אתרי בנייה בפתח תקווה

שבועיים מפרוץ המלחמה: מה קורה עם העבודות באתרי הבנייה הרבים בפתח תקווה?

ביקורת נשמעה כלפי העירייה בקרב יזמים וקבלנים בפתח תקווה, לאחר שזו, לטענתם, כביכול חרגה מסמכותה והמשיכה להקפיא את העבודות באתרים מה-7 באוקטובר, זאת למרות שמשרד הפנים ומשרד השיכון ביקשו לבטל את ההקפאה. בעוד ישנן ערים בהם הורו להמשיך את ההקפאה, בפתח תקווה כבר ניתן לבנות תחת תנאים מסוימים. העירייה: "עשינו הכל כדי להקפיא את הבנייה"

אחד מהענפים בפתח תקווה, שסובלים מאי וודאות עסקית בעקבות המלחמה, הוא ענף הנדל"ן, שעד לפני שבועיים, פעל במרץ עם עשרות רבות של פרויקטים בנייה – הן למגורים והן מסחריים. מיום ראשון לפני שבועיים הכל נעצר, כמו מרבית הפעילות העסקית בעיר. גם מי שרצה להמשיך לעבוד ולחזור לשגרה – ההוראה של העירייה עד היום נשארת בעינה: הקפיאו את העבודות.

אתר הבנייה של פרויקט רבוע כחול
אתר הבנייה של פרויקט רבוע כחול

"הפועלים שלנו אינם מהשטחים"

הסיבה לרצון של עיריית להמשיך את ההקפאה, היא כמובן בגלל המצב הבטחוני, אך נעוצה בשני גורמים: גוש דן בכלל, ובפתח תקווה בפרט, עדיין חווים אזעקות של טילים ואתרי הבנייה, בהם אין שום מרחב מוגן, מועדים לאסון. הסיבה השנייה נעוצה בחשש התושבים כי באתרי הבנייה מועסקים שוהים בלתי חוקיים, פלשתינאים ויש גם החוששים מערבים-ישראלים.

את החשש הזה הביעו בקבוצות וואצאפ שונות, כמו זה של אם המושבות החדשה, שם התייחסו לפרויקט ברח' בראון של "קטה גרופ". ""אני רואה שיש פועלים באתר הבנייה ברחוב. זה לא עובדים מהשטחים? חשבתי שעצרו את הבנייה בינתיים באיזור", כתבה אחת התושבות. משיחה עם נציגי חברת "קטה גרופ", עולה כי העבודות אכן חזרו היום, אך הפועלים אינם מהשטחים.

פרויקט בראון על הפארק של קטה גרופ - "אין אצלנו פלשתינאים"
פרויקט בראון על הפארק של קטה גרופ - "אין אצלנו פלשתינאים"

הפסד של 100 אלף ש"ח ביום

"היום, לאחר שבועיים הקפאה, אנחנו ממשיכים את העבודות בשמונת אתרי הבנייה שלנו בפתח תקווה", מסרו מקטה גרופ. "אנחנו מעסיקים רק סינים, זרים מארצות אחרת וערבים ישראלים. אין בארץ עובדים מהשטחים כרגע – לא מיו"ש ולא מעזה. עיריית פתח תקווה אישרה רק מהיום לעבוד, תחת תנאים מסוימים. כל יום ללא עבודה, גרם לנו נזק של כ-100 אלף ש"ח. אנחנו עובדים בהתאם להוראות פיקוד העורף ומשרד הבינוי והשיכון".

בפתח תקווה פועלים עשרות חברות נדל"ן יזמיות וקבלניות, שגם עבורן, כל יום ללא עבודה, הוא הפסד כספי – שלא לדבר על ההפסדים ארוכי הטווח, שקשה לאמוד אותם כעת. "יש לחץ מטורף מצד הקבלנים כלפי הרשויות, שיאפשרו להם להמשיך לעבוד", אומר ראש איגוד הקבלנים של פתח תקווה, אהרון דינוביץ'. "אני שמח שנתנו עכשיו אישור בתנאים סבירים, להמשיך לעבוד".

אהרון דינוביץ' על רק נוף נדל"ן למגורים בפתח תקווה
אהרון דינוביץ' על רק נוף נדל"ן למגורים בפתח תקווה

"מתעניינים בדירות עם ממ"ד"

באמצע שבוע שעבר, העירייה נתנה אישור לעבוד באיזורי התעשייה ולכן ראינו שהתבצעו עבודות בפרויקטים כמו יו פארק בסגולה,  BIG, רבוע כחול ופארק SIV. כיום אפשר לראות עבודות מתבצעות גם בשכונות ובאיזורי המגורים. "התחלנו את העבודות בתחילת שבוע שעבר, לאחר שבוע של הקפאה", מסר עמית דוד בלומקין, סמנכ"ל שיווק יוקה פארק. "כיום, אנו ממשיכים בבניה במלוא העוצמה והקצב, זאת מתוך הבנה לחשיבותה של התעשיה כמנוע של הכלכלה הישראלית"

גם לאחר שניתן האישור המותנה של העירייה, קבלני הבנייה נמצאים בבעיה, כי הם לא יכולים להשתמש בכוח אדם מהשטחים. "מכיוון שיש איסור להביא פועלים מהשטחים, גם כאלה עם אישור שהיה, הקבלנים עומדים באתגר לא קטן של גיוס כוח אדם זר- ויש כוונה לגייס עובדים זרים ממדינות כמו טורקיה ומדינות הבלקן", מוסיף דינוביץ'. "על ביצוע עסקאות של מכירות דירות אין בכלל לדבר כרגע, אז אפשר לפחות להתנחם שהבנייה נמשכת".

יחד עם זאת, משווקי נדל"ן בפתח תקווה, משדרים סוג של אופטימיות. "אנחנו רואים חזרה של התעניינות ברכישת דירות", מציין אלעד ביטון, משווק נדל"ן מחברת "ענר נדל"ן", שעובדת מול קבלנים ויזמים בפתח תקווה. "רואים התעניינות בפרויקטים ובקידום פרויקטים של תמ"א 38/1 ו-2. ההתעניינות היא בעיקר בקרב תושבים, שמחפשים דירות עם ממ"ד. אני מאמין שענף הנדל"ן בפתח תקווה יחזור לשגרה מסוימת גם אם תמשיך מלחמה. אי אפשר לעצור את הגלגלים של המשק".

עובדים במרץ בפרויקט BIG פתח תקווה

העירייה: רק אם תעמדו בתנאי הסף - תקבלו אישור לעבוד


מעיריית פתח תקווה נמסר כי בלחץ התושבים, היא עושה הכל כדי שאתרי הבנייה לא יפתחו להמשך עבודה, אך יחד עם זאת, "לאחר שהממשלה, המרכז לשלטון מקומי והפרקליטות טענו כי יש לאפשר המשכת עבודות הבנייה בכפוף לתנאים מסוימים, בחנה העירייה את הנושא, ובניגוד לעמדתה, שיש לסגור את כלל אתרי הבנייה, הוחלט כי על הקבלנים לעמוד בתנאי סף – ורק כך יקבלו אישור להמשיך בעבודות".

מה הם אותם תנאים?

"בין היתר אסורה לינת פועלים באתר הבנייה. ניתן להעסיק באתר עובדים בעלי תעודת זהות כחולה או עובדים זרים בעלי אשרת עבודה. בכניסה לאתר, יש להציב שומר שימנע כניסת גורמים בלתי מורשים ועוד. נעשה כל שניתן כדי לשמור על ביטחון התושבים, לרבות ביצוע בקרה בשטח, סיורים בכל אתר, בדיקת אישורי עבודה והמשך תיגבור משמעותי של מערך האבטחה בעשרות סיירים נושאי נשקים, חיילים, צוותי אבטחה, מאבטחים ומתנדבים רבים המסיירים בכל רחבי העיר, בשכונות, וכן בסמוך לאתרי בנייה".

ממשיכים לעבוד במרץ - פרויקט יו פארק בסגולה
ממשיכים לעבוד במרץ - פרויקט יו פארק בסגולה

ארגון הקבלנים: בניין הארץ הוא חלק בלתי נפרד מהחוסן האזרחי

מארגון הקבלנים נמסר לפתח תקווה NEWS: "חברי הארגון, הקבלנים בוני העיר, ממשיכים לפעול בכל מקום שהחוק מאפשר זאת. אנחנו מדגישים שחובת כל הקבלנים לבנות על פי החוק. כיום אתרי הבנייה פועלים על פי הוראות פיקוד העורף וללא עובדים פלשתינים שכניסתם לישראל אסורה.

חשוב לזכור שעצירת הבנייה תייצר פגיעה כלכלית קשה מאוד ברוכשי דירות ושוכרי דירות בשל המחסור החמור בדירות שכבר קיים בעיר ובמדינה כולה. מעבר לזה, אסור לשכוח שבנייה חדשה והתחדשות עירונית מהוות את הכלי היחיד לייצור המוני של פתרון מיגון לאוכלוסיות השונות בעיר ומדובר בדיני נפשות. המשך בניין הארץ הינו חלק בלתי נפרד מהחוסן האזרחי של ישראל ומהמענה להתקפת הטרור של שבת ה-7 באוקטובר". 

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading