שלטי בחירות שלטי חוצות פתח תקווה צומת חצי חינם

למרות המלחמה: סופית – הבחירות המקומיות בפתח תקווה ייערכו ב-30 בינואר 2024

הקלפיות, שאמורות היו להיפתח ב-31.10.23, אך פתיחתן נדחתה עקב המלחמה, ייפתחו ביום שלישי בעוד שמונה שבועות בדיוק, כך אתמול הוחלט באופן סופי על ידי שר הפנים, משה ארבל. ההחלטה היא גורפת לכל הרשויות המקומיות בישראל, חוץ מ-14 רשויות בדרום ובצפון, שתושביהן פונו בעקבות הלחימה. על פי ההערכות, ראש העיר, רמי גרינברג, צפוי להיבחר לקדנציה נוספת.

ה-7 באוקטובר תפס את המערכת הפוליטית המקומית בפתח תקווה, בעיצומם של קמפיינים בחירות לראשות העיר ולנציגות במועצה. אלא שכבר באותו יום, היה ברור כי הבחירות שהיו מתוכננות לסוף אוקטובר, ייאלצו להידחות למועד מאוחר יותר. ב-23 באוקטובר הכנסת הודיעה על הדחייה, שאושרה בקריאה שנייה ושלישית לפחות עד ה-30 בינואר 2024.

שלט בחירות במרכז העיר
שלטי בחירות בצל שלטי מלחמה

למרות שחלק מהמעורבים בבחירות המקומיות בפתח תקווה צפו שפתיחת הקלפיות תידחה אף יותר, אתמול התקבלה ההודעה על כך כי המועד של ה-30 בינואר הוא סופי. מה שאומר, שבצל המלחמה, אנחנו צפויים לראות בקרוב את הקמפיינים חוזרים – למרות שהראש של כולם הוא פחות בפתח תקווה ויותר בעזה – בטח במצב בו עדיין מתנהלת לחימה, עדיין יש חטופים ועדיין יורים טילים – כמו היום. 

בניגוד לפתח תקווה וערים אחרות, ב-14 רשויות מקומיות, שפונו בדרום ובצפון ייקבע מועד אחר – החל מחמישה חודשים מהיום שבו תסתיים חזרת התושבים לביתם: אשכול, הגליל העליון, חוף אשקלון, מבואות חרמון, מטה אשר, מעלה יוסף, מרום גליל, שדות נגב, שער הנגב, מטולה, שלומי, ע'ג'ר, קריית שמונה ושדרות.

שלטי בחירות בצל שלטי מלחמה

הקמפיינים לבחירות פתח תקווה 2023, כאמור הופסקו ב-7 באוקטובר. עד אז, הרשימות והמועמדים עסקו במרץ בשכנוע התושבים להצביע עבורם – במסגרת כנסים מרובי קהל, הופעות בתקשורת, ראיונות וכמובן מלחמות שלטים – שנראות ילדותיות וזניחות לעומת המלחמה האמיתית המתנהלת בעזה עכשיו.

למי שצריך תזכורת, מול ראש העיר המכהן, רמי גרינברג, מתמודדים נכון להיום שניים: ענת זנזורי וגנאדי בורשבסקי – שלפי התחזיות לפני המלחמה, אין להם סיכוי רב נוכח האהדה לה זוכה גרינברג בקרב התושבים. הקרב האמיתי הוא דווקא ברשימות למועצה – שם עושה רושם שרשימת "התחדשות" של גרינברג, תקבל פייט חזק מ"מחויבים" הליברלית של אורי אהד, והרשימות של "אמת" (בראשות סרחיו גולצמן) ו"יש עתיד" (בראשות אדי קואז).    

שלטי בחירות בצל שלטי מלחמה

זה נראה כל כך רחוק: כנסי הבחירות של "התחדשות" ו"מחויבים"

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

עוד חלל מפתח תקווה: סמל עירא יאיר גיספן נהרג אתמול בדרום רצועת עזה

יומיים אחרי יום הזיכרון, התבשרנו כי החלל הראשון במבצע צה"ל ברפיח, הוא בן העיר. גיספן, בן ה-19, לוחם בגדוד 75 בחטיבת השריון 7 (עוצבת "סער מגולן"), נהרג בתקרית קשה בה גם נפצעו שלושה חיילי צה"ל נוספים. זהו החלל/נרצח/חטוף ה-31 של העיר. מתחילת המלחמה נהרגו 621 חיילי צה"ל, בהם 273 בתמרון בעזה. גיספן הוא הנופל ה-25 מעוצבת "סער מגולן" מ-7 באוקטובר. פרטים נוספים בהמשך

המשך קריאה »
צחי גלילה ונדב סגל בפסגת הדר יום הזיכרון 2024

צפו: עשרות תושבי פסגת הדר נכחו בטקס יום הזיכרון שהתקיים במתנ"ס השכונתי (וידאו)

הטקס החל עם הישמע הצפירה ולאחר שירת התקווה עלה לשיר הזמר נדב סגל הפתח תקוואי, שלאחרונה התבשר על מותו על אחיינו, אליקים ליבמן, שהיה נחשב חטוף במשך שבעה חודשים. לפני מספר ימים התגלו שרידי גופתו בקיברה של אחת מהנרצחות במסיבת הנובה, אותה איבטח.

המשך קריאה »
בית הקברות בסגולה - החלקה הצבאית - יום הזיכרון 2024

צפו: כ-7000 אנשים פקדו את החלקה הצבאית בסגולה בטקס יום הזיכרון 2024 (וידאו)

נחילי אדם הגיעו בצהרים לבית הקרות, עד שאי אפשר היה להכניס סיכה בין האנשים. לפני תחילת הטקס, אחד מהבאים מחה בקריאות רמות נגד הממשלה. השר בוסו נאם ולמעט קריאה אחת "לך הביתה", שנשמעה בתחילת נאומו, לא נרשמו הפרעות נוספות. גרינברג השאיר נר בשם עיריית פתח תקווה. אלון ודינה גרש, הוריו של משה ז"ל, שנפל לפני ארבעה חודשים, הניחו זר בשם המשפחות השכולות.

המשך קריאה »

נזכור את כולם: 30 פתח תקוואים שנפלו/נרצחו/נחטפו מאז ה-7 באוקטובר

מאז שפרצה המלחמה, פתח תקווה, כעיר הרביעית בגודלה בישראל, ספגה אבידות רבות וקשות מנשוא. אלפים מתושבי העיר ילוו את הנופלים בבתי העלמין בעוד יומיים – כשרבים מהם יפקדו קברים טריים, ביום הזיכרון שיהיה כנראה הכואב והעצוב ביותר מאז קום המדינה. הרשימה כוללת נרצחים ונופלים בשבת השחורה, חללים שנפלו בקרבות, חטופה שנרצחה וכן שני חטופים שעדיין בחיים ומקווים שישובו במהרה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading