הרכבת הקלה עוצרת בתחנת השחם מול ב.ס.ר סיטי

תושבי אם המושבות מדווחים: איך היה לנסוע לעבודה בת"א לראשונה עם הרכבת הקלה?

לא שזה מפתיע, אבל משמח לשמוע. שוחחנו עם תושבי העיר, שעובדים בתל אביב ונסעו בה היום לראשונה למשרד, מספרים עכשיו על חוויה אחרת לגמרי. "לקח לי כ-40 דק' מדלת לדלת", דיווח שלומי אילני, תושב השכונה. "כמו קודם, אבל יותר חסכוני ונוח. בלי להיות על הכביש". גרינברג שלח מכתב לשרת התחבורה, רגב: "האריכו את הקו האדום והסגול למען תושבי העיר – לקראת 2040". 

אחרי שסיקרנו שלשום את ההתרגשות של היום הראשון בו הרכבת הקלה העלתה נוסעים על הקו האדום, עכשיו הגיע ה"מאני-טיים". כבר לא נסיעת חוויה לטיול עם הסבא והסבתא, אלא משהו, שעבור רבים תהפוך להיות הדבר הכי שגרתי לעבודה – נסיעה לעבודה. וכשאומרים מאני טיים – מתכוונים גם לכך שאיך שלא תהפכו את זה, זמן שווה כסף. ואם מדובר בזמן שנחסך בהגעה לעבודה – יש להכפיל את זה בכל ימי העבודה בהם תשתמשו ברכבת – בהחלט זמן משמעותי, ששווה גם הרבה כסף.

"חיסכון בעלויות"

"יצאתי מאם המושבות ברכב עד לתחנת קרית אריה", דיווח שלומי אילני, תושב אם המושבות. "הנסיעה, יחד עם ההמתנה לרכבת, ארכה 12:30 דקות. הנסיעה לתחנת קרליבך ארכה 22 דקות וההליכה למשרד – עוד שמונה דקות. סך הכל כ-40 דקות מהדלת של הבית עד הדלת של המשרד. דומה בממוצע לזמן ההגעה לפני הרכבת הקלה, אבל יש חיסכון בעלויות ולא צריך לנהוג על הכביש".

שלומי אילני: "40 דקות מדלת לדלת"
שלומי אילני: "40 דקות מדלת לדלת"

"מחר אגיע לקרית אריה בקורקינט - ומצפה שהזמן יתקצר יותר"

אופיר ניר, תושב אם המושבות, סיפר כי יצא ב-8:18, מביתו בצפון השכונה. הוא נסע באוטובוס תחנה אחת לקריית אריה. "המתנתי 2 דקות לאוטובוס ונסעתי בו כ-4 דקות", דיווח. "ב-8:28 הגעתי לקריית אריה וב-8:30 כבר נכנסתי לרכבת. הרכבת יצאה ב-8:33 (לפי הזמן) וכעבור 21 דק', ב-8:54 הגעתי לתחנת קרליבך. סך הכל 38 דקות כולל הכל. מחר אנסה לנסוע לקריית אריה עם קורקינט ואני מצפה שהזמן יתקצר אף יותר".

עודד בלזהדה, גם הוא תושב אם המושבות (רח' יעל רום 9), סיפר שמביתו עד למשרדי העבודה שלו (JFROG, מרכז רסיטל, איזור מידטאון ת"א), נדרשו כ-40 דקות נסיעה. "הלכתי 10 דקות הליכה ממרכז רום לתחנת פינסקר", תיאר. " פספסתי את הרכבת בשנייה אז חיכיתי עוד 7 דקות לרכבת ואז עוד 22 דקות נסיעה עד תחנת ארלוזורוב. משם 3 דקות הליכה למשרד. לא רע סך הכל".

עודד בלזהדה: "לא רע סך הכל"
עודד בלזהדה: "לא רע סך הכל"

"סה"כ חוויה לא נוראית. קצת זיעה"

"יצאתי מביתי ברח' מבצע יפתח בשעה 9:35", דיווח אורן מזרב, תושב אם המושבות החדשה. "ב-9:44 הגעתי לתחנת קרית אריה ואחרי שתי דקות הגיעה הרכבת הקלה. ב-10:09 הגעתי לתחנת אבא הלל שבבורסה ברמת גן וב-10:15 הגעתי למשרד בז'בוטינסקי 33 ר"ג. סה"כ 40 דקות. יש תחנות שהדלתות פתוחות דקה שלמה, גם כשאין אף אחד. לא ברור מה קובע את זה. צריך מנגנון שמזהה אם יש אנשים או לא. סה"כ חוויה לא נוראית. קצת זיעה. ברכב הייתי מגיע מהר יותר, עכשיו באוגוסט. בשאר השנה היה לוקח לי עוד 5-6 דקות ברכב".

אורן מזרב: 40 דק' מאם המושבות לבורסה ברמת גן

"להערכתי, מעכשיו אשתמש ברכב לעיתים רחוקות כדי להגיע למשרד", מוסיף מזרב. "יש לי גם אופניים חשמליים שלוקח לי איתם 28 דקות. לדעתי כשהרכבת תתחיל לנסוע מהר יותר  – אני אשתמש רק בה".

גרינברג: להאריך את הקו לסגולה

בתוך כך נודע כי ראש העירייה, רמי גרינברג, שלח היום מכתב לשרת התחבורה, מירי רגב, בו הוא דורש לתכנן את הארכת הקו האדום והקו הסגול העתידי – למען תושבי פתח תקווה. במסגרת ההיערכות התחבורתית לקראת 2040, הוא מבקש כי הקו האדום ימשיך מקריית אריה לכיוון סגולה – וכך יוכלו להינות ממנו גם תושבי אם המושבות (חדשה + ישנה) המרוחקים מתחנת פינסקר וקריית אריה.

"שכונת אם המושבות (הותיקה והחדשה) מונה כ-40 אלף תושבים ומרוחקת מהקו האדום כשני קילומטרים", כתב גרינברג. "מרחקי ההליכה במצב הנוכחי, לא יאפשרו לתושבהי השכונה לוותר על הרכב הפרטי ולהקטין את רמת המינוע. בנוסף, איזור מרכז עסקים ירקון (סגולה), שהחל לעבור שינויים מאיזור תעשייה לאיזור עסקים עתיד ידע – אינו מחובר לקו האדום".

גרינברג הוסיף כי "לאור חשיבותה של פתח תקווה, חלק ממערך איזורי התעסוקה המטרופוליניים המשניים וגדולה – אנו מאמינים כי אימוץ תכנית האב המקורית וקידום אחת מהחלופות המוצעות, יתרום רבות לפיתוחה של העיר ויביא לשיפור רמת השירות התחברותית של המבקרים והמתגוררים בה".

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »