אין תכנית שלבים בדרך אל היעד הסופי: "אף אחד לא יודע מתי הרכבת הקלה תתחיל לפעול"

הקו האדום של הרכבת הקלה היה, לפני התכנון המקורי, לעבור בפתח תקווה כבר לפני שבועיים – וזה כמובן לא קרה. לפני כחודשיים דיווחנו לכם כי תאריך היעד נדחה לפברואר-מרץ, אלא שגם על מועד זה, אף אחד עדיין לא יכול להתחייב. לפי דיווח של תכנית חיסכון בחדשות 12, גורמים במשרד התחבורה והאוצר, קיבלו דיווחים מנת"ע, כי התקלות בנסיעות המבחן עדיין נמשכות. האוצר: "בנת"ע לא מעמידים אבני דרך".

איך שלא נהפוך את זה, גורלה של ההתפתחות העסקית וההתחדשות העירונית בפתח תקווה, תלויה ועומדת במהפכה התחבורתית, שצפויה להתרחש בשנים הקרובות – ובראשן פתיחתה של הרכבת הקלה, שהקו האדום שלה, אמור להביא אותנו מרוטשילד ת"א למגדלי ב.ס.ר סיטי במשהו כמו 20 דקות. לפי התכנון זה היה אמור לקרות בסוף נובמבר האחרון, אבל כרגע אין כלל תאריך יעד.

הרכבת הקלה בפתח תקווה

לפי דיווח בתכנית חיסכון של חדשות 12, ששודרה הערב, אף אחד מהגורמים המוסמכים לא מוכן להתחייב על תאריך יעד. למרות שמנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, אמרה אתמול בוועידת YNET לתחבורה, כי "זה רק עניין של זמן ויש להיאזר בסבלנות", גורמים במשרד האוצר ומשרד התחבורה, טוענים כי לנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה האחראית לתפעול הרכבת, אין תכנית שלבים או אבני דרך משמעותיות, שלפיהם ניתן לקבוע תאריך יעד להשקת הרכבת. 

מסתבר כי יש הרבה התקלות בנסיעות המבחן ועדיין לא יודעים מתי יתוקנו התקלות שמתגלות בתהליך נסיעות המבחן. השלב הבא, אחרי שיצלחו נסיעות המבחן, הוא להעביר את אחריות ההשקה למפעיל, חברת תבל, לה שייכים הנהגים ולאחר מכן עוד יידרשו אישורים של טופס 4, כבאות, משטרה ועוד. המשמעות היא שלאף אחד אין ממש מושג מתי ייפתח הקו האדום של הרכבת הקלה. 

לפני יותר מחודשיים דיווחנו לכם עד כמה העסקים, במיוחד אלה שבנו על לוקיישן התחנות, כמו בב.ס.ר סיטי/עמי דן טאון, סופגים הפסדים כבדים מכל עיכוב. "העיכוב פוגע בנו מאוד ואני מעריך שמדובר בהפסד מכירות של 250-300 אלף ש"ח לכל חודש עיכוב", אמר לנו משה שדה, בעל חנות גלי אאוטלט, הסמוכה לתחנת הרכבת הקלה. 

עוד ב-רכב ותחבורה

דוד קמחי וציר רבין ז'בוטינסקי

מחלצים את הפקק? "העבודות בז'בוטינסקי-רבין צפויות להסתיים תוך כחצי שנה" (וידאו)

דוד קמחי, הממונה על התחבורה הציבורית בעיריית פ"ת, מרגיע את הנהגים הלחוצים בעקבות צמצום הנתיב, שהתבצע בשבוע שעבר בצומת הכי עמוס בעיר, לצורך עבודות תשתית. העבודות נועדו לייצר לבאים מדרום שתי פניות ימינה, שיופרדו משתי הפניות שמאלה – זאת כדי להקל על התנועה. במקביל, יגדילו את הנת"צים בכביש הראשי, הכל כדי שיהיה משתלם יותר להשאיר את הרכב בבית.

המשך קריאה »
דריסה לא פיגוע

"חשבנו שמדובר בפיגוע": 3 תלמידות נפגעו מרכב שעלה על המדרכה במרכז העיר

הרבה דקות של חרדה עברו על תושבים המרכז פתח תקווה, שבצהרי היום נגלה לעיניהם מחזה שמוכר לנו מזירות פיגועים, כשבהתחלה חשבו שמדובר במחבל שדורס בכוונה תלמידות שחזרו מבית הספר. במהרה הסתבר כי מדובר היה בתאונת דרכים מצערת, שהסתיימה למרבה המזל רק בפציעה בינונית של אחת מהן, כשהשתיים האחרות במצב קל.

המשך קריאה »

אנדר-גראונד פתח תקווה: נחנך המעבר התת קרקעי המקשר בין אורלוב לפרופ' שור (וידאו)

בטקס בו השתתפו ראש העיר רמי גרינברג ותושבים רבים הגרים במרכז העיר, גזרו את הסרט בפתח המעבר שישמש את הולכי הרגל המסתובבים במקום – ובראש ובראשונה את הנוסעים ברכבת הקלה בתחנה הראשונה – בתחנה המרכזית. לדברי עיריית פתח תקווה, המעבר מקצר באופן משמעותי את זמני ההליכה וההגעה לרכבת הקלה ולתחנת האוטובוסים ומאפשר מעבר בטוח ללא חציית כבישים.

המשך קריאה »
כביש 40 צומת סירקין

נתיבי ישראל פרסמה: לא נסגור את הצמתים חזן, הושע ושלמה במסגרת שדרוג כביש 40

לפי התכנון, שהוצג אתמול (24.2) על ידי החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, היא קיבלה את המלצות העירייה, הייתה ערה למאבק התושבים בעניין – והחליטה שלא לסגור את הצמתים, שמחברים בין הצד המזרחי של הכביש (שכונות יוספטל, קרית אלון, בלינסון, דדו, הדר גנים/עמישב, גני הדר) לבין המערבי (שערייה, קרית חזני, קרית ספיר, אחדות, ארגוב). הפתרון: שיקוע וגשר. עדיין אין צפי לתחילת עבודות.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading