פינוי בינוי מתחם ארגוב פתח תקווה

יש הפקדה: מתחם ארגוב בדרך להיות אחד מהפרויקטים הגדולים להתחדשות עירונית בפ"ת

עד 2030 נראה סוג של שכונה קטנה של 3000-4000 תושבים בתוך שכונת אחדות? לפי התכנון, בהחלט עושה רושם שכן. היום התבשרנו כי הותמ"ל אישר להפקדה את התכנית הגרנדיוזית, שצפויה לכלול לא פחות מ-913 יחידות דיור על פני 10 מגדלי מגורים: חמישה בין 23 עד 35 קומות ועוד חמישה בני 10 קומות כל אחד. אלו צפויים להחליף את שיכוני הרכבת המוזנחים של היום עם 240 דירות. 

אחד מהפרויקטים שצפויים להמחיש בצורה המוחשית ביותר את ההתחדשות העירונית בפתח תקווה, זהו מתחם ארגוב, עליו דיווחנו לכם ראשון, כבר באפריל 2022, כשעוד היה בסטטוס ועדת ערר. בספטמבר האחרון דיווחנו על שלב נוסף עם העברתו לדיון להפקדה וביום חמישי האחרון שוגר המסמך שמאשר את ההפקדה והשלב הבא הוא התנגדויות, אם יהיו כאלה. 

צפו בביקור במקום לפני 8 חודשים (אפריל 2022)

55 דירות מתוך 913 - להשכרה "בהישג יד"

מדובר בפרויקט פינוי בינוי ענקי, אותו יוזמת חברת הנדל"ן הותיקה שיכון ובינוי ומתכנן משרד האדריכלים של גיא מילוסלבסקי, בשטח של 29.6 דונם, המשתרע בדרום-מזרח פתח תקווה, בין הרחובות שפרינצק, פינס, מינץ והנרייטה סולד בשכונת אחדות. כשביקרנו במקום לפני שמונה חודשים, אי אפשר היה להתעלם מההזנחה, שלא לומר הסכנות הבטיחותיות, הזועקות מכל עבר.

שכונת אחדות הותיקה, שדיווחנו גם על פרויקט פינוי בינוי יוספברג-כץ-בן צבי, שצפוי להתבצע בה, היא אחת מהשכונות בעלי החתך הסוציו-אקונומי הנמוך בפתח תקווה. בשיכונים שבתוכה, גרים כיום בעיקר יוצאי אתיופיה וברית המועצות לשעבר, לצד תושבים ותיקים. האישור להפקדה, שניתן על ידי שלומי הייזלר, יו"ר הועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, בא בעיקר בעקבות הרצון לשפר, עד כמה שניתן באופן מיידי, את מצב המגורים במקום.

במסגרת התכנית צפויים לקום 913 יחידות דיור חדשות, במקום 240 הקיימות במתחם היום, כלומר: יותר מ-700 יחידות דיור חדשות, שזה אומר בחישוב פשוט לפחות עוד 3000 דיירים חדשים. אלה יתנקזו על פני 10 מבנים, חמישה מתוכם גבוהים (23-35 קומות) וחמישה נמוכים יותר (10 קומות כל אחד). בעירייה מבטיחים כי 55 יחידות דיר מתוכן, יושכרו לטווח אורך במחירים "בהישג יד".

תכנית פינוי בינוי מתחם ארגוב

לא הורסים את גן ארגוב

פרויקט מסוג זה כמובן מחייב תוספת של תשתיות ראויות ולכן הוא גם יכלול שטחי מסחר בקומת הקרקע של המגדלים, מוסדות ציבור, מבני חינוך, תרבות ובית כנסת שכונתי. לפי התכנון, גן ארגוב הנמצא בלב הפרויקט צפוי להישמר ואף להתחדש ולהוות את הריאה הירוקה שלו. הפרויקט תוכנן שנים לאחור וכמובן נדרשה אליו הסכמה של תושבי השכונה.

התכנית גם כוללת פינוי אשפה במערכת פינוי פנאומטית ירוקה, שצפויה להקטין את כמות תנועת רכבי פינוי אשפה בסביבה. לדברי העירייה, התכנית תואמת את תכנית שכונת אחדות ואת תכנית המתאר הכוללנית המקודמות בימים אלו, וכוללת את שימורו ופיתוחו של גן ארגוב, בנוסף לתוספת מערך שטחים ציבוריים לרווחת תושבי השכונה.

התכנית גם צפויה לחזק את ההליכתיות בשכונה (הליכה ברגל ברחבי השכונה כחלק מהקיימות והנגישות המרחבית) ואת תפקודו של רחוב שפרינצק, המהווה את חלקה הדרומי של 'שדרת מרכז העיר'.

מתחם ארגוב ב-2030? הדמיה - משרד אדריכלים גיא מילוסבסקי

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading