פרויקט HOPE TOWN הופטאון פתח תקווה

נחתם הסכם השכרה ענק לפרויקט Hope Town (הופטאון) פתח תקווה בשווי 180 מיליון ש"ח

למרות הפרסום בשבוע שעבר בכלכליסט, לפיו טרם נמצאו שוכרים לבניין, הכולל 40 אלף מ"ר משרדים על פני 13 קומות, מיד לאחר מכן דיווחה היזמית "שלמה נדל"ן", ששותפה בפרויקט עם קבוצת רוגובין, לבורסה על עסקה משמעותית מאוד: השכרת 12,500 מ"ר עילי וכ-300 מקומות חנייה ל-ECI ישראל ב-16 מיליון ש"ח לשנה. צפי אכלוס: עד סוף 2024. צפו בתמונות מהשטח.

על פרויקט הופטאון (Hope Town) פתח תקווה כתבנו לראשונה לפני כמעט שנתיים (ינואר 2022), כשהוא עוד היה בשלבי הבנייה הראשונים. היום, לאחר שכמעט כל השלד נבנה, אפשר יהיה להעריך שבעוד שנה-שנתיים יעבדו במבנה המודרני, שנמצא על פינת הפסגות-יגיע כפיים, מאות עובדים. בתמונות העדכניות רואים את התקדמות הפרויקט, לאחר שכל הקומות נבנו וכבר יש חיפויים על הקירות החיצוניים.

תמונות עדכניות מהפרויקט (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS)

@ptnews.tiktok

פרויקט הופטאון פתח תקווה

♬ Sunrise - Official Sound Studio
הדיווח לבורסה של חברת "שלמה נדל"ן". עסקת ענק

התרגזו על העיתוי​

הכתבה בכלכליסט קצת הרגיזה את שתי החברות היזמיות של הפרויקט – במיוחד בגלל העיתוי – רגע לפני שדווח לבורסה לניירות ערך על עסקת בענק, שצפויה רק היא לסגור, לסגור אכלוס של כ-4 קומות – כמעט שליש מהמבנה. גורמים ב"שלמה נדל"ן" עמם שוחחנו, סירבו לגלות את שם החברה מטעמי סודיות, אך מדובר בשם מותג גדול ומוכר בתעשיית ההייטק הבינלאומית, שצפוי לעבור לפתח תקווה מעיר אחרת.

 

הדמיית פרויקט Hope Town פתח תקווה

לפי הכתבה הפרויקט, עליית הריבית, ההאטה בהייטק ועודף היצע המשרדים בפתח תקווה, פוגעים בפרויקט Hope Town, שזה אולי נכון, אבל זה המצב עם כל הנדל"ן המשרדי החדש בעיר, במיוחד במבנים עם סטנדרט גבוה, שמושכרים או נמכרים לחברות גדולות, לפי קומות (כלומר, מינימום קומה להשכרה). גם העובדה שהרכבת הקלה החלה לעבור והמחירים לפני ואחרי מעטפת עם כמעט שליש (!) מאיזורי הביקוש בתל אביב.

ישראל רייף, מנכ"ל "שלמה נדל"ן - על רקע הפרויקט
ישראל רייף, מנכ"ל "שלמה נדל"ן - על רקע הפרויקט

יו״ר שלמה נדל״ן, ישראל רייף, אמר היום כי ״חתימת הסכם שכירות העוגן הראשון בפארק התעסוקה המתקדם Hope Town עם חברת הייטק בינלאומית מובילה הינה יריית הפתיחה שלנו בשיווק הפרויקט. אנו מאמינים בפרויקט שנבנה בסטנדרטים המחמירים ביותר ובפוטנציאל הענק הגלום בקריית אריה״.

11 שנים, 16 מיליון לשנה

לפי כלכליסט, זאת הפעם הרביעית בתוך שנה שבנק לאומי דחה את המועד לבחינת קצב החתימה על חוזי שכירות בפרויקט בקריית אריה, מה שחייב את שתי החברות, שלמה נדל"ן וקבוצת רוגובין, להכניס את היד אל הכיס. "דווקא בשבועות האחרונים אנחנו רואים התעוררות ועניין סביב הפרויקט – ולראייה, ההסכם שנחתם", מסר גורם בקרב היזמיות. "התהליכים מול השוכרים מאתגרים, כי אנחנו מחפשים עסקאות של מספר קומות לטווח ארוך".

לפי העסקה שדווחה, תקופת השכירות תחל לאחר השלמת הקמתו של הפרויקט, הצפויה במהלך הרבעון השי של שנת 2024, תימשך 11 שנים (כולל אופציה של השוכרת לקיצור תקופת השכירות כגד השבת חלק יחסי מעלות ההשקעה במושכר). כמו כן, לשוכרת אופציה נוספת להארכת תקופת השכירות בחמש שנים נוספות. דמי השכירות השנתיים הממוצעים שתשלם השוכרת הינם בסך של כ-16 מיליון ש"ח בשנה.

הדמיית פרויקט הופטאון פתח תקווה. 40 אלף מ"ר משרדים, 13 קומות
הדמיית פרויקט הופטאון פתח תקווה. 40 אלף מ"ר משרדים, 13 קומות

"פתח תקווה לא בבעיה. יש כעת ביקוש ל-130 אלף מ"ר"

בכתבה שהתפרסמה בכלכליסט גם תואר המצב הכללי של היצע וביקוש הנדל"ן המשרדי בפתח תקווה. זה לא סוד שבעיר נמצאים בשלבים שונים של בנייה ולפני אכלוס למעלה מ-10 פרויקטים משרדיים משמעותיים (של מעל 10,000 מ"ר) – וזה עוד בזמן שפרויקטים גדולים כמו ב.ס.ר סיטי (כ-30 אחוז אכלוס) וחוגי ONE (כ-10 אחוז אכלוס) – עדיין רוב שטחם נותר ריק. לפי הסקר; שבדק 20 בניינים בפתח תקווה – אחוז האכלוס עומד על 70.6% – הנמוך ביותר מכל ערי המרכז שנבדקו (ללא תל אביב).

גורמים בשוק הנדל"ן המסחרי בפתח תקווה דווקא משדרים אופטימיות. "פתח תקווה בבעיה? ממש לא", אומרת לנו שרית יצחקוב, מנכ״לית Colliers Israel, השלוחה הישראלית של חברה בינלאומית, העוסקת בליווי חברות רב-לאומיות בתחום הנדל״ן המסחרי. "לפי הנתונים שיש לנו, קיימים משאים ומתנים לגבי כ-130 אלף מ"ר רק בפתח תקווה. רואים עלייה בביקושים מרגע השקת הרכבת הקלה. בנוסף, המחירים של המשרדים בפתח תקווה אטרקטיביים".

שרית יצחקוב, מנכ״לית Colliers Israel
שרית יצחקוב, מנכ״לית Colliers Israel

ממנהלת העסקים וההייטק של העירייה, נמסר דרך הדוברות כי "פתח תקווה התברכה בשלושה אזורי תעשייה גדולים ומשגשגים – הנמצאים כל העת בתנופת פיתוח התואמים את הביקוש הרב. אזורי התעשייה נמצאים בסמוך לצירי תנועה מרכזיים, תחנות רכבת ישראל ותחנות הרכבת הקלה. אין להשליך ממקרה ספציפי זה שעולה בכתבה, על המתרחש באזורי העסקים בעיר. בנוסף, ככל הנראה קיימים גם אתגרים שונים שהינם אתגרים לאומיים המשפיעים גם במקרה זה – ואין ספק כי גם הם תופעה חולפת".

מדיה: באדיבות היזמים
מיקום פרויקט הופטאון פתח תקווה

פרויקט Hope Town הופטאון פתח תקווה על המפה

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »