עורך דין איתן עמרם מפתח תקווה

עו”ד איתן עמרם במסר לראש העיר: "סייע לבעלי נכויות להתמקצע"

עו"ד איתן עמרם רגיל שמסתכלים עליו שונה, אבל מבט קצר בהישגים שלו אפשר להבין שמדובר באדם גדול מהחיים. בראיון עימו הוא מספר לי איך רואה את ההתפתחות שעוברת העיר מבחינת נגישות לבעלי מוגבלויות, הרעב לעשייה שלא נגמרת אף פעם וגם משאלת לב קטנה-גדולה שהוא מקווה להגשים.

הוא הגיע לפתח תקווה ב-2013. את משרד עורכי דין הראשון שלו, "דן, סדיקוב, עמרם ושות'", פתח במרכז אולימפיה מול הקניון הגדול.

באוקטובר הקרוב המשרד עובר לבנייני ב.ס.ר החדשים. "היה חשוב לי שתהיה חנייה ללקוחות ולי כמובן עקב המוגבלות שלי. זה שיש כאן ניידות טובה. מרכזי קניות. הכל קרוב ונגיש היה שיקול משמעותי. זה הופך את העבודה שלי לקלה ונוחה יותר. חלק מהלקוחות שלי בעלי נגישות.
יש שירותים נגישים, כניסה, חניון, מדרכות נגישות, קניון נגיש. אלו דברים שמאוד חשובים לי בבחירת העיר כי זה כבר משקף את הלך הרוח של המקום. גם אנו כמשרד מחזיקים עורכי דין בעלי מוגבלות וגם אנשים שאינם בתחום המשפט", מספר לי איתן תוך קריאה נרגשת בקולו.

על “חלומות גדולים” של איש גדול-קטן

איתן מתנשא לגובה 1.20 ס"מ, אבל באופיו הבלתי מתפשר והכריזמטי נראה שהוא גובר על לא מעט אימתני גובה. מבט ברזומה שלו מעורר התפעלות. טייטלים יוקרתיים כמו: איש חוק ומשפט, יזם, מרצה אקדמאי, דירקטור, סופר, טכנולוג, פילנתרופ ופעיל חברתי. אבל כל אלו מספרים באופן יבש רק חלקיק קטן מהסיפור המיוחד ויוצא הדופן שלו.

הוא עומד בראש הוועדה הארצית לקידום זכויות של אנשים עם מוגבלות, מגיש הצעות חוק בנושא ייצוג הולם ותיקוני חקיקה, כותב ניירות עמדה, מאמרים והרצאות, מכשיר עורכי דין כיועצים לדיני נגישות, ועוד. בימים אלה הוא גם מוציא ספר אוטוביוגרפי, "חלומות גדולים".

"החלטתי שאני חייב לעקוף את הקשיים"

את התיכון הוא סיים בהצטיינות, ואחריו פנה ללימודי הנדסה, שכבר במהלכם פיתח תוכנה לעיבוד תמלילים. אחרי הלימודים, בגיל 23, החל לעבוד בחברת תוכנה שעבדה עם בתי המשפט. בהמשך מילא מגוון תפקידים ניהוליים וטכנולוגיים בחברות שונות. גיל 16 הייתה נקודת המפנה שלו בחיים. "החלטתי שאני רוצה לממש את עצמי והצבתי לעצמי שלוש מטרות להמשך החיים: לקנות רכב, לקנות דירה, להתחתן".
הוא מאמין שמה שחשוב שיהיה אופי חזק. "אני נולדתי כזה. הנכות לא עיצבה אותי להיות מה שאני היום. למעשה, היא אפילו הגבילה את היכולות שלי. אני יודע שבלעדיה הייתי משיג הרבה יותר".

עם זאת, הוא דואג להבהיר בראיונות שזה משהו שעוד התחיל מילדות. מהמשפחה. "ההורים שלי לא נתנו לי יחס שונה אבל זה עלה לי ביוקר. תמיד הייתי צריך להתאמץ. זה גם בנה אותי בהמשך החיים. הכל מתחיל ונגמר בחינוך. בבית גם היה דגש על ללכת וללמוד. כשיש לך את הבסיס הזה להתחיל איתו: סביבה תומכת, הורים, זה מאוד חשוב".

בטקס סיום תואר שני. "הנכות לא עיצבה אותי להיות מה שאני היום".

"כל פעם אני ממציא את עצמי מחדש"

עמרם לא טורח להתעמק במה שאין לו אלא דואג להבליט את מה שיש. הוא לא נולד עם נכות. בגיל ארבעה חודשים נפל מעגלה ושבר את עמוד השדרה מה ששינה את כל עולמו. ההרגשה הייתה שהוא נאלץ להיות חריג ותמיד לנסות להדביק את הפער מהסביבה שלו. 

הוא סבור שבשביל להגיע למטרות שהוא הגיע אין נוסחת קסם. "צריך לרצות את זה. אם תגמגם לא תקבל את מה שאתה חולם עליו. תציב את המטרות הללו. תדאג להדהד אותן בקול והן יתגשמו אחת אחרי השנייה". 

יצא לו לא אחת לעבוד עם העירייה הקודמת בהסברה והרצאות. המטרה הייתה להעלות את הנושא לסדר היום. "הצוות שלנו ברובו אנשים עם מוגבלויות שמספרים על הקשיים שלהם במטרה לתת מתן לשירותים נגישים. ראינו שהרשות שיתפה פעולה ודאגה להדריך את כל העובדים שלה בכל התחומים".

אתה רואה בפתח תקווה מקום לשינוי? שיש רצון להידברות בנושא הנכות?

"יצא לי לנהל תיק לילדים בעלי צרכים מיוחדים וזה עסק בהנגשת אקוסטיקה בכיתות לימוד. ברשויות אחרות לקח המון זמן להנגיש את זה לילדים. אחת המשפחות עברה לפתח תקווה וישר קיבלה מענה. היה התייחסות של העירייה לשעבר לתלמידים בעלי מוגבלויות".

במסגרת ההתנדבותית תחתיו פועלות שתי עמותות חשובות: האחת נקראת "המרכז למשפט, מדע וטכנולוגיה" שבה מכשירים אנשים להיות בתחומי הנגישות כמו – רכזי נגישות, ללמוד זכויות רפואיות, דיני נגישות וכו'.  מצד שני עמותה שנקראת "מכון עמרם" שיחד עם אשתו, אילנה עמרם, מיועדת לקדם זכויות אנשים בעלי מוגבלויות בחברה כדי ליצור שוויון וייצוג הולם." אנחנו פועלים המון בכנסת. מגישים הצעות חוק שקשורות לייצוג הולם. גם בנושאי חינוך, הכל במטרה לקדם זכויות לנכים".

 

איתן עמרם במשכן הכנסת. "ככל שיהיה בי הכוח לפעול ולקדם אני אהיה שם במלוא המרץ".

לאחרונה הוגשו תביעות נגד מכללות בערים אחרות אשר לא הנגישו זכויות. בעקבות כך, בית המשפט קבע ש"מכון עמרם" ירכז כ 60 מלגות עבור אנשים עם מוגבלות ראייה, חירשות ומוטורית. המלגות ינתנו ע"י אותן 6 מכללות כפיצוי במסגרת התביעה. 

סכום ההטבה עומד על 2 מיליון וחצי שקלים. המכון לקח תחת חסותו לממן דרכם מלגות מלאות לבעלי נכויות לתואר ראשון בהם נלמדים תחומים כמו: הייטק, טכנולוגיה, משפטים וכדומה.

על פי חזונו, דבר זה יתרום רבות לסטודנטים בעלי נכות בעיר לקבל הכשרה ובכך יוכלו ללמוד ולנהל את מהלך חייהם אחרי שרכשו השכלה. "פתח תקווה היא אחת הערים הכי מונגשות בארץ ולכן אנו רואים בה מקום טוב להוציא לפועל את המלגות. המסר שלי לראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג – בוא וסייע לנו לשדך בין התושבים בעלי הנכויות בעיר לבין אותן מכללות ככה שנוכל לסייע ולהעשיר במימון והכשרה במלגות.  אנחנו נשמח שהעירייה תתרום מחשבים ותיתן הקלות כאלו ואחרות כדי ליצור מתן עידוד לסטודנטים. התרומה הזאת תגיע לאנשים שצריכים. בואו נסייע להם ללמוד מקצוע לעתיד".

איתן ואילנה עמרם - יו"ר עמותת "מכון עמרם".

אומרים תמיד על האנשים שלא נחים לרגע שקשה להם להיות מדושני עונג. איתן כבר בן 60 אבל ממשיך לפעול במרץ של בחור צעיר. "כל עוד האנרגיה, היכולת והמטרות קיימות, צריך לנתב וליישם אותן. לא אשחית את זמני, כי זמן הוא דבר יקר. העבודה שיש עלינו לעשות כדי להביא לשוויון חברתי באוכלוסייה היא רבה. ככל שיהיה בי את הכוח והיכולת אני אמשיך, אתרום ואקדם. זה לא בא ביום אחד. אני רואה שינוי לטובה. ככל שיהיה בי הכוח לפעול ולקדם אני אהיה שם במלוא המרץ".

עוד ב-בעלי עסקים

לוגו עיריית פתח תקווה

לוגו חדש לעיריית פתח תקווה: ממושבה למטרופולין של 300 אלף תושבים

העירייה דיווחה כי הלוגו הישן הוותיק עם שלושת העיגולים בצבעי חום, כתום וירוק, שסימלו את האדמה, התפוזים והצמיחה – שאפיינה את העיר בשנותיה המוקדמות – יחליף לוגו מודרני, שישדר חדשנות של עיר עם
מערכת תחבורה מתקדמת ואזורי מסחר, תעשייה והייטק מהגדולים בארץ. ראש העיר, גרינברג: "הלוגו מבטא את התפתחות העיר המואצת והתחושה שיש צורך לחזק את תחושת הלכידות של התושבים".

המשך קריאה »
הטור של עו"ד נטלי ברדוגו

הטור של עו"ד נטלי ברדוגו – האם ביה"מ יכול לאלץ בת 17 לראות את אביה בניגוד לרצונה?

היא הגיעה למשרדי בפתח תקווה נסערת. "הוא הגיש עוד תביעה נגדי" היא אמרה. "היית מאמינה"?. האמת, לא האמנתי. היא אם לנערה בת 17. האב עזב לפני 3 שנים את הבית, ופשוט נעלם. מאז "היעלמותו" לא יצר האב עמה קשר ולא עם הבת. לאחר עזיבתו, נפסקו מזונות – אך האב לא טרח לשלמם. במקביל לכך, הבת אינה מוכנה לחדש קשר עם אביה. מה עושים?

המשך קריאה »
שריתה סולטנה פתחה את הסניף החדש בפתח תקווה

החינה מתקרבת? שריתה סולטנה פתחה את הסניף החדש והמשודרג מול הקניון בפ"ת

בשקט-בשקט, מה שהפך למוסד שמלות החינה, שריתה סולטנה, פתח ללקוחות את החנות (אם אפשר לקרוא לה כך) החדשה מול הקניון הגדול, בפארק אולימפיה על רחוב מוטה גור. בשדרוג החנות (שעברה מכפר גנים), הושקעו מאות אלפי שקלים והיא יותר סוג של מתפרה ממותגת, בה מעצבים שמלות בהתאמה אישית – במיוחד עבור טקס החינה (בערך לפני כל חתונה שנייה בישראל…).

המשך קריאה »
יגאל תורתי יצאת צדיק פתח תקווה טכנאי מקררים

יגאל תורתי טכנאי המקררים מוכיח: יש צדיקים גם בפתח תקווה

היה כיף לצפות שלשום ב"יצאת צדיק" ולגלות עוד צדיק בעירנו. הפעם זה היה יגאל תורתי, טכנאי מקררים מפתח תקווה, שצוות התכנית הפתיע אותו ואת משפחתו בביתו והעניקו לו את המדליה והתעודה, שכל איש מקצוע במדינה חולם לקבל. תורתי: "מתרגש מאוד. חיכיתי לזה 13 שנים".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading