התחדשות עירונית על תחנות המטרו פתח תקווה

אמרתם לוקיישן אטרקטיבי? בתכנון: התחדשות עירונית בפתח תקווה על תחנות המטרו

כל יזמי הפינוי והבינוי והתמ"א בפתח תקווה יודעים שערך הדירות יעלה, ככל שהנגישות אליהן תהיה איכותית יותר. תחנת מטרו סטייל לונדון, 10 מטרים הליכה מהבית המדונדש יכולה לקרוץ לכל אחד. העירייה הודיעה היום כי היא מקדמת תכנית "תחנת מטרו פתח תקווה מזרח" בשטח של כ-127 דונם בסירקין ותחנת מטרו בארלוזורוב פינת טרומפלדור, בתכנית שמגרה את היזמים. 

לצד הקו האדום של הרכבת הקלה, המתוכננת לפעול בסוף חודש נובמבר הקרוב, בפתח תקווה צפויים לפעול שני קווי מטרו (M2 כתום, M3 צהוב) ב-11 תחנות בסה"כ, ביניהן תחנות ארלוזרוב וסירקין, מהאיזורים היותר מבוקשים בקרב יזמי ההתחדשות העירונית. בהודעה שמסרה העירייה, היא מדווחת על כוונתה לקדם פרויקטים תחבורתיים אלה, מתוך ידיעה שהשימוש בתחבורה הציבורית הוא קריטי לעיר.

קו מטרו M2, שאמור לעבור בשכונות סירקין
קו מטרו M2, שאמור לעבור בשכונות סירקין

35 קומות בסירקין מזרח

על פי התכנית של סירקין, תיבנה תחנה בשם "פתח תקווה מטרו מזרח", על שטח של 127 דונם והיא תכלול בתחומה את קריית המשוררים, חלק מקרית אליעזר פרי וחלק מקרית דוד אלעזר. כפי שדיווחנו בנובמבר 21, במקום צפויה להתבצע התחדשות עירונית, במה שעתידה להיקרא שכונת "סירקין מזרח". 

על פי התכנית, 669 יחידות דיור הקיימות כיום, יהפכו ל- 2678 שיתאכלסו במגדלים בגבהים שונים, הנעים בין בנייה מרקמית של 10-8 קומות, לצד בנייה גבוהה של 35-24 קומות.

 לדברי העירייה, התכנית תואמת את תכנית המתאר הכוללנית המקודמת בימים אלו, וכוללת את פיתוח האזור מסביב לתחנת המטרו המאושרת, בנוסף לתוספת מערך שטחים ציבוריים, מסחר ותעסוקה לרווחת תושבי השכונה. "תכנית מתחם סירקין – עין גנים משדרגת את המרחב כולו", מסר ראש העיר רמי גרינברג. "הכל תוך התייחסות למרחב הציבורי שיהיה נעים, זמין ונגיש יותר תחבורתית וגם למרחב הפרטי ולבניינים שייעברו שיפוץ מן היסוד".

ציפייה לצד חשש

הדמיית המטרו - קצת שונה מהרכבת הקלה
הדמיית המטרו - קצת שונה מהרכבת הקלה

 בנוסף נמסר, כי העירייה תקדם בועדה המחוזית את תכנית ההתחדשות הסמוכה לתחנת ארלוזרוב. התכנית ממוקמת באזור רחוב ארלוזורוב פינת טרומפלדור והיא חופפת בחלקה לתכנית ההתחדשות המתוכננת בשכונת רמת ורבר.

רק לפני חודש דיווחנו לכם על כך, שחברת שפיר, היזמית של "פארק המוזיאונים", בונה על תכנית המטרו, שתהפוך את פרויקט הענק שלה לעוד יותר אטרקטיבי. לצד הציפייה לעלייה בערך הדירות, גורמים בחברה הביעו בפנינו חדש כי שילוב התחנה בתוך הפרויקט, תהפוך אותו להרבה יותר מורכב ואולי אף תעכב אותו. חשש דומה גם הביעו ב"קרדן נדל"ן", לה צפויים להיות פרויקטים נוספים בסמוך.

"פארק המוזיאונים" - התחדשות עירונית ברמת ורבר

ולמי שעדיין לא הבין מה ההבדל בין הרכבת הקלה למטרו:

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »