שטח מתחם גאולה פתח תקווה

מתחם גאולה עולה שלב: העירייה תכריז עליו כמתחם פינוי-בינוי מול הרשות הממשלתית

המשמעות: קידום תכנית מפורטת של המתחם, ששטחו כ-17.5 דונם, שיכלול מגורים, מסחר ותעסוקה ואמור לקשר את מרכז העיר ואת איזור התחנה המרכזית באורלוב-בר כוכבא לשכונות החדשות. על פי התכנון, המתחם גם אמור לכלול איזורי מלאכה, דוכני אומנים ומקומות בילוי סטייל נחלת בנימין מודל 2030. בתוך כך, נודע כי העירייה תפעל מול מנהל מקרקעי ישראל למכור בסירקין דירות ב"מחיר מטרה". 

ההתחדשות העירונית המשמעותית ביותר שצפויה להתרחש במרכז העיר, עוברת לשלב הבא, כאשר העירייה הצהירה כי היא תבקש את אישור הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית להכריז על מתחמי התחדשות בסמוך לתחנה המרכזית ברחוב אורלוב, זאת במסגרת מסמך המדיניות, שאושר לאחרונה לגבי מתחם גאולה.

מבט מלמעלה על התחנה המרכזית, שתהיה חלק ממתחם גאולה
מבט מלמעלה על התחנה המרכזית, שתהיה חלק ממתחם גאולה

מדובר על תכנית התחדשות עירונית מפורטת להתחדשות לאורך צידו המערבי של רחוב בר כוכבא, בין הרחובות גיסין ואורלוב, במה שמכונה "משולב אורלוב". מעיריית פתח תקווה נמסר כי היא מקדמת הכרזה על המתחמים במקום כמתחמי פינוי-בינוי במסלול רשויות מקומיות, ישאפשר לקדם תכנית מפורטת יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

שטחו של מתחם גאולה, על פי המתווה שהוגש לועדה המחוזית באפריל 2021, הוא כ-17.5 דונם וכולל עירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה. במסגרת התכנית, רח' בר כוכבא המיושן, אמור להפוך לסוג של אבן גבירול תל אביבי, כשבמקום בתי מלאכה ישנים, מבנים קטנים ומוזנחים ומוסכים מלוכלכים כמו שיש בו היום, הוא יכלול מבנים מודרניים עם גישה לעוגנים קיימים כמו היכל התרבות ויהנה מקרה למרכזי תחבורה ציבורית. 

 

פרויקט אורלוב-המכבים
הדמיית פרויקט אורלוב-המכבים - חלק מתכנית מתחם גאולה

בכוונת העירייה, שהתכנית תחיה את המקום המוזנח גם על ידי יצירת מקומות של בילוי ופנאי, בשילוב שטחים ירוקים, מה שיחזק מאוד את האטרקטיביות של המגורים בשולי מרכז העיר. בתכנון הוא להקים חצר מרכזית של בעלי מלאכה זעירה וחללי עבודה לאמנים, שבערב תהפוך לאיזור של בילוי ומופעים, דומה לנחלת בנימין בתל אביב. בנוסף בחצר תוכל לשמש לכנסים ואירועים בחלל הפתוח. 

לפי התכנית הארכיטקטונית, שהוצגה לעירייה באדיבות פרצוב ארכיטקטורה, בין החללים השונים נקבע תוואי מערך מבנים ציבורים, שטחים פתוחים, שבילי אופניים והליכה, שאמור להוות המשך למתחם התחנה המרכזית, שכפי שדיווחנו, עתיד לעבור מתיחת פנים בהשקעה של כ-450 מיליון שקל. מתחם התחנה יקום לצד תחנת הקו האדום של הרכבה הקלה.

מתחם גאולה בפתח תקווה - צמוד לרכבת הקלה
מתחם גאולה בפתח תקווה - צמוד לרכבת הקלה. שרטוט באדיבות - פרצוב ארכיטקטורה

המטרה - "מחיר מטרה" בסירקין

במקביל להתחדשות העירונית במרכז העיר, תושבי פתח תקווה לוטשים עיניים גם למה שהולך לקרות במזרח העיר, במיוחד בשכונת סירקין החדשה. העירייה מסרה היום כי נתח משמעותי מסך יחידות הדיור המוצעות במסגרת תכנית "מחיר מטרה", עבור תושבי פתח תקווה, ישוריין לתכנית סירקין. מדובר בבשורה משמעותית, במיוחד לזוגות צעירים, תושבי העיר, שיוכלו לרכוש דירה במחיר סבירים.

"אנחנו מבטיחים כי ההטבות שהמדינה מאפשרת בתכנית יופנו באופן משמעותי לתושבי פתח תקווה", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "נמשיך לפעול בנושא ולעשות כל שניתן כדי שתושבי העיר יזכו לקבל את המיטב בתכניות שהמדינה מקדמת באזור. בנוסף העירייה מקדמת בכל רחבי העיר תוכנית לקידום דיור מוזל גם במסגרת פרויקטים בקרקעות פרטיות במסגרת תוכנית של דיור ציבורי".

הדמיית שטח סירקין הקטנה - מתוך מצגת שהוצגה ב-2020 על ידי מועצת דרום השרון

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading