הטור של עו"ד נטלי ברדוגו

הטור של עו"ד נטלי ברדוגו – האם כאשר אחזיק בילדיי במשמורת משותפת לא אשלם מזונות?

הוא הגיע למשרדי בפתח תקווה מתוח ועצבני. סיפר שהרגיש דחוי ומושפל, כאשר אשתו הודיעה לו שאינו רצוי עוד. המצב בבית מעורער. הבית שקט, וכל קול יכול להרעידו. המתח באוויר ניצת ברגע ומתלהט לצעקות וחילופי האשמות קשים.  הוא נלחם על מקומו, שהיה נראה לו פעם מובטח. הוא שאל אותה, למה? הוא קיבל חצאי תשובות שלא סיפקו אותו. הוא מבחינתו היה ממשיך.

נכון, לא הכל מושלם. אבל, הוא לא היה מוותר. הוא בנה את הקן הזה במאמצים רבים והוא מספק לו הגנה ביטחון וכבוד. אז למה? הוא עדיין אוהב. הוא מוכן לעשות שינוי. כל הקטע הזה של להתגרש בכלל לא מתאים. בטח שלא עכשיו.

משמורת משותפת - האם צריך לשלם מזונות?
משמורת משותפת - האם צריך לשלם מזונות?

היא זרקה אותי ואני צריך לשלם מזונות?

אני מתחיל לקבל את הדין הוא אמר. הכל מלמעלה. אני מבין שאני צריך להתמודד. לכן, הגעתי אלייך. סיפר שהוא קשור מאוד לשלושת ילדיו: בת בכורה בת 15 ושני בנים בני 10 ו-8. "אני לא מאמין", הוא אמר לי. "היא רוצה לנתק אותי מהכל. לנתק אותי מהילדים שלי ולהשאיר אותי בלי כלום".

"אני רוצה רק משמורת משותפת. אני לא מתכוון בשום פנים ואופן לוותר על הילדים שלי ואני ממש לא מתכוון לשלם מזונות. היא זאת ש"זרקה" אותי. אז, שתתמודד. הוא שאל אותי: "האם כאשר אחזיק בילדיי במשמורת משותפת לא אשלם מזונות?".

לא בהכרח, השבתי. ראשית, יש להסכים על משמורת משותפת. היום, כבר לא ממש קוראים לזה ככה. בתי המשפט הפסיקו לעשות שימוש במונח "משמורת משותפת" ומעדיפים להשתמש במונח "אחריות הורית שווה". לגבי המזונות, אמרתי לו כי כיום לא קיימת אחידות פסיקה ואין "נוסחה" לקביעת דמי מזונות. לכן, קשה לתת צפי מדויק.

משמורת משותפת- תמיד מחפשים את טובת הילד
משמורת משותפת- תמיד מחפשים את טובת הילד

למנוע "בית עשיר" ו"בית עני"

הסברתי כי מאז ניתנה פסיקת בג"צ, המורה כי במקרים של משמורת משותפת, לא יפסקו דמי מזונות, חלה רק על ילדים מגיל 6 ואילך ורק כאשר הכנסות שני ההורים פחות או יותר שוות. יישום פסיקת בג"צ, שונה בבתי המשפט לענייני משפחה השונים.

ככלל, בית המשפט יבחן, כמה ילדים יש לכם, מה הגילאים שלהם, מה כושר ההשתכרות של שניכם, מה ההשתכרות שלכם בפועל, מהו רכושו של כל הורה ומהי חלוקת הזמנים של ההורים ביניכם. שאלת פערי ההכנסות היה קריטית. הרעיון הוא שלא יהיה "בית עשיר" ו"בית עני".

הוא סיפר כי במהלך הנישואים לא הצליחו ממש לחסוך. אין להם כלום. הוא מתפרנס כנהג משאית המחזיק בקווי חלוקה של מוצרי חלב ומאפים, עובד שעות ארוכות ומשתכר יפה. אשתו, סייעת בגן. "אז ברור שיש ביניכם פערים בהכנסות", אמרתי. "איך היא תוכל להחזיק דירה שתשמש אותה ואת הילדים וגם להתקיים"?

תשלם מזונות, אבל תזכה בילדים
תשלם מזונות, אבל תזכה בילדים

תשלם מזונות, אבל תזכה בילדים

כן, נכון השיב. אני מרוויח כמעט פי 3 ממנה. אבל, כאשר הילדים יהיו אצלי, לא אוכל לעבוד כמו היום. נכון. אמרתי,  אבל בכל זאת. ברור, שיהיה תשלום של דמי מזונות כלשהם כדי ששניכם תוכלו לכלכל את הילדים כאשר הם נמצאים בכל בית.

"אז כמה דמי מזונות נראה לך שיפסקו?"

השבתי כי מאחר ושלושת הילדים הינם מעל לגיל 6, בית המשפט יתחשב בהכנסות של אשתו וינסה להביא לאיזשהו איזון בין שני הבתים. המזונות שיקבעו יהיו נמוכים משמעותית ממה שהיה מקובל לפני מספר שנים. "אתה אומנם תשלם מזונות", הסברתי לו. "אבל גם תזכה בילדים. אתה תראה אותם ימים קבועים והם ישנו אצלך. אתה תתחיל להכיר אותם ממש מקרוב. לזמן הזה ולקשר הזה אין שום מחיר".

עו"ד נטלי ברדוגו מפתח תקווה עוסקת שנים רבות בדיני משפחה. משרדה נמצא ברחוב מוטה גור 7, בניין C, קומה 2 (פארק אולימפיה). אין בנכתב להוות ייעוץ משפטי. 
טלפון: 03-5295777.
דואר אלקטרוני: n.berdugolaw@gmail.com
אתר: WWW.FAMILYDIN.CO.IL

לטורים נוספים של עו"ד נטלי ברדוגו

עוד ב-טורים בעלי מקצוע

עו"ד נטלי ברדוגו - דיני משפחה בפתח תקווה

הטור של עו"ד נטלי ברדוגו – עברתי להתגורר עם בני מעבר לקו הירוק לאחר הגירושין, האם אני חשופה לתביעה?

הם גרושים כבר מזה מספר שנים. יש להם בן אחד, שהשנה מלאו לו 10 שנים. הם התגרשו כאשר הבן היה במעון. מאז הגירושין, האם התגוררה יחד עם בנה בפתח תקווה. כעת, לאחר מספר שנים, רצתה לשדרג את מקום מגוריה. מאחר והשכירות בעיר יקרה, החליטה לעבור להתגורר באריאל בדירה מרווחת. "המעבר לא שינה בכלום את החיים של בני", היא אמרה. "הוא נשאר ללמוד באותו בית ספר עם אותם החברים".

המשך קריאה »
עו"ד נטלי ברדוגו - דיני משפחה בפתח תקווה

הטור של עו"ד נטלי ברדוגו – בעלי רוצה להתגרש ולהפסיק את טיפולי הפוריות. האם אוכל לפעול נגדו מבחינה משפטית?

היא הגיעה למשרדי בפתח תקווה, אישה בתחילת שנות ה-40 לחייה, יפה ומטופחת. היא נשואה מזה שלוש שנים, אבל "לא באושר", הקפידה לציין. "הנישואים האלה היו מבחינתי סוג של אילוץ. יצאתי עם גברים רבים, אבל עם אף אחד מהם הקשר לא הבשיל לחתונה. אני מגיעה ממשפחה שמרנית והופעל עליי לחץ כבד להתחתן.

המשך קריאה »
עו"ד נטלי ברדוגו - דיני משפחה בפתח תקווה

עורכת דין נטלי ברדוגו: מה ההבדל בין הסכם ממון לצוואה? סיפור מקרה

הם הגיעו למשרדי בפתח תקווה להתייעצות לגבי הסדרת היחסים הרכושיים ביניהם. את שניהם אני מכירה שנים ארוכות – רונן ושמחה. כבר אישרתי עבורם הסכם ממון בעבר. עבור שניהם זוהי זוגיות שניה. הוא הגיע לזוגיות עם שני בנים והיא עם שתי בנות. הם ביחד כבר כמעט שני עשורים ועתה רצו לערוך הסכם חדש המתייחס למצבם זה עתה ולעתיד.

המשך קריאה »
עו"ד נטלי ברדוגו - דיני משפחה בפתח תקווה

הטור של עו"ד נטלי ברדוגו: מה אני יכול לעשות אם אני סובל מניכור הורי?

הוא הגיע למשרדי בפתח תקווה, גבר בשנות ה-40 לחייו שעבר "דבר אחד או שניים" בחיים. הוא דיבר בקול נמוך. מתקשה לתת אמון. סיפר שליבו קרוע. יש לו ילדה בת 7 אותה לא ראה מזה שנתיים. הוא "מת" לראות אותה, אבל גרושתו אינה מאפשרת. "גרושתי אומרת שהבת שלי שגידלתי במשך 6 שנים לא רוצה לראות אותי" אמר בעצב.

המשך קריאה »