אין תכנית שלבים בדרך אל היעד הסופי: "אף אחד לא יודע מתי הרכבת הקלה תתחיל לפעול"

הקו האדום של הרכבת הקלה היה, לפני התכנון המקורי, לעבור בפתח תקווה כבר לפני שבועיים – וזה כמובן לא קרה. לפני כחודשיים דיווחנו לכם כי תאריך היעד נדחה לפברואר-מרץ, אלא שגם על מועד זה, אף אחד עדיין לא יכול להתחייב. לפי דיווח של תכנית חיסכון בחדשות 12, גורמים במשרד התחבורה והאוצר, קיבלו דיווחים מנת"ע, כי התקלות בנסיעות המבחן עדיין נמשכות. האוצר: "בנת"ע לא מעמידים אבני דרך".

איך שלא נהפוך את זה, גורלה של ההתפתחות העסקית וההתחדשות העירונית בפתח תקווה, תלויה ועומדת במהפכה התחבורתית, שצפויה להתרחש בשנים הקרובות – ובראשן פתיחתה של הרכבת הקלה, שהקו האדום שלה, אמור להביא אותנו מרוטשילד ת"א למגדלי ב.ס.ר סיטי במשהו כמו 20 דקות. לפי התכנון זה היה אמור לקרות בסוף נובמבר האחרון, אבל כרגע אין כלל תאריך יעד.

הרכבת הקלה בפתח תקווה

לפי דיווח בתכנית חיסכון של חדשות 12, ששודרה הערב, אף אחד מהגורמים המוסמכים לא מוכן להתחייב על תאריך יעד. למרות שמנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, אמרה אתמול בוועידת YNET לתחבורה, כי "זה רק עניין של זמן ויש להיאזר בסבלנות", גורמים במשרד האוצר ומשרד התחבורה, טוענים כי לנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה האחראית לתפעול הרכבת, אין תכנית שלבים או אבני דרך משמעותיות, שלפיהם ניתן לקבוע תאריך יעד להשקת הרכבת. 

מסתבר כי יש הרבה התקלות בנסיעות המבחן ועדיין לא יודעים מתי יתוקנו התקלות שמתגלות בתהליך נסיעות המבחן. השלב הבא, אחרי שיצלחו נסיעות המבחן, הוא להעביר את אחריות ההשקה למפעיל, חברת תבל, לה שייכים הנהגים ולאחר מכן עוד יידרשו אישורים של טופס 4, כבאות, משטרה ועוד. המשמעות היא שלאף אחד אין ממש מושג מתי ייפתח הקו האדום של הרכבת הקלה. 

לפני יותר מחודשיים דיווחנו לכם עד כמה העסקים, במיוחד אלה שבנו על לוקיישן התחנות, כמו בב.ס.ר סיטי/עמי דן טאון, סופגים הפסדים כבדים מכל עיכוב. "העיכוב פוגע בנו מאוד ואני מעריך שמדובר בהפסד מכירות של 250-300 אלף ש"ח לכל חודש עיכוב", אמר לנו משה שדה, בעל חנות גלי אאוטלט, הסמוכה לתחנת הרכבת הקלה. 

עוד ב-רכב ותחבורה

רכבת בתחנת סגולה פתח תקווה

ממחר יהיה קל ומהר יותר? רכבת ישראל מחדשת את הפעילות בפתח תקווה

אחרי חודשיים של עבודות, התבשרנו על כך שממחר (שני, 6.5), הרכבת תעבור בעיר ותיפתח את דלתותיה מחדש לנוסעים הרבים הצפויים לנסוע בה. העבודות התבצעו במסגרת הפרויקט הלאומי "המסילה המזרחית", שאמור לייצר ציר רכבת נוסף בין איזור הצפון למרכז ולדרום, מה שצפוי לשפר באופן משמעותי את התנועה של הנוסעים ברכבות. "העבודות בוצעו בהצלחה – תוך עמידה בלוחות הזמנים", מסר מנכ"ל הרכבת, שוקי זינו.

המשך קריאה »
מטרו M2 פתח תקווה

הגיע לתחנה הסופית: הממשלה אישרה את קו המטרו M2 שיעבור במרכז פתח תקווה

למרות שזה כבר היה ברור וצפוי, היום (רביעי, 1.5), התקבלה ההחלטה באופן סופי, בפרויקט שצפוי להמשיך לשנות דרסטית את התחבורה הציבורית בעיר. אבל אפשר להוריד את מפלס ההתרגשות: הצפי לסיום הפרויקט הוא באיזור 2035. אורך הקו יהיה 25 ק"מ ויעבור בחולון, דרום ומרכז תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ויסתיים באיזור התעסוקה "סגולה" בפתח תקווה.

המשך קריאה »
חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading