השרה מרב מיכאלי, ירון קדושים ורמי גרינברג בכביש 40 פתח תקווה

מיכאלי ביקרה בפתח תקווה: חנכה נת"צ חדש ברבין ושמעה טענות על כביש 40

חודש לאחר שביקרה בעיר וגיבשה עם רמי גרינברג תכניות תחבורה עתידיות, הגיעה שרת התחבורה לביקור נוסף, שהתחיל באופן חגיגי לציון נתיב התחבורה הציבורית החדש שנפתח באחד הכבישים הראשיים והעמוסים של העיר והסתיים בביקור בכביש ראשי לא פחות במזרח העיר, עליו קיים מאבק בחודשים האחרונים למניעת סגירת צמתים בו. 

ההתפתחות המואצת של העיר באה לידי ביטוי גם בהיבט התחבורתי: יותר עסקים, יותר תושבים, יותר מבקרים – זה קודם כל אומר יותר עומסים על הכביש, שכבר היום מאוד צפופים. עם כל התקוות (המוצדקות), שקברניטי העיר תולים ברכבת הקלה, הפתרונות התחבורתיים הם אולי האתגר המשמעותי ביותר לעתיד של פתח תקווה. על כן, כל ביקור מסוג זה, תמיד מעורר עניין.

נסיעה בדרך רבין פברואר 2022

בתחילה הגיעה מרב מיכאלי לכביש רבין המשופץ. כל מי שנסע לאחרונה בכביש, חווה את השיפור המשמעותי שהתבטא בתשתית שלו וכן בנתיב התחבורה החדש שנסלל, יחד עם הכביש החדש (רחוב זלוטניק), שמוביל לשכונת פסגת הדר המתפתחת בקצב מהיר עם פרויקטי בנייה למגורים חדשים, לצד תכנון הקרייה האקדמית המדוברת

הנת"צ הוא חלק מקידום רשת התחבורה החדשנית של פתח תקווה הנקראת "מהיר לעיר", שמטרתה להביא בצורה מהירה, בטוחה ויעילה בעיקר את תושבי העיר והסביבה למרכזי התעסוקה והמסחר, במיוחד אלו שנמצאים על ציר ז'בוטינסקי-רבין, לרבות ב.ס.ר סיטי, שכפי שדיווחנו היום, כבר קיבל טופס 4 ומתחיל אכלוס, בואכה קריית אריה.

שרת התחבורה מרב מיכאלי עם ראש העיר רמי ברינברג בטקס השקת נת"צ כביש רבין
מימין לשמאל: רמי גרינברג, ראש העיר פ"ת, עדין קין קרני, סמנכ"לית "מהיר לעיר" בנתיבי איילון, מירב מיכאלי שרת התחבורה, יניב שבו, מ"מ מנכ"ל נתיבי איילון, מקסין פסטברג, יו"ר דריקטוריון נתיבי איילון. קרדיט: דוברות נתיבי איילון

בטקס הפתיחה החגיגי נכחו חוץ ממיכאלי וראש העיר גם ראש עיריית קריית אונו ישראל גל וכן ממלא מקום חברת נתיבי איילון, יניב שבו, שנטלה גם היא חלק בפרויקט. הנת"צ חוצה את כל דרך רבין (כ-5 קילומטרים) וכולל 12 תחנות אוטובוסים חדישות (6 בכל צד). שיפוץ הדרך ארך כחצי שנה וכלל גם הקמת ריהוט רחוב חדש כמו ספסלים. בנוסף, נסלל שביל אופניים באורך של כ-2.5 ק"מ בצד המערבי.

פחות חגיגי בכביש 40

בחלק השני של הביקור, הגיעה שרת התחבורה לכביש 40, שעתידו, די לוט בערפל. בחודשים האחרונים מטה המאבק נגד סגירת הצמתים חזן, שלמה והושע, הגביר את פעילותו ואת הלחץ על הגורמים הרלוונטיים, נוכח תכניות ההתחדשות העירונית, המציפות את שכונות מרכז העיר. לאחרונה דיווחנו לכם על פרויקטים משמעותיים מאוד כמו פינוי-בינוי בשכונת עמישב של קבוצת חג'ג' ותכנית שכונת סירקין, שאמורים להעלות את כמות האוכלוסיה (וגם המכוניות) בעשרות אחוזים בתהליך העשור הקרוב.

צפו בביקור השרה מרב מיכאלי בכביש 40

ביקור זה, בניגוד לביקור החגיגי בדרך רבין, היה טעון. השרה הייתה קשובה מאוד לתושבים הרבים שהגיעו למקום, שיחד עם ראש העיר הצטופפו לידה. ירון קדושים, מראשי המאבק, הסביר לה את דאגות התושבים מסגירת הצמתים. "זו לא רק איכות חיים. זו הצלת חיים", טען קדושים כלפי השרה, בהתייחסו לכך שנוכח סגירת הצמתים אמבולנסים ורכבי עזרה ראשונה, יצטרכו לבצע מעקף דרך סירקין, מכיוון שאי אפשר יהיה לנוע בין השכונות: עמישב, הדר גנים, אחדות, גני הדר ושעריה. 

"היה חשוב לנו כי שרת התחבורה תראה את תוכנית האסון בשטח", אמר קדושים לפתח תקווה NEWS. "מבחינתנו זו מלחמה על הבית ממש. אין מילים בפינו להודות למרב מכאלי שירדה לשטח, הקשיבה. בחנה ותבחן מתוך כבוד לתושב הפשוט".

עוד ב-רכב ותחבורה

יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

כדאי להיערך: החל מה-1.3 תופסק תנועת הרכבת הכבדה בפתח תקווה למשך חודשיים

דוברות רכבת ישראל הודיעה לאחרונה כי תנועת הרכבות בעיר תופסק בחודש עד לתאריך 4.5.24 (כולל) בעקבות עבודות לצורך קידום פרויקט "המסילה המזרחית". במטרה לתת פתרון זמני לנוסעי הרכבת, יופעלו היסעים (אוטובוסים ומיניבוסים), אל מגוון יעדים, ביניהם אל ומתחנת הרכבת בקריית אריה. מטרת הפרויקט: לצמצם את הגודש בכבישים, את זיהום האוויר, ולהגביר את בטיחות משתמשי הדרך.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading