אין תכנית שלבים בדרך אל היעד הסופי: "אף אחד לא יודע מתי הרכבת הקלה תתחיל לפעול"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

הקו האדום של הרכבת הקלה היה, לפני התכנון המקורי, לעבור בפתח תקווה כבר לפני שבועיים – וזה כמובן לא קרה. לפני כחודשיים דיווחנו לכם כי תאריך היעד נדחה לפברואר-מרץ, אלא שגם על מועד זה, אף אחד עדיין לא יכול להתחייב. לפי דיווח של תכנית חיסכון בחדשות 12, גורמים במשרד התחבורה והאוצר, קיבלו דיווחים מנת"ע, כי התקלות בנסיעות המבחן עדיין נמשכות. האוצר: "בנת"ע לא מעמידים אבני דרך".

איך שלא נהפוך את זה, גורלה של ההתפתחות העסקית וההתחדשות העירונית בפתח תקווה, תלויה ועומדת במהפכה התחבורתית, שצפויה להתרחש בשנים הקרובות – ובראשן פתיחתה של הרכבת הקלה, שהקו האדום שלה, אמור להביא אותנו מרוטשילד ת"א למגדלי ב.ס.ר סיטי במשהו כמו 20 דקות. לפי התכנון זה היה אמור לקרות בסוף נובמבר האחרון, אבל כרגע אין כלל תאריך יעד.

הרכבת הקלה בפתח תקווה

לפי דיווח בתכנית חיסכון של חדשות 12, ששודרה הערב, אף אחד מהגורמים המוסמכים לא מוכן להתחייב על תאריך יעד. למרות שמנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, אמרה אתמול בוועידת YNET לתחבורה, כי "זה רק עניין של זמן ויש להיאזר בסבלנות", גורמים במשרד האוצר ומשרד התחבורה, טוענים כי לנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה האחראית לתפעול הרכבת, אין תכנית שלבים או אבני דרך משמעותיות, שלפיהם ניתן לקבוע תאריך יעד להשקת הרכבת. 

מסתבר כי יש הרבה התקלות בנסיעות המבחן ועדיין לא יודעים מתי יתוקנו התקלות שמתגלות בתהליך נסיעות המבחן. השלב הבא, אחרי שיצלחו נסיעות המבחן, הוא להעביר את אחריות ההשקה למפעיל, חברת תבל, לה שייכים הנהגים ולאחר מכן עוד יידרשו אישורים של טופס 4, כבאות, משטרה ועוד. המשמעות היא שלאף אחד אין ממש מושג מתי ייפתח הקו האדום של הרכבת הקלה. 

לפני יותר מחודשיים דיווחנו לכם עד כמה העסקים, במיוחד אלה שבנו על לוקיישן התחנות, כמו בב.ס.ר סיטי/עמי דן טאון, סופגים הפסדים כבדים מכל עיכוב. "העיכוב פוגע בנו מאוד ואני מעריך שמדובר בהפסד מכירות של 250-300 אלף ש"ח לכל חודש עיכוב", אמר לנו משה שדה, בעל חנות גלי אאוטלט, הסמוכה לתחנת הרכבת הקלה. 

עוד ב-רכב ותחבורה

אופנוע מפגע רעש בפתח תקווה

סוף לרעש? בפתח תקווה יחלו לאכוף רעש מרכבים ואופנועים באמצעים טכנולוגיים

אחרי תלונות רבות של תושבים, במיוחד בתקופה מתוחה זו, העירייה סיימה את הפיילוט של חברת NOize ltd, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, והמיזם הטכנולוגי, המבצע ניטור רעש באמצעות מצלמות המזהות מפגעי רעש בכבישים, יוצא לדרך באופן מבצעי ובקרוב יוטלו קנסות על מפגע הרעש בסכומים של עד 730 ש"ח. פתח תקווה היא העיר הראשונה שקידמה מערכת אכיפה טכנולוגית זו.

המשך קריאה »
מטרו M2 פתח תקווה

דמיינו 2034: תוכנית רכבת המטרו M2 אושרה ע"י המדינה. איפה היא תעבור בפ"ת?

עוד לא הספקנו "להתאושש" מההשקה המאוחרת של הרכבת הקלה, בדיוק לפני חודש – והיום התבשרנו כי תכנית ה"קו הכתום", שיחבר בין פתח תקווה לחולון, דרך גבעת שמואל, בני ברק, גבעתיים, רמת גן ותל אביב – אושרה על ידי ועדת התשתיות הלאומית. בניגוד לרכבת הקלה, הקו צפוי להיות תת קרקעי בלבד, אורכו 26 ק"מ עם 22 תחנות – כשמונה מהן בעיר, כשהנסיעה תסתיים בסגולה.

המשך קריאה »
גלאי רעש בפתח תקווה

תהיו בשקט? פתח תקווה נבחרה להיות העיר הראשונה בה יותקנו גלאי רעש בכבישים

ראש העיר רמי גרינברג כינס היום פגישה עם בעירייה עם נציגים מהמשרד להגנת הסביבה וגורמי מקצוע באגף לאיכות הסביבה בעיר על מנת לקדם פיילוט, שבמסגרתו צפויים להיות מותקנים בקרוב למעלה מ-60 גלאי רעש ברחבי העיר. מתוך כל הערים שמשתתפות במיזם, פתח תקווה הראשונה – ואם הפיילוט יהיה מוצלח – צפויים להיות מותקנים גלאים נוספים. על הכוונ? מכוניות ואופנועים משופרים.

המשך קריאה »
הקו האדום של הרכבת הקלה דנקל פתח תקווה תחנת השחם ז'בוטינסקי

לידיעת הנוסעים במוצ"ש: הרכבת הקלה האחרונה מפתח תקווה תצא מעכשיו ב-00:15

שבוע מהשקת הקו האדום ולאחר שבמוצאי השבת האחרונה הרכבת פעלה רק כשעתיים, בנת"ע ומשרד התחבורה התחשבו בביקורת הציבורית והאריכו את שעות הפעילות. הערב, הרכבת הראשונה תצא מהתחנה המרכזית כבר ב-20:30 (כ-40 דקות אחרי יציאת השבת) והאחרונה תצא רבע שעה אחרי חצות מקריית אריה. הרכבת האחרונה תצא מתחנת אליפלט ת"א ב-00:30 ותגיע לפתח תקווה ב-1:00 בלילה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading