"אם נקבל תוך 3 ימים אינדיקציה לנסיעה בטוחה, הרכבת תיסע ברבעון הראשון של 2023"

את הדברים אמר מנכ"ל נת"ע, חיים גליק בכנס "מטרו ישראל", שנערך היום (חמישי), בו בעיקר סיפרו נציגי החברה, שאמורה להפעיל את הרכבת, על הקשיים בפתיחת הקו האדום, לו מצפים בכיליון עיניים תושבי פתח תקווה ובעלי העסקים בעיר. "התעכבנו, משום שאנחנו לא מוכנים לתת לרכבת הזאת לנסוע בבטיחות של פחות מ-100 אחוז", ציינו בכנס. תאריך השקה? עדיין אין. 

מועד פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה, שאמור להסיע אותנו מרוטשילד תל אביב לב.ס.ר סיטי פתח תקווה, תוך כ-20 דקות, סוקר בפתח תקווה NEWS פעמיים רבות במהלך 2022, אך לצערנו, גם הפעם אין לנו בשורות, חוץ מ"חצי הבטחה", שכמוה נשמעו רבות, בשנה האחרונה. כזכור, המועד המקורי לפתיחת הקו, כבר חלף בדיוק לפני חודש (22.11.22) ומאז אנחנו רואים את הרכבת רק בטסטים.

מתוך הפייסבוק של נת"ע - התגובות לפוסט מספרות ייאוש

"כל התחנות הקרקעיות קיבלו טופס 4"

כנס "מטרו ישראל" של נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), שהתקיים היום, לא הביא עמו, כמקווה, הכרזה על תאריך השקה (לא שהיינו סומכים על זה יותר מדי). בכנס הוכרז כי רק בשנת 2034 צפויה הפעלה חלקית של כל "המטרו", פרויקט התשתית הלאומי הכי מורכב וארוך שידעה ישראל, וכי הפעלתו המתוכננת המלאה צפויה רק בשנת 2037.  

באירוע לקחו חלק אנשים מגופים ממשלתיים ורגולטוריים, לצד נציגי חברות התשתית ורשויות מקומיות. במסגרת הכנס התקיים שיח פתוח, לצורך שיפור וייעול תהליכי העבודה הנדרשים להצלחת הפרויקט. "התעכבנו, משום שאנחנו לא מוכנים לתת לרכבת הזאת לנסוע בבטיחות של פחות מ-100 אחוז", אמר מנכ"ל נת"ע חיים גליק. "כל התחנות התת קרקעיות קיבלו טופס 4. כולן מאושרות ומוכנות לנסיעה", אמר גליק.

גליק לא הסכים להתחייב על תאריך השקה, אבל ציין כי "אנחנו לפני השלמת מערכות האיתות. אתמול הפעלנו את הגרסה הסופית. נבדוק אותה במהלך שלושת הימים הקרובים, ואם אכן המערכת תיתן אינדיקציה מלאה לנסיעה בטוחה, הרכבת תיסע כבר במהלך הרבעון הראשון של 2023". כלומר, אם נהיה אופטימיים זהירים, בפסח הקרוב כבר נוכל לנסוע ברכבת.

הרכבת הקלה - עוד נסיעת מבחן בפתח תקווה

הצפי: 2 מיליון נוסעים ביום

"זה הפרויקט החשוב ביותר מאז הקמת המוביל הארצי בשנות ה-50", ציינה יו"ר נת"ע, מיה ליקוורניק, "בלי שתקום המערכת הזאת, לגוש דן יהיה אסון של נגישות, לא פחות". כאילו לא ידענו. אנחנו כבר עכשיו על סף אסון. מאיר שמרה, ראש מנהלת המטרו, רק חיזק את הדברים ואמר כי "מדינת ישראל הולכת לקריסה של המטרופולין ברמה התחבורתית, לכיוון מומבאי ולא דובאי. פרויקט המטרו נושא על גבו 100 שנים של חזון". 

מערכת הסעת ההמונים (ה"מטרו") צפויה לכלול שלושה קווי רכבת קלה – אדום (שצפוי להיות הראשון שייפתח), סגול וירוק, ושלושה קווי מטרו- M1, M2, M3. המטרו צפוי לעבור דרך 109 תחנות הפרוסות לאורך 150 ק"מ, בשטחן של 24 רשויות מקומיות, ביניהן כמובן פתח תקווה.

לפי ההערכות, קיבולת הנוסעים בשעת שיא של המטרו תהיה 40,000 איש לכיוון. ובסך הכל צפויים לנסוע מדי יום כ-2 מיליון נוסעים, וסך מצטבר של 450 מיליון נסיעות בשנה. בשלב א' יופעל המטרו לאורך 78.5 ק״מ וב-58 תחנות.

במאי 2020 הקימה החברה את מנהלת ההיערכות למטרו, האמונה על קידום, ניהול וביצוע הפרויקט לצורך עמידה בלוחות הזמנים של פתיחה הדרגתית משנת 2034 עד לפתיחה מלאה בשנת 2037. "יש בעיה של חוסר אמון, אנחנו מבינים", אמר שמרה. "נושא השקיפות הוא קריטי, כשאנחנו אומרים לו"ז, אנחנו יודעים לעמוד מאחורי זה. אם נפעל יחד, נצליח בפרויקט". נחיה ונראה.

פתח תקווה
הרכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »