סיכום פרויקטים החברה לפיתוח פתח תקווה - 2022

החברה לפיתוח פתח תקווה מסכמת את 2022 עם מחזור של 250-300 מיליון ש"ח בשנה

הקהילון בנווה גן, התחנה המרכזית החדשה, הקמת עמדות טעינה חשמלית והקמת גגות סולאריים, פיתוח מיזמים של חניה חכמה ורכב שיתופי, אופניים חשמליים ולוקרים ברחוב – אלה הפרויקטים הבולטים, שתופעלו על ידי החברה בשנה החולפת, כשהכסף ממשיך להגיע גם מאצטדיון "שלמה ביטוח" והעסקים בו. לירון גולדנברג, המנכ"ל: "מי ייתן וב-2023 נמשיך להתעצם". צפו בסרטון הסיכום.

ההתפתחות העסקית של העיר, הולכת בד בבד, עם התעצמות הזרוע הביצועית והיזמית של עיריית פתח תקווה – החלפ"ת. על מנת שהעיר תתפתח, נכון להניח שצריך את החלפ"ת, מצד שני ההתפתחות והגידול הגיאוגרפי והאוכלוסייתי של העיר, מזינים את החברה, שמקדמת עוד ועוד פרויקטים. את 2022 היא מסיימת עם מחזור שנתי 250-300 מיליון ש"ח, זאת כשהיא מכפילה את היקף הפעילות העסקית פי 4 בשלוש שנים האחרונות.

מה החלפ"ת עשתה ב-2022 בדקה וחצי. צפו:

"החברה לפיתוח פתח תקווה מסכמת את 2022, בגאווה רבה על העשייה העצומה שהתרחשה השנה בחברה", מסר לפתח תקווה NEWS, לירון גולדנברג, מנכ"ל החברה. "דגש על תנופת הפיתוח, פרויקטים יזמיים ייחודיים, הרחבת והגדלת פעילות החברה, איצטדיון שלמה ביטוח, שהפך למרכז פנאי, תרבות וספורט. הכול למען רווחת תושבי העיר. מי ייתן שבשנה הבאה נמשיך לגדול ולהתעצם".

החברה לפיתוח פתח תקווה, בניהולו של גולדנברג, הינה הזרוע הביצועית והיזמית של עיריית פתח תקווה למטרות ייזום, תכנון, ניהול וביצוע של פרויקטים עירוניים, הנדסיים וכלכליים. החברה מספקת שירות לתושבי העיר במגוון תחומים ומקדמת פרויקטים יזמיים ופרויקטי פיתוח עסקי. החברה מנהלת פעילות פעילות בתחומי הבינוי, התשתיות, האנרגיה, המסחר, הנדל"ן והתפעול של פרויקטים עירוניים.

לירון גולדנברג, מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקווה (חלפ"ת)
לירון גולדנברג, מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקווה (חלפ"ת)

להלן, מספר פרויקטים שהובילה החברה בשנת 2022, שסיקרנו בפתח תקווה NEWS (לכתבה - לחצו על כותרת הפרויקט)

מודל ייחודי, שהדגם הראשון שלו יצא לדרך בימים אלו. מדובר בפרויקט יזמי, שהרעיון העומד בבסיסו, הוא מרכז מסחרי-ציבורי עם אופי קהילתי ברח' מבצע דקל בשכונה. הפרויקט נמצא עדיין בשלב התחלתי של הבנייה, כשהכוונה לסיים אותו בסוף שנת 2023. לאחרונה התקבלו לא מעט פניות למערכת, של יזמים ובעלי עסקים, שביקשו להירשם למכרז.

השלט בחזית קהילון נווה גן
השלט בחזית קהילון נווה גן

למרות הכניסה העתידית של הרכבת הקלה והמטרו, האוטובוסים עוד צפויים להישאר איתנו כמובן. כיום התשתית של החניונים והתחנה המרכזית מיושנת ורעועה. החברה לפיתוח פתח תקווה, החלה בהקמת חניון לילה לאוטובוסים, בשטח גדול צפונית לאצטדיון העירוני שלמה ביטוח ובסמוך לבית העלמין ירקון. הפרויקט נאמד בכ-80 מיליון ש"ח.

עם סיום הקמתו תחל הקמת התחנה המרכזית החדשה, פרויקט בהיקף של 450 מיליון ש"ח. הצפי לסיום הקמת החניון הוא בסוף 2023 ואילו התחנה המרכזית החדשה צפויה לקום באיור 2028.

הדמייה: חניון התחנה המרכזית החדשה בפתח תקווה
הדמייה: חניון התחנה המרכזית החדשה בפתח תקווה (באדיבות: החלפ"ת)

עמדות טעינה חשמלית

אנחנו רואים יותר ויותר מכוניות חשמליות על הכבישים של פתח תקווה. זה כמובן מחייב לייצר עמדות טעינה חשמליות, לא רק בחניוני הבתים, אלא גם באיזורים הציבוריים. החלפ"ת הובילה ב-2022 הקמת עמדות טעינה חשמלית ברחבי העיר ובימים אלה מוקמות ומתוכננות עשרות עמדות טעינה חשמליות ציבורית – לרווחת תושבי העיר.

הקמת גגות סולאריים

החברה לפיתוח פתח תקווה יזמה ב-2022 התקנת מערכות סולאריות על גגות מבני חינוך וציבור בעיר, במטרה להביא לחסכון בעלויות החשמל, תוך ייצור אנרגיה ירוקה והפחתת הזיהום הסביבתי.

במסגרת הובלת פרויקטים בתחומי התחבורה החכמה והירוקה החברה הוציאה לפועל את פרויקט הרכב השיתופי העירוני, שמציע השכרת רכבים לפרקי זמן קצרים בתמחור לפי משך זמן השימוש. הפרויקט מופעל באמצעות חברת GOTO וכיום יש שישה רכבים שיתופיים כאלה ברחבי העיר.

רכב שיתופי GOTO בפתח תקווה
רכב שיתופי GOTO בפתח תקווה

החלפ"ת פעלה ב-2022 להגדלת מספר מקומות החנייה בעיר, בין היתר, באמצעות פתרונות חנייה חכמים, יצירתיים וחדשניים. החברה הכניסה לעיר מערך של אופניים חשמליים לשימוש תושבי העיר, זאת בנוסף למערך הקורקינטים שפועלים בעיר. בנוסף, החברה פעלה להציב ברחובות לוקרים לרווחת התושבים על מנת להקל את קבלת ומשלוח חבילות.

לוקר של שלאגר במרכז הנוער אם המושבות, מול שרגא רפאלי 3, אם המושבות פת
לוקר של שלאגר במרכז הנוער אם המושבות, מול שרגא רפאלי 3, אם המושבות פת

האיצטדיון העירוני, שנמצאה בבעלות החברה לפיתוח פתח תקווה, ממשיך להפוך למקום בילוי תוסס, המארח אירועים המוניים בנוסף לאירועי ספורט גדולים וכאצטדיון הבית של הקבוצות העירוניות, שכרגע, לצערינו, נמצאות בליגה הלאומית. כולם מקווים שאם וכאשר מכבי פתח תקווה והפועל פתח תקווה יעלו לליגת העל, זה רק יחזק את הפיתוח העסקי של אצטדיון "שלמה ביטוח". 

בנוסף, החברה לפיתוח פתח תקווה, מקימה עשרות מבני ציבור וחינוך ומפתחת את תשתיות העיר במאות פרויקטים בכלל העיר.

עוד חדש בפתח תקווה

מכבי פתח תקווה בבראגה

כובשים את בראגה? מכבי פתח תקווה חוזרת היום לשחק באירופה אחרי 19 שנים

במכבי נשלמות ההכנות לקראת המשחק הערב (22:30, שידור בספורט 2) מול בראגה בפורטוגל, במסגרת הסיבוב הראשון של הליגה האירופית. השחקנים יעלו לדשא כאנדרדוג, אבל חדורי אמונה שהם יכולים לעשות הפתעה ולהביא תוצאה טובה, שתיתן להם מקדמה לגומלין, שיתקיים ביום חמישי הבא (1.8) בסופיה. בינתיים, כ-150 אוהדים הגיעו לבראגה וכ-80 הבטיחו מקום לצפייה משותפת במשחק במסעדת BBB ביכין.

המשך קריאה »
יצחק שדה 1-19 פתח תקווה - לפני אחרי

תוכנית פרויקט פינוי-בינוי יצחק שדה 1-19 פתח תקווה – הופקדה היום במחוזי

עוד שלב בדרך למימוש אחד מהפרויקטים המשמעותיים ביותר בתחום ההתחדשות העירונית בעיר. שכונת רמת ורבר צפויה לחדש את פניה עם פרויקט על שטח של 14.7 דונמים, בו ייהרסו 180 יח"ד ישנות ובמקומם יוקמו 5 מגדלי מגורים חדשים ובטוחים, שיכללו לא פחות מ-630 יח"ד חדשות עם 5 קומות מסד מגורים וחזיתות מסחריות. לדברי היזמים, טקסטון מקבוצת עמים: בנייה – תוך שנתיים.

המשך קריאה »
נורית אבני שפירא

נורית אבני שפירא מונתה למנהלת המרכז החינוכי בביה"ח שניידר בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה הודיעה כי שפירא, בעלת ניסיון של כמעט שלושה עשורים במערכת החינוך עם מתבגרים על הרצף האוטיסטי, תחליף את משכית גילן שוחט, המנהלת המיתולוגית של המרכז, שנמצא בבית החולים, שפורשת לגימלאות. " מי שמגיע ונקלט אצלנו בביה"ס, ממשיך רצף לימודי ממסגרות קודמות, אך גם מתחיל מסע אישי וקבוצתי", מסרה המנהלת החדשה של המרכז החינוכי, שפועל מ-1991.

המשך קריאה »