הדמיית שדרוג כביש 40

בקרוב עבודות שדרוג בכביש 40: נתיב ת. ציבורית, מדרכות, תאורה ושבילי אופניים

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp

ישחרר את הפקק? אחד מהכבישים המהירים והצפופים של העיר עתיד לשפר את צורתו, במקביל לכך שינסה להוריד עומסים. חברת נתיבי ישראל תחל בביצוע פרויקט השדרוג בקטע שיעבור בין הצמתים גנים, שעריה וסגולה. מהעירייה נמסר כי לעבודות אלה אין קשר לעבודות המתוכננות לכביש העוקף והן גם לא ישנו את ההסדרים בצמתים הקיימים.

כביש 40, מעבר להיותו סלע מחלוקת בין הרשויות לתושבים, שמתנגדים לתכנון סגירת הצמתים שבו, הוא עורק תחבורתי אסטרטגי של פתח תקווה. ההתחדשות העירונית אמורה לתת את אותותיה בשנים הקרובות, במיוחד בשכונות מזרח העיר הצמודות לכביש, כמו עמישב, הדר גנים, אחדות וכמובן, מה שצפוי להיקרא "שכונת סירקין", שם עתידים להיבנות, על שטח המחנה ההרוס, עשרות מגדלי מגורים עם אלפי תושבים חדשים.

כביש 40
כביש 40

לצד סלילת הנת"צ - "ריהוט רחוב"

כזכור, לפני מספר שבועות ביקרה בכביש שרת התחבורה, מרב מיכאלי ולצד הקשבה לטענות התושבים המתנגדים לסגירת הצמתים הצפויה, היא אולי הבינה עד כמה הכביש הנוכחי זקוק לשדרוג. העירייה מסרה שעל פי התכנון, השדרוג יכלול קודם כל הוספת נתיב העדפה לתחבורה ציבורית (בנוסף לנתיבים הקיימים) וכן שיפור חזותי של המדרכות, עמודי התאורה, הטמנת תשתיות, סלילת שבילי האופניים ועוד. 

במסגרת העבודות, שיבוצעו באחריות משרד התחבורה ונתיבי ישראל, יותקן ריהוט רחוב חדש הכולל, בין היתר, פחים וספסלי רחוב חדשים וכן עמודי תאורה חדשים. כמו כן, אמור להיות מושם דגש על פיתוח חזותי באמצעות שתילת מאות עצים חדשים וצמחיית נוי לאורך הכביש.

לדברי העירייה, הפרויקט יבוצע בשני מקטעים (צומת גנים-סגולה, צומת גנים-שעריה), שיוקמו בהפרשי זמן יחסית מקבילים במטרה לצמצם את משך זמן העבודות. הן יתבצעו באופן מתוגבר ולקראת תחילתן יפורסמו הסדרי התנועה הרלוונטיים.

כביש 40
כביש 40

רק לא פקקים כמו בדרך רבין

יש לציין כי בפתח תקווה, מעודדים הרבה יותר את הנת"צים מעיריות אחרות. לא מעט ראשי ערים מתנגדים לנת"צים מכיוון שלטעמם תשתיות התחבורה הציבורית וכמות האוטובוסים, אינן מצדיקות הפקעת נתיב, שבסופו של דבר יכול לגרום לתוצאה ההפוכה – יותר פקקים. דוגמא לכך אפשר למצוא בדרך רבין, שם רק לאחרונה שודרג הכביש והוקם נת"צ, אבל זה רק הגביר את העומס ובעקבות כך את העצבים של נהגי המכוניות הפרטיות. 

רמי גרינברג, משוכנע שעבודות השדרוג בכביש 40 יוכיחו אחרת. "אני מודה לשותפים בנתיבי ישראל ובמשרד התחבורה על קידום הפרויקט החשוב הזה", מסר. "הפרויקט ישדרג את הציר בצורה משמעותית לרווחת התושבים".

צחי שטרסר, מנהל אגף פרויקטי מרכז ותחבורה ציבורית בחברת נתיבי ישראל מסר כי "מטרת הפרויקט היא  בראש ובראשונה לאפשר את חיזוק התחבורה הציבורית ועידוד השימוש בה, תוך שימת דגש גם על שדרוג המרחב העירוני. אני מאמין גדול בשימוש בתחבורה הציבורית וחברת נתיבי ישראל נדרשת לבצע פרויקטי פיתוח להקמת פרויקטי נתצים אשר יהוו אלטרנטיבה אמיתית לתלות ברכב הפרטי".

הקטע שאמור להיות משודרג - על המפה
הקטע שאמור להיות משודרג - על המפה

עוד בפתח תקווה

צומת העיפרון פתח תקווה

חסל סדר פקקים בצומת העיפרון? העירייה מתחילה בעבודות פיתוח של חצי שנה

בשורה לתושבים: אחד מהצמתים הסואנים בפתח תקווה, עומד לעבור שדרוג מאסיבי לטובת הקלת העומסים, בהצטלבות שכל תושב מכיר על בשרו – דרך אם המושבות (שמלצר) עם זבולון המר. לפי העירייה, העבודות יתבצעו בשעות הלילה ולא יפגעו בזרם התנועה הרגיל. גרינברג: "זה חלק ממגה פרויקט שייצור קישוריות מתקדמת בין מזרח למערב".

המשך קריאה »
השרה מרב מיכאלי, ירון קדושים ורמי גרינברג בכביש 40 פתח תקווה

מיכאלי ביקרה בפתח תקווה: חנכה נת"צ חדש ברבין ושמעה טענות על כביש 40

חודש לאחר שביקרה בעיר וגיבשה עם רמי גרינברג תכניות תחבורה עתידיות, הגיעה שרת התחבורה לביקור נוסף, שהתחיל באופן חגיגי לציון נתיב התחבורה הציבורית החדש שנפתח באחד הכבישים הראשיים והעמוסים של העיר והסתיים בביקור בכביש ראשי לא פחות במזרח העיר, עליו קיים מאבק בחודשים האחרונים למניעת סגירת צמתים בו.

המשך קריאה »
ראש העיר רמי גרינברג ומנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ בדיון על כביש 40

כביש 40 בדרך לשיפור? ראש העיר רמי גרינברג נפגש היום עם מנכ"ל נתיבי ישראל

התחבורה בכביש הותיק אמורה לעמוד בשנים האחרונות במבחן מכריע, נוכח תכניות הבנייה באיזור, הצצות חדשות לבקרים. כבר היום הצמתים הרבים של הכביש בפתח תקווה עמוסים לעייפה – ולא רק בשעות העומס. בתכנית: שיפור נתיבי תחבורה ציבורית, הכניסות והיציאות, שבילי אופניים וגם האקוסטיקה.

המשך קריאה »
מבט על תנועת הרכבים מגשר המיתרים בפתח תקווה

העירייה: בקרוב נשקיע מאות מיליונים בעשרות פרויקטים תחבורתייים בפתח תקווה

אם יש משהו שתמיד מעורר סימני שאלה, נוכח ההתפתחות המואצת של העיר, זהו ההיבט התנועתי-תחברותי: איך נשרוד את הצפיפות, שהיום היא "כסף קטן", לעומת מה שהולך להיות כאן עד סוף העשור – עם עוד אלפי (לפי הערכות 100 אלף) תושבים ועובדים חדשים שיצטרפו אלינו כשניגע ל-2030. האם תכניות העירייה ירגיעו את חשש התושבים?

המשך קריאה »
נגישות

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל