עמי ב.ס.ר סיטי

רוב רשתות האוכל בעמי ב.ס.ר סיטי נסגרו בחוה"מ: "דרישות הכשרות בפ"ת גבוהות"

רק סניפי מקדונלדס, בי פרש וזוקו (בשר מעושן) נותרו פתוחים בימי חול המועד, בעוד שאר עסקי האוכל, ביניהם: דבוש שווארמה, בראשית בית קלייה, קפאו וגו נודלס האסיאתיות, בתי הקפה בולנז'רי 96, בוקאדו ומגדניית נאמן, מיסטר פרצל'ס – ועוד, נותרו סגורים. לדברי הבעלים והזכיינים של הסניפים, הרבנות של פתח תקווה, מערימה קשיים, זאת בניגוד לרבנות בערים אחרות, בהן סניפי הרשת נותרו פתוחים בחג.

אם יש חג שפוגע בעסקי המסעדנות, זהו חג הפסח, זאת כמובן נוכח הגבלות הכשרות. בפתח תקווה, בה אחוז ניכר של תושבים דתיים ושומרי מסורת, רוב המסעדות מקפידות על כשרות ובעקבות כך משנות את התפריט ומוציאות ממנו את החמץ. זה לא מונע מתושבים רבים להגיע אליהן בימים אלו ולשלב ארוחה במסעדה יחד עם טיול ובילוי עם המשפחה והילדים.

קפאו פתח תקווה מסעדה תאילנדית
מסעדת קפאו - תאילנדית כשרה ,אבל סגורה

"לא כלכלי לפתוח בחול המועד"

כך אפשר למצוא את מסעדת ההמבורגרים מוזס ברח' השחם פתוחה עם תפריט מותאם לפסח, כמו בתי קפה/מאפיות כמו ארומה, רולדין, לנדוור, קפה גרג וביגה – שסניפים שלהם אפשר למצוא במתחמי הקניות והקניונים ברחבי העיר. רשתות האוכל האלו משקיעות בתפריט מותאם, מתוך הבנה שיש ביקוש גבוה לבילוי הכולל אוכל בחוץ בימי החג.

עמי ב.ס.ר סיטי, המתחם המסחרי החדש על ז'בוטינסקי, ידוע כמתחם המקפיד על כשרות וגם אינו פתוח בשבתות ובחגים. משיחות שקיימנו עם בעלי הסניפים והזכיינים עולה כי גם אם תכננו לפתוח בחול המועד, עם תפריט מותאם לפסח, הרעיון הזה ירד מהפרק די מהר. "הדרישות של הרבנות בפתח תקווה לגבי הכשרות של פסח מאוד גבוהות", אמר לנו רועי, בעלי הסניף של מיסטר פרצל'ס. "על מנת לעמוד בדרישות שלהם, הייתי צריך להביא במיוחד מכשיר למטבח בשווי של אלפי שקלים. זה לא כלכלי".

דוכן בשר מעושן זוקו (ZOKO) - דווקא פתוחים
דוכן בשר מעושן זוקו (ZOKO) - דווקא פתוחים עם לחם כשר לפסח

פתוח בבית שמש, סגור בפתח תקווה

"הסניפים שלנו פתוחים בערים אחרות, שם דרישות הכשרות נמוכות יותר", מסר לנו אחד מהמסעדנים. "פה הבנו שהרבנות מערימה קשיים ודי מהר החלטנו לא פתוח בחול המועד. גם כך, מדובר על יומיים-שלושה ואין לנו לקוחות מהמשרדים, כי רובם סגורים".

דברים דומים אמרו לנו בעלי עסקים נוספים במתחם האוכל של ב.ס.ר סיטי, שרובם נפתחו בשנה האחרונה וכלל לא היו מודעים לדרישות הגבוהות של הרבנות בפתח תקווה. מסעדת קפאו החדשה, למשל, שמציעה אוכל תאילנדי על טהרת הכשרות, סגורה אף היא, זאת למרות שהסניף הנוסף שלה, בבית שמש, נותר פתוח. מנגד, דוכן הבשר המעושן ZOKO, נותר פתוח ומציע את הבשר בתוך לחמניה כשרה לפסח.

מעכשיו אימרו: "עמי ב.ס.ר סיטי"
מקדונלד'ס פתח תקווה עמי ב.ס.ר סיטי - דווקא פתוח

"מקומות סגורים - ואנחנו מרוויחים"

לצדם, פתוחים גם סניפים של רשתות כמו בית הקפה/מסעדה אילטקית "נונו ומימי" (רח' בזל) וההמבורגריות BBB (ב-Y-CENTER) ואגאדיר (בסיבים), שבהגדרה מסעדות אינן כשרות ולכן גם אינן מתאימות תפריט מיוחד לפסח. "אנחנו לא כשרים כל השנה וגם לא כשרים בפסח", אמר לנו ייטב לוזון מ-BBB. "המסעדה בתפוסה גבוהה כמו כל תקופת חופש. כשהמקומות הכשרים סגורים – אנחנו מרוויחים". בנונו ומימי אומנם מציעים תפריט שאינו כשר לפסח, אך יש מנות שכן כשרות. 

יש לציין כי רוב עסקי האוכל במתחם עמי ב.ס.ר סיטי נהנו בחודש מרץ מפריחה ומלקוחות רבים, במיוחד בימים שלפני פסח ועכשיו החג עצר את המומנטום. בעלי העסקים שדיברנו איתם, אינם חוששים מפגיעה כלכלית, אבל בהחלט מצפים כי הרבנות בפתח תקווה תרכך את הדרישות, על מנת שבחול המועד 2024, יהיה קל יותר לפתוח.

BBB פתח תקווה חוגגים שנה חדשה
BBB ביכין סנטר - פתוחים
מרבנות פתח תקווה טרם נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה

עוד ב-אוכל ובילויים

כ-16,000 תושבים הגיעו לפסטיבל הקינוחים הראשון של פתח תקווה ביד לבנים (וידאו)

האירוע הסתיים אתמול בהצלחה עם הופעתה של הזמרת יסמין מועלם, מהכוכבות העולות של המוסיקה הישראלית. כבר בשעה 19:30 החלו הראשונים מהקהל להגיע ועמדו בתור הארוך שהשתרך כמעט עד רחוב ארלוזורוב. התור התקדם במהירות וכולם נכנסו לפני ההופעה של מועלם, שהחלה ב-21:30. הפסטיבל החל כבר שלשום עם הופעה של כוכבת הילדים ניבה קשת ולאחר מכן הזמר מוש בן ארי.

המשך קריאה »
מריונלה פתח תקווה

מריונלה (MARIONELLA) האיטלקית נפתחה אתמול בפתח תקווה בהשקעה של 6.5 מיליון ש"ח

עם שטח של 350 מ"ר (לא כולל החצר והדשא), שיכול להכיל כמעט 150 סועדים בו זמנית, בעלי המסעדה בהחלט נותנים כאן הצהרת כוונות ומעלים את רף התחרות של המסעדות האיטלקיות של פתח תקווה. המקום החדש, במתחם המסחרי של הסיבים 18, מחליף את הסניף האחרון ששרד מרשת ספגטים. יחד עם עיצוב יוקרתי ושף בעל שם – במריונלה בטוחים שיש להם קלף מנצח (וכשר). התפריט עם המחירים – בפנים

המשך קריאה »
קובי אשרת היכל התרבות פתח תקווה

צפו: אולם מלא צופים בהיכל התרבות פתח תקווה בערב יום הולדת 80 לקובי אשרת (וידאו)

כ-800 פתח תקוואים הגיעו לערב הוקרה, שהתקיים לכבודו של המלחין עם הרזומה הכי חזק בתולדות המוסיקה בישראל. אומנים רבים כיבדו את אושרת בשירים שהולחנו על ידו לאורך השנים, ביניהם: ריקי גל, בן ארצי, נתן דטנר, חלב ודבש עם לאה לופטין ועוד רבים וטובים. הערב אורגן על ידי אגף התרבות של עיריית פתח תקווה, בראשות אריה ימיני. אושרת: "אני מרגיש בן 40". צפו בראיונות מאחורי הקלעים.

המשך קריאה »
מיקי שמו קונדיטורייה שמו פתח תקווה

בקרוב: סניף חדש של "קונדיטוריית שמו" ייפתח בעופר הקניון הגדול פתח תקווה

בעוד כחודשיים תתווסף לחובבי הבצק והמאפים, עוד אופציה קולינארית – והפעם מבית הייצור של מיקי שמו, אחד מהשף-קונדיטורים המוכרים בישראל, שיפתח את הסניף ה-14 שלו במקום הכי מסחרי בעיר – הקניון הגדול. לדברי הרשת, בסניף החדש, שגודלו יהיה 30 מ"ר, יושקעו כ-700 אלף ש"ח עם עיצוב מוקפד של סטודיו MU. "מעכשיו גם בפתח תקווה יוכלו ליהנות ממגוון המוצרים שלנו", אומרים בשמו.

המשך קריאה »