אין תכנית שלבים בדרך אל היעד הסופי: "אף אחד לא יודע מתי הרכבת הקלה תתחיל לפעול"

הקו האדום של הרכבת הקלה היה, לפני התכנון המקורי, לעבור בפתח תקווה כבר לפני שבועיים – וזה כמובן לא קרה. לפני כחודשיים דיווחנו לכם כי תאריך היעד נדחה לפברואר-מרץ, אלא שגם על מועד זה, אף אחד עדיין לא יכול להתחייב. לפי דיווח של תכנית חיסכון בחדשות 12, גורמים במשרד התחבורה והאוצר, קיבלו דיווחים מנת"ע, כי התקלות בנסיעות המבחן עדיין נמשכות. האוצר: "בנת"ע לא מעמידים אבני דרך".

איך שלא נהפוך את זה, גורלה של ההתפתחות העסקית וההתחדשות העירונית בפתח תקווה, תלויה ועומדת במהפכה התחבורתית, שצפויה להתרחש בשנים הקרובות – ובראשן פתיחתה של הרכבת הקלה, שהקו האדום שלה, אמור להביא אותנו מרוטשילד ת"א למגדלי ב.ס.ר סיטי במשהו כמו 20 דקות. לפי התכנון זה היה אמור לקרות בסוף נובמבר האחרון, אבל כרגע אין כלל תאריך יעד.

הרכבת הקלה בפתח תקווה

לפי דיווח בתכנית חיסכון של חדשות 12, ששודרה הערב, אף אחד מהגורמים המוסמכים לא מוכן להתחייב על תאריך יעד. למרות שמנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, אמרה אתמול בוועידת YNET לתחבורה, כי "זה רק עניין של זמן ויש להיאזר בסבלנות", גורמים במשרד האוצר ומשרד התחבורה, טוענים כי לנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה האחראית לתפעול הרכבת, אין תכנית שלבים או אבני דרך משמעותיות, שלפיהם ניתן לקבוע תאריך יעד להשקת הרכבת. 

מסתבר כי יש הרבה התקלות בנסיעות המבחן ועדיין לא יודעים מתי יתוקנו התקלות שמתגלות בתהליך נסיעות המבחן. השלב הבא, אחרי שיצלחו נסיעות המבחן, הוא להעביר את אחריות ההשקה למפעיל, חברת תבל, לה שייכים הנהגים ולאחר מכן עוד יידרשו אישורים של טופס 4, כבאות, משטרה ועוד. המשמעות היא שלאף אחד אין ממש מושג מתי ייפתח הקו האדום של הרכבת הקלה. 

לפני יותר מחודשיים דיווחנו לכם עד כמה העסקים, במיוחד אלה שבנו על לוקיישן התחנות, כמו בב.ס.ר סיטי/עמי דן טאון, סופגים הפסדים כבדים מכל עיכוב. "העיכוב פוגע בנו מאוד ואני מעריך שמדובר בהפסד מכירות של 250-300 אלף ש"ח לכל חודש עיכוב", אמר לנו משה שדה, בעל חנות גלי אאוטלט, הסמוכה לתחנת הרכבת הקלה. 

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »