עמי ב.ס.ר סיטי

רוב רשתות האוכל בעמי ב.ס.ר סיטי נסגרו בחוה"מ: "דרישות הכשרות בפ"ת גבוהות"

רק סניפי מקדונלדס, בי פרש וזוקו (בשר מעושן) נותרו פתוחים בימי חול המועד, בעוד שאר עסקי האוכל, ביניהם: דבוש שווארמה, בראשית בית קלייה, קפאו וגו נודלס האסיאתיות, בתי הקפה בולנז'רי 96, בוקאדו ומגדניית נאמן, מיסטר פרצל'ס – ועוד, נותרו סגורים. לדברי הבעלים והזכיינים של הסניפים, הרבנות של פתח תקווה, מערימה קשיים, זאת בניגוד לרבנות בערים אחרות, בהן סניפי הרשת נותרו פתוחים בחג.

אם יש חג שפוגע בעסקי המסעדנות, זהו חג הפסח, זאת כמובן נוכח הגבלות הכשרות. בפתח תקווה, בה אחוז ניכר של תושבים דתיים ושומרי מסורת, רוב המסעדות מקפידות על כשרות ובעקבות כך משנות את התפריט ומוציאות ממנו את החמץ. זה לא מונע מתושבים רבים להגיע אליהן בימים אלו ולשלב ארוחה במסעדה יחד עם טיול ובילוי עם המשפחה והילדים.

קפאו פתח תקווה מסעדה תאילנדית
מסעדת קפאו - תאילנדית כשרה ,אבל סגורה

"לא כלכלי לפתוח בחול המועד"

כך אפשר למצוא את מסעדת ההמבורגרים מוזס ברח' השחם פתוחה עם תפריט מותאם לפסח, כמו בתי קפה/מאפיות כמו ארומה, רולדין, לנדוור, קפה גרג וביגה – שסניפים שלהם אפשר למצוא במתחמי הקניות והקניונים ברחבי העיר. רשתות האוכל האלו משקיעות בתפריט מותאם, מתוך הבנה שיש ביקוש גבוה לבילוי הכולל אוכל בחוץ בימי החג.

עמי ב.ס.ר סיטי, המתחם המסחרי החדש על ז'בוטינסקי, ידוע כמתחם המקפיד על כשרות וגם אינו פתוח בשבתות ובחגים. משיחות שקיימנו עם בעלי הסניפים והזכיינים עולה כי גם אם תכננו לפתוח בחול המועד, עם תפריט מותאם לפסח, הרעיון הזה ירד מהפרק די מהר. "הדרישות של הרבנות בפתח תקווה לגבי הכשרות של פסח מאוד גבוהות", אמר לנו רועי, בעלי הסניף של מיסטר פרצל'ס. "על מנת לעמוד בדרישות שלהם, הייתי צריך להביא במיוחד מכשיר למטבח בשווי של אלפי שקלים. זה לא כלכלי".

דוכן בשר מעושן זוקו (ZOKO) - דווקא פתוחים
דוכן בשר מעושן זוקו (ZOKO) - דווקא פתוחים עם לחם כשר לפסח

פתוח בבית שמש, סגור בפתח תקווה

"הסניפים שלנו פתוחים בערים אחרות, שם דרישות הכשרות נמוכות יותר", מסר לנו אחד מהמסעדנים. "פה הבנו שהרבנות מערימה קשיים ודי מהר החלטנו לא פתוח בחול המועד. גם כך, מדובר על יומיים-שלושה ואין לנו לקוחות מהמשרדים, כי רובם סגורים".

דברים דומים אמרו לנו בעלי עסקים נוספים במתחם האוכל של ב.ס.ר סיטי, שרובם נפתחו בשנה האחרונה וכלל לא היו מודעים לדרישות הגבוהות של הרבנות בפתח תקווה. מסעדת קפאו החדשה, למשל, שמציעה אוכל תאילנדי על טהרת הכשרות, סגורה אף היא, זאת למרות שהסניף הנוסף שלה, בבית שמש, נותר פתוח. מנגד, דוכן הבשר המעושן ZOKO, נותר פתוח ומציע את הבשר בתוך לחמניה כשרה לפסח.

מעכשיו אימרו: "עמי ב.ס.ר סיטי"
מקדונלד'ס פתח תקווה עמי ב.ס.ר סיטי - דווקא פתוח

"מקומות סגורים - ואנחנו מרוויחים"

לצדם, פתוחים גם סניפים של רשתות כמו בית הקפה/מסעדה אילטקית "נונו ומימי" (רח' בזל) וההמבורגריות BBB (ב-Y-CENTER) ואגאדיר (בסיבים), שבהגדרה מסעדות אינן כשרות ולכן גם אינן מתאימות תפריט מיוחד לפסח. "אנחנו לא כשרים כל השנה וגם לא כשרים בפסח", אמר לנו ייטב לוזון מ-BBB. "המסעדה בתפוסה גבוהה כמו כל תקופת חופש. כשהמקומות הכשרים סגורים – אנחנו מרוויחים". בנונו ומימי אומנם מציעים תפריט שאינו כשר לפסח, אך יש מנות שכן כשרות. 

יש לציין כי רוב עסקי האוכל במתחם עמי ב.ס.ר סיטי נהנו בחודש מרץ מפריחה ומלקוחות רבים, במיוחד בימים שלפני פסח ועכשיו החג עצר את המומנטום. בעלי העסקים שדיברנו איתם, אינם חוששים מפגיעה כלכלית, אבל בהחלט מצפים כי הרבנות בפתח תקווה תרכך את הדרישות, על מנת שבחול המועד 2024, יהיה קל יותר לפתוח.

BBB פתח תקווה חוגגים שנה חדשה
BBB ביכין סנטר - פתוחים
מרבנות פתח תקווה טרם נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה

עוד ב-אוכל ובילויים

אוכל בפתח תקווה

רעבים בפתח תקווה בחול המועד? אלה המקומות המומלצים להשקיט לכם את הבטן

עשרות אלפי תושבי פתח תקווה ישבו מחר בליל הסדר ויציינו פסח 2024, בשמחה מהולה בעצב ובדאגה למצב החטופים והמדינה. אם יש משהו מנחם ומסיח את הדעת, שהוא גם צורך טבעי של כולנו – זה לאכול בחוץ – ועם מעצמה קולינרית כמו שלנו, יש הרבה אפשרויות – גם בימים רביעי + חמישי. אז איפה הכי כדאי לאכול בחג? בדקנו בכמה ממתחמי האוכל הגדולים בעיר ואלה הממצאים:

המשך קריאה »
יריד עמי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה

פסח בעמי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה: יריד מציאות ואומנות חדש + מתחם החלקה על הקרח (וידאו)

מתחם הבילויים והאוכל על ציר ז'בוטינסקי, פותח את עונת האביב עם שתי יוזמות, שאמורות למשוך קהל רב יותר מהרגיל. מי שיגיע היום (חמישי) עד הערב ומחר בשעות הבוקר והצהרים, יוכל להינות מיריד הכולל מכירה של חפצי אומנות בעבודת יד. היריד נפתח בפעם הראשונה בשבוע שעבר והסופ"ש ממשיכים את המסורת. ביום ראשון (14.4), תחילת חופש פסח, צפויה לילדים שיגיעו למתחם הפתעה מרעננת.

המשך קריאה »
מתחם האוכל בקניון הגדול פתח תקווה

צפו: מתחם האוכל בעופר הקניון הגדול פתח תקווה עבר שדרוג מסיבי. כבר אכלתם שם?

המקום, שבאופן מסורתי, הכי הומה בקניון, קיבל בשבוע האחרון פנים חדשות לאחר שכמעט סיים שיפוץ נרחב שנועד לשפר את חוויית האוכל של הלקוחות הרבים היושבים בו. במסגרת המהלך הוחלפו כל השולחנות והכיסאות לחדשים נוחים יותר ומעוצבים יותר. גם חזית עסקי האוכל במקום שופצה והפכה להיות מזמינה יותר. כפי שדיווחנו, הסניף של מקדונלדס עדיין נמצא בשיפוצים וצפוי להיפתח בקרוב.

המשך קריאה »
ברונקו בורגר פתח תקווה

מטורף וגם כשר? בטח! ברונקו בורגר יפתח עוד חודשיים סניף ראשון במטרו פארק פתח תקווה

לפני יומיים ביקרנו במתחם העסקים החדש והמסקרן על משה דיין 10, דקות הליכה מתחנת הרכבת הקלה של ז'בוטינסקי. המתחם עדיין בשלבי היתמרקות לקראת כניסתם של העסקים, אבל טעימה קטנה קיבלנו, כשנתקלנו בשלט הזה שהיה מונח על הרצפה באחד מהנכסים, שכבר עורר דיון בפייסבוק. אז תכירו את ברונקו בורגר פתח תקווה "ההמבורגר הכי מטורף בארץ", כפי שהם מבטיחים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading