פרויקט HOPE TOWN הופטאון פתח תקווה

נחתם הסכם השכרה ענק לפרויקט Hope Town (הופטאון) פתח תקווה בשווי 180 מיליון ש"ח

למרות הפרסום בשבוע שעבר בכלכליסט, לפיו טרם נמצאו שוכרים לבניין, הכולל 40 אלף מ"ר משרדים על פני 13 קומות, מיד לאחר מכן דיווחה היזמית "שלמה נדל"ן", ששותפה בפרויקט עם קבוצת רוגובין, לבורסה על עסקה משמעותית מאוד: השכרת 12,500 מ"ר עילי וכ-300 מקומות חנייה ל-ECI ישראל ב-16 מיליון ש"ח לשנה. צפי אכלוס: עד סוף 2024. צפו בתמונות מהשטח.

על פרויקט הופטאון (Hope Town) פתח תקווה כתבנו לראשונה לפני כמעט שנתיים (ינואר 2022), כשהוא עוד היה בשלבי הבנייה הראשונים. היום, לאחר שכמעט כל השלד נבנה, אפשר יהיה להעריך שבעוד שנה-שנתיים יעבדו במבנה המודרני, שנמצא על פינת הפסגות-יגיע כפיים, מאות עובדים. בתמונות העדכניות רואים את התקדמות הפרויקט, לאחר שכל הקומות נבנו וכבר יש חיפויים על הקירות החיצוניים.

תמונות עדכניות מהפרויקט (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS)

@ptnews.tiktok

פרויקט הופטאון פתח תקווה

♬ Sunrise - Official Sound Studio
הדיווח לבורסה של חברת "שלמה נדל"ן". עסקת ענק

התרגזו על העיתוי​

הכתבה בכלכליסט קצת הרגיזה את שתי החברות היזמיות של הפרויקט – במיוחד בגלל העיתוי – רגע לפני שדווח לבורסה לניירות ערך על עסקת בענק, שצפויה רק היא לסגור, לסגור אכלוס של כ-4 קומות – כמעט שליש מהמבנה. גורמים ב"שלמה נדל"ן" עמם שוחחנו, סירבו לגלות את שם החברה מטעמי סודיות, אך מדובר בשם מותג גדול ומוכר בתעשיית ההייטק הבינלאומית, שצפוי לעבור לפתח תקווה מעיר אחרת.

 

הדמיית פרויקט Hope Town פתח תקווה

לפי הכתבה הפרויקט, עליית הריבית, ההאטה בהייטק ועודף היצע המשרדים בפתח תקווה, פוגעים בפרויקט Hope Town, שזה אולי נכון, אבל זה המצב עם כל הנדל"ן המשרדי החדש בעיר, במיוחד במבנים עם סטנדרט גבוה, שמושכרים או נמכרים לחברות גדולות, לפי קומות (כלומר, מינימום קומה להשכרה). גם העובדה שהרכבת הקלה החלה לעבור והמחירים לפני ואחרי מעטפת עם כמעט שליש (!) מאיזורי הביקוש בתל אביב.

ישראל רייף, מנכ"ל "שלמה נדל"ן - על רקע הפרויקט
ישראל רייף, מנכ"ל "שלמה נדל"ן - על רקע הפרויקט

יו״ר שלמה נדל״ן, ישראל רייף, אמר היום כי ״חתימת הסכם שכירות העוגן הראשון בפארק התעסוקה המתקדם Hope Town עם חברת הייטק בינלאומית מובילה הינה יריית הפתיחה שלנו בשיווק הפרויקט. אנו מאמינים בפרויקט שנבנה בסטנדרטים המחמירים ביותר ובפוטנציאל הענק הגלום בקריית אריה״.

11 שנים, 16 מיליון לשנה

לפי כלכליסט, זאת הפעם הרביעית בתוך שנה שבנק לאומי דחה את המועד לבחינת קצב החתימה על חוזי שכירות בפרויקט בקריית אריה, מה שחייב את שתי החברות, שלמה נדל"ן וקבוצת רוגובין, להכניס את היד אל הכיס. "דווקא בשבועות האחרונים אנחנו רואים התעוררות ועניין סביב הפרויקט – ולראייה, ההסכם שנחתם", מסר גורם בקרב היזמיות. "התהליכים מול השוכרים מאתגרים, כי אנחנו מחפשים עסקאות של מספר קומות לטווח ארוך".

לפי העסקה שדווחה, תקופת השכירות תחל לאחר השלמת הקמתו של הפרויקט, הצפויה במהלך הרבעון השי של שנת 2024, תימשך 11 שנים (כולל אופציה של השוכרת לקיצור תקופת השכירות כגד השבת חלק יחסי מעלות ההשקעה במושכר). כמו כן, לשוכרת אופציה נוספת להארכת תקופת השכירות בחמש שנים נוספות. דמי השכירות השנתיים הממוצעים שתשלם השוכרת הינם בסך של כ-16 מיליון ש"ח בשנה.

הדמיית פרויקט הופטאון פתח תקווה. 40 אלף מ"ר משרדים, 13 קומות
הדמיית פרויקט הופטאון פתח תקווה. 40 אלף מ"ר משרדים, 13 קומות

"פתח תקווה לא בבעיה. יש כעת ביקוש ל-130 אלף מ"ר"

בכתבה שהתפרסמה בכלכליסט גם תואר המצב הכללי של היצע וביקוש הנדל"ן המשרדי בפתח תקווה. זה לא סוד שבעיר נמצאים בשלבים שונים של בנייה ולפני אכלוס למעלה מ-10 פרויקטים משרדיים משמעותיים (של מעל 10,000 מ"ר) – וזה עוד בזמן שפרויקטים גדולים כמו ב.ס.ר סיטי (כ-30 אחוז אכלוס) וחוגי ONE (כ-10 אחוז אכלוס) – עדיין רוב שטחם נותר ריק. לפי הסקר; שבדק 20 בניינים בפתח תקווה – אחוז האכלוס עומד על 70.6% – הנמוך ביותר מכל ערי המרכז שנבדקו (ללא תל אביב).

גורמים בשוק הנדל"ן המסחרי בפתח תקווה דווקא משדרים אופטימיות. "פתח תקווה בבעיה? ממש לא", אומרת לנו שרית יצחקוב, מנכ״לית Colliers Israel, השלוחה הישראלית של חברה בינלאומית, העוסקת בליווי חברות רב-לאומיות בתחום הנדל״ן המסחרי. "לפי הנתונים שיש לנו, קיימים משאים ומתנים לגבי כ-130 אלף מ"ר רק בפתח תקווה. רואים עלייה בביקושים מרגע השקת הרכבת הקלה. בנוסף, המחירים של המשרדים בפתח תקווה אטרקטיביים".

שרית יצחקוב, מנכ״לית Colliers Israel
שרית יצחקוב, מנכ״לית Colliers Israel

ממנהלת העסקים וההייטק של העירייה, נמסר דרך הדוברות כי "פתח תקווה התברכה בשלושה אזורי תעשייה גדולים ומשגשגים – הנמצאים כל העת בתנופת פיתוח התואמים את הביקוש הרב. אזורי התעשייה נמצאים בסמוך לצירי תנועה מרכזיים, תחנות רכבת ישראל ותחנות הרכבת הקלה. אין להשליך ממקרה ספציפי זה שעולה בכתבה, על המתרחש באזורי העסקים בעיר. בנוסף, ככל הנראה קיימים גם אתגרים שונים שהינם אתגרים לאומיים המשפיעים גם במקרה זה – ואין ספק כי גם הם תופעה חולפת".

מדיה: באדיבות היזמים
מיקום פרויקט הופטאון פתח תקווה

פרויקט Hope Town הופטאון פתח תקווה על המפה

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading