הרכבת הקלה עוצרת בתחנת השחם מול ב.ס.ר סיטי

תושבי אם המושבות מדווחים: איך היה לנסוע לעבודה בת"א לראשונה עם הרכבת הקלה?

לא שזה מפתיע, אבל משמח לשמוע. שוחחנו עם תושבי העיר, שעובדים בתל אביב ונסעו בה היום לראשונה למשרד, מספרים עכשיו על חוויה אחרת לגמרי. "לקח לי כ-40 דק' מדלת לדלת", דיווח שלומי אילני, תושב השכונה. "כמו קודם, אבל יותר חסכוני ונוח. בלי להיות על הכביש". גרינברג שלח מכתב לשרת התחבורה, רגב: "האריכו את הקו האדום והסגול למען תושבי העיר – לקראת 2040". 

אחרי שסיקרנו שלשום את ההתרגשות של היום הראשון בו הרכבת הקלה העלתה נוסעים על הקו האדום, עכשיו הגיע ה"מאני-טיים". כבר לא נסיעת חוויה לטיול עם הסבא והסבתא, אלא משהו, שעבור רבים תהפוך להיות הדבר הכי שגרתי לעבודה – נסיעה לעבודה. וכשאומרים מאני טיים – מתכוונים גם לכך שאיך שלא תהפכו את זה, זמן שווה כסף. ואם מדובר בזמן שנחסך בהגעה לעבודה – יש להכפיל את זה בכל ימי העבודה בהם תשתמשו ברכבת – בהחלט זמן משמעותי, ששווה גם הרבה כסף.

"חיסכון בעלויות"

"יצאתי מאם המושבות ברכב עד לתחנת קרית אריה", דיווח שלומי אילני, תושב אם המושבות. "הנסיעה, יחד עם ההמתנה לרכבת, ארכה 12:30 דקות. הנסיעה לתחנת קרליבך ארכה 22 דקות וההליכה למשרד – עוד שמונה דקות. סך הכל כ-40 דקות מהדלת של הבית עד הדלת של המשרד. דומה בממוצע לזמן ההגעה לפני הרכבת הקלה, אבל יש חיסכון בעלויות ולא צריך לנהוג על הכביש".

שלומי אילני: "40 דקות מדלת לדלת"
שלומי אילני: "40 דקות מדלת לדלת"

"מחר אגיע לקרית אריה בקורקינט - ומצפה שהזמן יתקצר יותר"

אופיר ניר, תושב אם המושבות, סיפר כי יצא ב-8:18, מביתו בצפון השכונה. הוא נסע באוטובוס תחנה אחת לקריית אריה. "המתנתי 2 דקות לאוטובוס ונסעתי בו כ-4 דקות", דיווח. "ב-8:28 הגעתי לקריית אריה וב-8:30 כבר נכנסתי לרכבת. הרכבת יצאה ב-8:33 (לפי הזמן) וכעבור 21 דק', ב-8:54 הגעתי לתחנת קרליבך. סך הכל 38 דקות כולל הכל. מחר אנסה לנסוע לקריית אריה עם קורקינט ואני מצפה שהזמן יתקצר אף יותר".

עודד בלזהדה, גם הוא תושב אם המושבות (רח' יעל רום 9), סיפר שמביתו עד למשרדי העבודה שלו (JFROG, מרכז רסיטל, איזור מידטאון ת"א), נדרשו כ-40 דקות נסיעה. "הלכתי 10 דקות הליכה ממרכז רום לתחנת פינסקר", תיאר. " פספסתי את הרכבת בשנייה אז חיכיתי עוד 7 דקות לרכבת ואז עוד 22 דקות נסיעה עד תחנת ארלוזורוב. משם 3 דקות הליכה למשרד. לא רע סך הכל".

עודד בלזהדה: "לא רע סך הכל"
עודד בלזהדה: "לא רע סך הכל"

"סה"כ חוויה לא נוראית. קצת זיעה"

"יצאתי מביתי ברח' מבצע יפתח בשעה 9:35", דיווח אורן מזרב, תושב אם המושבות החדשה. "ב-9:44 הגעתי לתחנת קרית אריה ואחרי שתי דקות הגיעה הרכבת הקלה. ב-10:09 הגעתי לתחנת אבא הלל שבבורסה ברמת גן וב-10:15 הגעתי למשרד בז'בוטינסקי 33 ר"ג. סה"כ 40 דקות. יש תחנות שהדלתות פתוחות דקה שלמה, גם כשאין אף אחד. לא ברור מה קובע את זה. צריך מנגנון שמזהה אם יש אנשים או לא. סה"כ חוויה לא נוראית. קצת זיעה. ברכב הייתי מגיע מהר יותר, עכשיו באוגוסט. בשאר השנה היה לוקח לי עוד 5-6 דקות ברכב".

אורן מזרב: 40 דק' מאם המושבות לבורסה ברמת גן

"להערכתי, מעכשיו אשתמש ברכב לעיתים רחוקות כדי להגיע למשרד", מוסיף מזרב. "יש לי גם אופניים חשמליים שלוקח לי איתם 28 דקות. לדעתי כשהרכבת תתחיל לנסוע מהר יותר  – אני אשתמש רק בה".

גרינברג: להאריך את הקו לסגולה

בתוך כך נודע כי ראש העירייה, רמי גרינברג, שלח היום מכתב לשרת התחבורה, מירי רגב, בו הוא דורש לתכנן את הארכת הקו האדום והקו הסגול העתידי – למען תושבי פתח תקווה. במסגרת ההיערכות התחבורתית לקראת 2040, הוא מבקש כי הקו האדום ימשיך מקריית אריה לכיוון סגולה – וכך יוכלו להינות ממנו גם תושבי אם המושבות (חדשה + ישנה) המרוחקים מתחנת פינסקר וקריית אריה.

"שכונת אם המושבות (הותיקה והחדשה) מונה כ-40 אלף תושבים ומרוחקת מהקו האדום כשני קילומטרים", כתב גרינברג. "מרחקי ההליכה במצב הנוכחי, לא יאפשרו לתושבהי השכונה לוותר על הרכב הפרטי ולהקטין את רמת המינוע. בנוסף, איזור מרכז עסקים ירקון (סגולה), שהחל לעבור שינויים מאיזור תעשייה לאיזור עסקים עתיד ידע – אינו מחובר לקו האדום".

גרינברג הוסיף כי "לאור חשיבותה של פתח תקווה, חלק ממערך איזורי התעסוקה המטרופוליניים המשניים וגדולה – אנו מאמינים כי אימוץ תכנית האב המקורית וקידום אחת מהחלופות המוצעות, יתרום רבות לפיתוחה של העיר ויביא לשיפור רמת השירות התחברותית של המבקרים והמתגוררים בה".

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading