחר שטבע בבריכה בצימר: נקבע מותו של חגי יהודה בש מפתח תקווה

במשך ימים ארוכים נלחמו בבית החולים פוריה בטבריה על חייו של הילד בן ה-5, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) כוחו לא עמד לו והוא נפטר. חגי, שהתחנך בתלמוד תורה ברכת יעקב, הוא בנו של הרב אריאל שלמה בש, רב ידוע בעיר מקהילת חברון היכל יחזקאל שבעיר ושל אשתו תמר – טבע במהלך חופשה משפחתית. בשעה זו הוא מובא למנוחות בבית העלמין סגולה.

המשך קריאה »
דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading