התחדשות עירונית על תחנות המטרו פתח תקווה

אמרתם לוקיישן אטרקטיבי? בתכנון: התחדשות עירונית בפתח תקווה על תחנות המטרו

כל יזמי הפינוי והבינוי והתמ"א בפתח תקווה יודעים שערך הדירות יעלה, ככל שהנגישות אליהן תהיה איכותית יותר. תחנת מטרו סטייל לונדון, 10 מטרים הליכה מהבית המדונדש יכולה לקרוץ לכל אחד. העירייה הודיעה היום כי היא מקדמת תכנית "תחנת מטרו פתח תקווה מזרח" בשטח של כ-127 דונם בסירקין ותחנת מטרו בארלוזורוב פינת טרומפלדור, בתכנית שמגרה את היזמים. 

לצד הקו האדום של הרכבת הקלה, המתוכננת לפעול בסוף חודש נובמבר הקרוב, בפתח תקווה צפויים לפעול שני קווי מטרו (M2 כתום, M3 צהוב) ב-11 תחנות בסה"כ, ביניהן תחנות ארלוזרוב וסירקין, מהאיזורים היותר מבוקשים בקרב יזמי ההתחדשות העירונית. בהודעה שמסרה העירייה, היא מדווחת על כוונתה לקדם פרויקטים תחבורתיים אלה, מתוך ידיעה שהשימוש בתחבורה הציבורית הוא קריטי לעיר.

קו מטרו M2, שאמור לעבור בשכונות סירקין
קו מטרו M2, שאמור לעבור בשכונות סירקין

35 קומות בסירקין מזרח

על פי התכנית של סירקין, תיבנה תחנה בשם "פתח תקווה מטרו מזרח", על שטח של 127 דונם והיא תכלול בתחומה את קריית המשוררים, חלק מקרית אליעזר פרי וחלק מקרית דוד אלעזר. כפי שדיווחנו בנובמבר 21, במקום צפויה להתבצע התחדשות עירונית, במה שעתידה להיקרא שכונת "סירקין מזרח". 

על פי התכנית, 669 יחידות דיור הקיימות כיום, יהפכו ל- 2678 שיתאכלסו במגדלים בגבהים שונים, הנעים בין בנייה מרקמית של 10-8 קומות, לצד בנייה גבוהה של 35-24 קומות.

 לדברי העירייה, התכנית תואמת את תכנית המתאר הכוללנית המקודמת בימים אלו, וכוללת את פיתוח האזור מסביב לתחנת המטרו המאושרת, בנוסף לתוספת מערך שטחים ציבוריים, מסחר ותעסוקה לרווחת תושבי השכונה. "תכנית מתחם סירקין – עין גנים משדרגת את המרחב כולו", מסר ראש העיר רמי גרינברג. "הכל תוך התייחסות למרחב הציבורי שיהיה נעים, זמין ונגיש יותר תחבורתית וגם למרחב הפרטי ולבניינים שייעברו שיפוץ מן היסוד".

ציפייה לצד חשש

הדמיית המטרו - קצת שונה מהרכבת הקלה
הדמיית המטרו - קצת שונה מהרכבת הקלה

 בנוסף נמסר, כי העירייה תקדם בועדה המחוזית את תכנית ההתחדשות הסמוכה לתחנת ארלוזרוב. התכנית ממוקמת באזור רחוב ארלוזורוב פינת טרומפלדור והיא חופפת בחלקה לתכנית ההתחדשות המתוכננת בשכונת רמת ורבר.

רק לפני חודש דיווחנו לכם על כך, שחברת שפיר, היזמית של "פארק המוזיאונים", בונה על תכנית המטרו, שתהפוך את פרויקט הענק שלה לעוד יותר אטרקטיבי. לצד הציפייה לעלייה בערך הדירות, גורמים בחברה הביעו בפנינו חדש כי שילוב התחנה בתוך הפרויקט, תהפוך אותו להרבה יותר מורכב ואולי אף תעכב אותו. חשש דומה גם הביעו ב"קרדן נדל"ן", לה צפויים להיות פרויקטים נוספים בסמוך.

"פארק המוזיאונים" - התחדשות עירונית ברמת ורבר

ולמי שעדיין לא הבין מה ההבדל בין הרכבת הקלה למטרו:

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading