הדמיית שדרוג כביש 40

בקרוב עבודות שדרוג בכביש 40: נתיב ת. ציבורית, מדרכות, תאורה ושבילי אופניים

ישחרר את הפקק? אחד מהכבישים המהירים והצפופים של העיר עתיד לשפר את צורתו, במקביל לכך שינסה להוריד עומסים. חברת נתיבי ישראל תחל בביצוע פרויקט השדרוג בקטע שיעבור בין הצמתים גנים, שעריה וסגולה. מהעירייה נמסר כי לעבודות אלה אין קשר לעבודות המתוכננות לכביש העוקף והן גם לא ישנו את ההסדרים בצמתים הקיימים.

כביש 40, מעבר להיותו סלע מחלוקת בין הרשויות לתושבים, שמתנגדים לתכנון סגירת הצמתים שבו, הוא עורק תחבורתי אסטרטגי של פתח תקווה. ההתחדשות העירונית אמורה לתת את אותותיה בשנים הקרובות, במיוחד בשכונות מזרח העיר הצמודות לכביש, כמו עמישב, הדר גנים, אחדות וכמובן, מה שצפוי להיקרא "שכונת סירקין", שם עתידים להיבנות, על שטח המחנה ההרוס, עשרות מגדלי מגורים עם אלפי תושבים חדשים.

כביש 40
כביש 40

לצד סלילת הנת"צ - "ריהוט רחוב"

כזכור, לפני מספר שבועות ביקרה בכביש שרת התחבורה, מרב מיכאלי ולצד הקשבה לטענות התושבים המתנגדים לסגירת הצמתים הצפויה, היא אולי הבינה עד כמה הכביש הנוכחי זקוק לשדרוג. העירייה מסרה שעל פי התכנון, השדרוג יכלול קודם כל הוספת נתיב העדפה לתחבורה ציבורית (בנוסף לנתיבים הקיימים) וכן שיפור חזותי של המדרכות, עמודי התאורה, הטמנת תשתיות, סלילת שבילי האופניים ועוד. 

במסגרת העבודות, שיבוצעו באחריות משרד התחבורה ונתיבי ישראל, יותקן ריהוט רחוב חדש הכולל, בין היתר, פחים וספסלי רחוב חדשים וכן עמודי תאורה חדשים. כמו כן, אמור להיות מושם דגש על פיתוח חזותי באמצעות שתילת מאות עצים חדשים וצמחיית נוי לאורך הכביש.

לדברי העירייה, הפרויקט יבוצע בשני מקטעים (צומת גנים-סגולה, צומת גנים-שעריה), שיוקמו בהפרשי זמן יחסית מקבילים במטרה לצמצם את משך זמן העבודות. הן יתבצעו באופן מתוגבר ולקראת תחילתן יפורסמו הסדרי התנועה הרלוונטיים.

כביש 40
כביש 40

רק לא פקקים כמו בדרך רבין

יש לציין כי בפתח תקווה, מעודדים הרבה יותר את הנת"צים מעיריות אחרות. לא מעט ראשי ערים מתנגדים לנת"צים מכיוון שלטעמם תשתיות התחבורה הציבורית וכמות האוטובוסים, אינן מצדיקות הפקעת נתיב, שבסופו של דבר יכול לגרום לתוצאה ההפוכה – יותר פקקים. דוגמא לכך אפשר למצוא בדרך רבין, שם רק לאחרונה שודרג הכביש והוקם נת"צ, אבל זה רק הגביר את העומס ובעקבות כך את העצבים של נהגי המכוניות הפרטיות. 

רמי גרינברג, משוכנע שעבודות השדרוג בכביש 40 יוכיחו אחרת. "אני מודה לשותפים בנתיבי ישראל ובמשרד התחבורה על קידום הפרויקט החשוב הזה", מסר. "הפרויקט ישדרג את הציר בצורה משמעותית לרווחת התושבים".

צחי שטרסר, מנהל אגף פרויקטי מרכז ותחבורה ציבורית בחברת נתיבי ישראל מסר כי "מטרת הפרויקט היא  בראש ובראשונה לאפשר את חיזוק התחבורה הציבורית ועידוד השימוש בה, תוך שימת דגש גם על שדרוג המרחב העירוני. אני מאמין גדול בשימוש בתחבורה הציבורית וחברת נתיבי ישראל נדרשת לבצע פרויקטי פיתוח להקמת פרויקטי נתצים אשר יהוו אלטרנטיבה אמיתית לתלות ברכב הפרטי".

הקטע שאמור להיות משודרג - על המפה
הקטע שאמור להיות משודרג - על המפה

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading