השרה מרב מיכאלי, ירון קדושים ורמי גרינברג בכביש 40 פתח תקווה

מיכאלי ביקרה בפתח תקווה: חנכה נת"צ חדש ברבין ושמעה טענות על כביש 40

חודש לאחר שביקרה בעיר וגיבשה עם רמי גרינברג תכניות תחבורה עתידיות, הגיעה שרת התחבורה לביקור נוסף, שהתחיל באופן חגיגי לציון נתיב התחבורה הציבורית החדש שנפתח באחד הכבישים הראשיים והעמוסים של העיר והסתיים בביקור בכביש ראשי לא פחות במזרח העיר, עליו קיים מאבק בחודשים האחרונים למניעת סגירת צמתים בו. 

ההתפתחות המואצת של העיר באה לידי ביטוי גם בהיבט התחבורתי: יותר עסקים, יותר תושבים, יותר מבקרים – זה קודם כל אומר יותר עומסים על הכביש, שכבר היום מאוד צפופים. עם כל התקוות (המוצדקות), שקברניטי העיר תולים ברכבת הקלה, הפתרונות התחבורתיים הם אולי האתגר המשמעותי ביותר לעתיד של פתח תקווה. על כן, כל ביקור מסוג זה, תמיד מעורר עניין.

נסיעה בדרך רבין פברואר 2022

בתחילה הגיעה מרב מיכאלי לכביש רבין המשופץ. כל מי שנסע לאחרונה בכביש, חווה את השיפור המשמעותי שהתבטא בתשתית שלו וכן בנתיב התחבורה החדש שנסלל, יחד עם הכביש החדש (רחוב זלוטניק), שמוביל לשכונת פסגת הדר המתפתחת בקצב מהיר עם פרויקטי בנייה למגורים חדשים, לצד תכנון הקרייה האקדמית המדוברת

הנת"צ הוא חלק מקידום רשת התחבורה החדשנית של פתח תקווה הנקראת "מהיר לעיר", שמטרתה להביא בצורה מהירה, בטוחה ויעילה בעיקר את תושבי העיר והסביבה למרכזי התעסוקה והמסחר, במיוחד אלו שנמצאים על ציר ז'בוטינסקי-רבין, לרבות ב.ס.ר סיטי, שכפי שדיווחנו היום, כבר קיבל טופס 4 ומתחיל אכלוס, בואכה קריית אריה.

שרת התחבורה מרב מיכאלי עם ראש העיר רמי ברינברג בטקס השקת נת"צ כביש רבין
מימין לשמאל: רמי גרינברג, ראש העיר פ"ת, עדין קין קרני, סמנכ"לית "מהיר לעיר" בנתיבי איילון, מירב מיכאלי שרת התחבורה, יניב שבו, מ"מ מנכ"ל נתיבי איילון, מקסין פסטברג, יו"ר דריקטוריון נתיבי איילון. קרדיט: דוברות נתיבי איילון

בטקס הפתיחה החגיגי נכחו חוץ ממיכאלי וראש העיר גם ראש עיריית קריית אונו ישראל גל וכן ממלא מקום חברת נתיבי איילון, יניב שבו, שנטלה גם היא חלק בפרויקט. הנת"צ חוצה את כל דרך רבין (כ-5 קילומטרים) וכולל 12 תחנות אוטובוסים חדישות (6 בכל צד). שיפוץ הדרך ארך כחצי שנה וכלל גם הקמת ריהוט רחוב חדש כמו ספסלים. בנוסף, נסלל שביל אופניים באורך של כ-2.5 ק"מ בצד המערבי.

פחות חגיגי בכביש 40

בחלק השני של הביקור, הגיעה שרת התחבורה לכביש 40, שעתידו, די לוט בערפל. בחודשים האחרונים מטה המאבק נגד סגירת הצמתים חזן, שלמה והושע, הגביר את פעילותו ואת הלחץ על הגורמים הרלוונטיים, נוכח תכניות ההתחדשות העירונית, המציפות את שכונות מרכז העיר. לאחרונה דיווחנו לכם על פרויקטים משמעותיים מאוד כמו פינוי-בינוי בשכונת עמישב של קבוצת חג'ג' ותכנית שכונת סירקין, שאמורים להעלות את כמות האוכלוסיה (וגם המכוניות) בעשרות אחוזים בתהליך העשור הקרוב.

צפו בביקור השרה מרב מיכאלי בכביש 40

ביקור זה, בניגוד לביקור החגיגי בדרך רבין, היה טעון. השרה הייתה קשובה מאוד לתושבים הרבים שהגיעו למקום, שיחד עם ראש העיר הצטופפו לידה. ירון קדושים, מראשי המאבק, הסביר לה את דאגות התושבים מסגירת הצמתים. "זו לא רק איכות חיים. זו הצלת חיים", טען קדושים כלפי השרה, בהתייחסו לכך שנוכח סגירת הצמתים אמבולנסים ורכבי עזרה ראשונה, יצטרכו לבצע מעקף דרך סירקין, מכיוון שאי אפשר יהיה לנוע בין השכונות: עמישב, הדר גנים, אחדות, גני הדר ושעריה. 

"היה חשוב לנו כי שרת התחבורה תראה את תוכנית האסון בשטח", אמר קדושים לפתח תקווה NEWS. "מבחינתנו זו מלחמה על הבית ממש. אין מילים בפינו להודות למרב מכאלי שירדה לשטח, הקשיבה. בחנה ותבחן מתוך כבוד לתושב הפשוט".

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »