התחדשות עירונית רמת ורבר פתח תקווה - פרויקט קרדן-מנור

רמת ורבר על הכוונת: קרדן נדל"ן משקיעה מיליונים בחידוש השכונה הישנה

מדי יום אנו מפרסמים על פרויקטים כאלו ואחרים בציר ז'בוטינסקי. כל תכנית נשמעת יותר מפוארת מקודמה בגודל ובהשקעה. לצד כל אלו עולה בהדרגה גם הדרישה לשטחי מגורים. אחת מהדוגמאות הללו היא רמת ורבר הישנה, המיועדת להפוך לשכונת פאר בעלויות השקעה עצומות. בימים הקרובים תוגש תב"ע חלופית מטעם העירייה וחברת הבנייה קרדן. "יתחילו להרוס בניינים כבר ב-2023".

נראה שכבר אין מנוס מלדבר על ההתחדשות העירונית שעוברת פתח תקווה והצמיחה הרבה בשנים האחרונות. האזורים שנזנחו בעבר, עקב מחסור באטרקטיביות והתיישנות, הופכים לשטחי מריבה תחרותיים של יזמי נדל"ן. אחד המוקדים המבוקשים כיום היא השכונה הפרדסית, רמת ורבר, הנמצאת בסמוך לבית חולים בלינסון וקריית המוזיאונים של העיר.

"מבחינה עקרונית כל הפרויקטים בשכונה אושרו אבל יש עוד תהליך אחרון שצריך לעבור", אומר לנו נועם סלע, מנהל "כרמים" להתחדשות עירונית בפ"ת. "אני מעריך שב-2023 כבר יחלו להרוס את הבניינים".

"מצב של win win עבור התושבים, העיריה והיזם"

ורבר מתפרסת על 560 דונם. מצפונה נמצא רחוב ז'בוטינסקי, מרכז העיר ממזרח, שכונת כפר גנים מדרום, ובית החולים בילינסון ממערב. רוב האוכלוסייה, המאפיינת את השכונה, מורכבת ממעמד סוציו-אקונומי בינוני עד נמוך. למעשה, תקופה ארוכה המקום היה די מוזנח ונחשב לחלק הפחות מושך, בהשוואה לאזורים אחרים במרכז העיר. המגמה החלה להשתנות באפריל האחרון, עת חתמה ענקית הבנייה, קרדן נדל"ן, על הסכם שותפות עם חברת מנור התחדשות עירונית, לקידום בניית פינוי-בינוי בשכונה הותיקה, בעלות מוערכת של 585 מיליון שקלים. 

השיקול המרכזי של בעלי החברה, עמוס דבוש, נשען על תחנת המטרו M2 (הקו האדום) ועל הקירבה האסטרטגית לאזורי התעסוקה מסביב כמו: בתי החולים בלינסון ושניידר ועובדיה, המרכיבים חלק נכבד מהשכונה, ציר ז'בוטינסקי העתיד להפוך למטרופולין גוש דן ואת פארק יד לבנים הגדול בפני עצמו. "אני רואה בכל הפרויקטים שיושבים על קו המטרו חשיבות עצומה, ולכן אני משקיע בהם", מסר דבוש לפני מספר חודשים ל"גלובס". ב-2022 צפוי להתחיל לפעול הקו האדום של הרכבת הקלה, שתחנה שלו (תחנת 'דנקנר') תעבור בסמוך לכל בתי השכונה. 

התחדשות עירונית ברמת ורבר פתח תקווה - קרדן נדל"ן - מנור

במסגרת הפרויקט הצפוי של קרדן, ייהרסו מעל 120 דירות ישנות ובמקומן יבנו למעלה מ- 500 דירות חדשות, בבניינים שחלקם בני כ- 30 קומות וחלקם בבניה מרקמית (10-15 קומות). סה"כ, צפי ההכנסות הכולל מפרויקט כזה נאמד ב-760 מיליון שקל. סכומים גבוהים לכל הדעות.

יוסי חזן, מנהל תחום התחדשות עירונית בחברת קרדן נדל"ן, הגיב ואמר: "תכנית הבינוי סוכמה בפורום מחלקת התחדשות עירונית בעירייה וכעת החברות מקדמות את הכנת מסמכי התב"ע והגשתם לוועדה המקומית והמחוזית לתכנון ובניה. יש לציין כי הבניינים שצפויים בסופו של דבר להיהרס הינם בניינים ישנים ולעיתים אף במצב רעוע וכי פרויקטים של התחדשות עירונית מייצרים מצב של win win עבור התושבים, העיריה והיזם".

עוד מיזם פינוי בינוי ברמת ורבר
עוד מיזם פינוי בינוי ברמת ורבר

פינוי בינוי לצד עירוב שימושים: "תכנית שתהפוך את פני השכונה"

על פי משרד השיכון והעירייה, שכונת ורבר תהיה הראשונה לעבור התחדשות עירונית בפריסה שכונתית כה גדולה. בתוכנית המתאר של תב"ע להתחדשות השכונה, מתכננים לשלב עירוב שימושים של בנייני מגורים לצד מסחר לאורך רחובות ז'בוטינסקי, יצחק שדה וארלוזורוב. לצורך כך, יוקצו כ-4,000 יחידות דיור ו- 20,550 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה. 15,440 מ"ר לאורך ציר ז'בוטינסקי, 1,350 מ"ר לאורך רחוב יחבוב ו-38,000 מ"ר לאורך ציר ארלוזורוב. 

ניתן יהיה לבנות מגדלים בני כ-30 קומות לאורך רחוב ארלוזורוב, כצנלסון ובורוכוב מצידי הרחובות כשהמרקם השכונתי הפנימי עד 9 קומות, לבקשת התושבים. "הסיכוי לקבל זכויות בנייה עודפות במקום כזה, גדול יותר מאשר במקום אחר", התייחס דבוש לחששות שהועלו לאחרונה ביחס להשפעת תכנון המטרו על הנדל"ן, הצפיפות במרכז ובעיות התחבורה הרבות שהפכו לבלתי נסבלות.

"התכנית הופכת את פניה של השכונה מבחינת התחדשות עירונית, שטחי הציבור, הרחבת הכבישים, מוסדות ציבור שיתווספו, גני ילדים ועוד", אומר סלע. "התכנון עצמו נעשה ע"י העירייה והרשות הממשלתית בהסכם עם התושבים. השכונה מחולקת ל- 13 מתחמי בנייה ולכל אזור מוקצה יזם אחר. מעל ל- 15 יזמים כבר נכנסו כמשקיעים". 

הסדרי חניה משופרים בקרוב?
הסדרי חניה משופרים בקרוב?

 

רגע לפני שאתם רצים לברר יותר פרטים על רכישה בפרויקט, ראוי שתזכרו שהתחרות הרבה בין היזמים יוצרת קפיצת מחירים. עד כה, דירות יד שנייה בורבר נמכרו במחירי מציאה – סביב 1.4-1.6 מיליון שקלים ל-4 חדרים. אלו מחירים דמיוניים לאזור כה מבוקש, במיוחד המצב המשוגע של שוק הדירות הנוכחי. לכן, כדאי לעקוב אחר ההתרחשויות ובעיקר לקוות שיהיו גם פתרונות תחבורתיים ראויים לעיר שהולכת וגדלה בקצב מסחרר.

עוד ב-נדלן

וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »
דירות חדשות למכירה בפתח תקווה

מתפתחת: על פי נתוני הלמ"ס – בפ"ת נמכרו 668 דירות מפרוץ המלחמה. רק 22 פחות מת"א

לפי הנתונים, רק בתל אביב (690) נמכרו יותר דירות בין אוקטובר לנובמבר. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות, לעומת 358, שנמכרו בעיר הגדולה. פתח תקווה, בכלל, נמצאת בין ארבעת הערים בהן נמכרו הכי הרבה דירות חדשות – לצד ירושלים, אשדוד ותל אביב. מעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לאוגוסט עד אוקטובר.

המשך קריאה »
ילין 5 פתח תקווה הרב בלוי 1 פתח תקווה

מתחדשים במרכז ומזרח העיר פתח תקווה: ילין 5 והרב בלוי 1 קיבלו היתר הריסה

אפשר להגיד מזל טוב לדיירים, שהשלימו את השלב הראשון בדרך לדירה חדשה בבנייני מגורים מודרניים, במקום הישנים הקיימים היום, במסגרת פרויקט תמ"א 38/2. ביחד, מדובר בפרויקטים שיאכלסו יחד 63 דירות חדשות, כש-20 מתוכן יהיו שייכות לדיירים הותיקים ו-43 למכירה בשוק החופשי. "אנו צופים שהבנייה תסתיים תוך 30 חודשים", מסר עורך דין הדיירים, שי פרטוש.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading