התחדשות עירונית פינוי בינוי כצנלסון 40-44

אושר להפקדה: פרויקט פינוי-בינוי "כצנלסון 40-44" פתח תקווה ברמת ורבר מעלה הילוך

לפי הדיווח, הוועדה המחוזית מרכז, אישרה להפקדה את פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונה הותיקה במסגרת תכנית "פינוי-בינוי" נרחבת הכוללת הריסה של שלושה בנייני רכבת ישנים ומוזנחים ובהם 90 יחידות דיור – ובמקומן ייבנו 314 יחידות דיור, בארבעה בניינים מודרנים. יזמיות הפרויקט הן ב.ס.ר נדל"ן ואורבניקה נדל"ן – שמוזגו לחברה אחת בשם "משכנות גוש דן יזמות" לצורך הפרויקט.

שכונת רמת ורבר ממשיכה במגמת ההתחדשות, הכל כך נדרשת בשכונה, שרוב בתי המגורים בה, נבנו אי שם בשנות ה-50'. מביקור במקום (ראו סרטון), אפשר לראות עד כמה הבתים ישנים ומוזנחים – מה שמחייב התחדשות עירונית מקיפה. זאת גם הסיבה שעיריית פתח תקווה הכינה כבר לפני כארבע שנים תכנית מתאר מקיפה, שאמורה להוות בסיס להתחדשות של כל השכונה במהלך השנים הקרובות.

סיבוב בשכונת רמת ורבר

אנחנו כבר פרסמנו כאן על פרויקטים בשכונה, ביניהם: פרויקט "פארק המוזיאונים" ברמת ורבר של שפיר מגורים, פרויקט הסמוך לציר ז'בוטינסקי של קרדן נדל"ן, פרויקט יצחק שדה של קטה יזמות, שכבר נמצא בבנייה ופרויקט הענק של טקסטון נדל"ן – גם כן ביצחק שדה. ההערכה היא שכל הפרויקטים האלה יסתיימו ויאוכלסו סביב 2030 – מה שאמור לשנות לחלוטין את פני השכונה הישנה. 

פרויקט נוסף שיצטרף אליהם, הוא זה של קבוצות ב.ס.ר ואורבניקה, שחברו לצורך כך הקימו את חברת "שכנות גוש דן יזמות", שיוזמת את פרויקט "כצנלסון 40-44", הכולל את המבנים בכתובות כצנלסון 40,42 ו-44, בהם יש שלושה בנייני רכב ישנים ומוזנחים עם 90 יחידות דיור, שנבנו עוד בשנות ה-50'. לפי התכנון, לאחר שהם יהרסו, צפויים לקום במקומים ארבעה מגדלי מגורים מודרניים: שניים בני 22 קומות כ"א ושניים נוספים בני 9 קומות כ"א.

הדמייה באדיבות CITYBEE - כך צפוי להיראות פרויקט כצלנסון 40-44 פתח תקווה
הדמייה באדיבות CITYBEE - כך צפוי להיראות פרויקט כצלנסון 40-44 פתח תקווה

סה"כ צפויים לקום בפרויקט 314 יחידות דיור יחסות (כ-1500 דיירים), באחד מהפרויקטים המשמעותיים ביותר של התחדשות עירונית בשכונה ובמרכז פתח תקווה בכלל. לפי הדיווח, במסגרת הפרויקט, יקבלו הדיירים הוותיקים, דירות חדשות הגדולות ב-25 מ"ר לפחות, בהשוואה לדירות הישנות שלהן – וכן מרפסת שמש, חנייה ומחסן לכל דירה.

המיקום של הפרויקט אטרקטיבי: חמש דקות הליכה מציר ז'בוטינסקי, שם נמצאת תחנת הרכבת הקלה אורלוב וסמוך לתחנת המטרו (M2), שאמורה להיבנות ולפעול עד אמצע שנות ה-30'. גם הקירבה לפארק יד לבנים וקריית המוזיאונים, תהפוך את הפרויקט לנחשק.

כצנלסון 40-44 פתח תקווה - סמוך לתחנות הרכבת

על פי התוכנית שהוגשה לוועדה, 40% מהדירות בפרויקט יהיו דירות קטנות בנות 2-3 חדרים המיועדות להשכרה או לזוגות צעירים: 10% מיחידות הדיור יהיו בשטח של עד 65 מ"ר ועוד 30%  יחידות דיור יהיו בשטח של 66-80 מ"ר. לפי הדיווח, הוועדה תדרוש להגדיל את שטחי המסחר, שיהיה בחלק התחתון של המבנים – מ-500 מ"ר ל-850 מ"ר וכן להגדיל שטחי שירות עיליים למגורים בכ-4700 מ"ר. 

תוכנית הפינוי ובינוי ברחוב כצנלסון, היא חלק מתוכנית מתאר כוללת להתחדשות שכונת רמת ורבר, ואושרה להפקדה במאי 2020.  שכונת רמת ורבר, שנבנתה בין השנים 1975-1955, היא המוקד המרכזי והגדול בפתח תקווה להתחדשות עירונית בשנים הקרובות. תוכנית המתאר מקצה 17 מתחמים לפינוי בינוי בשכונה – מה שצפוי להכפיל את היקף האוכלוסייה בה. התוכנית המוצעת גם מגדילה משמעותית את שטחי המסחר והתעסוקה בשכונה, וכן את מבני הציבור ואת בתי הספר.

הדמייה מלמעלה: כצנלסון 40-44 פתח תקווה

"התוכנית שלנו משתלבת בתכנון העירוני להתחדשות רמת ורבר ,תוך שמירה על עקרונות התכנון שהתגבשו עם העירייה ובשיתוף הציבור", מסרו אדריכלי הפרויקט, ערן שקד וערן לשם, מ- CityBee אדריכלים. "בלב המתחם ישנו שטח ירוק רחב ידיים לרווחת הדיירים ולרווחת תושבי השכונה. אנו מאמינים שהחיבור למרחב העירוני ישדרג בצורה משמעותית את איכות החיים של תושבי השכונה הוותיקים והחדשים".

כצנלסון 42-44 מעניין אתכם? השאירו פרטים בטופס. ניתן לפנות גם דרך כפתור הוואטסאפ בתחתית המסך בגלישת סלולר

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »