ראש העיר רמי גרינברג ומנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ בדיון על כביש 40

כביש 40 בדרך לשיפור? ראש העיר רמי גרינברג נפגש היום עם מנכ"ל נתיבי ישראל

התחבורה בכביש הותיק אמורה לעמוד בשנים האחרונות במבחן מכריע, נוכח תכניות הבנייה באיזור, הצצות חדשות לבקרים. כבר היום הצמתים הרבים של הכביש בפתח תקווה עמוסים לעייפה – ולא רק בשעות העומס. בתכנית: שיפור נתיבי תחבורה ציבורית, הכניסות והיציאות, שבילי אופניים וגם האקוסטיקה. 

לפני יותר מחודשיים דיווחנו לכם על פגישתו של רמי גרינברג עם שרת התחבורה מרב מיכאלי, בנוגע לשיפור הסדרי התנועה בעיר, עם דגש על כביש 40. בהמשך לפגישה זו, נועד היום ראש העיר, רמי גרינברג, עם מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, יחד עם צוותים מקצועיים במטרה לגבש את התכנית שנועדה להקל על הנוסעים בכביש.

כביש 40 - הבית המצויר בצומת הושע
כביש 40 - הבית המצויר בצומת הושע

אלו הנושאים שעלו לדיון לפי הודעת העירייה:

1. שיפור הגישה והנגישות בצמתים חזן והושע

החשש העיקרי של העירייה הוא מעומס תנועה בצמתים, שרק יחריף, בעקבות הבנייה הצפוי של שכונת סירקין וכן התחדשות עירונית, שתגדיל את האוכלוסיה (ואיתה את המכוניות), בשכונות עמישב, יוספטל ואחדות. ראש העיר ביקש למנוע את הפגיעה בתושבים ככל הניתן באמצעות הסדרי תחבורה משופרים. בפגישה גם נדונו יישום נתיבי תחבורה ציבורית באזור סירקין, בשילוב עם דרכי גישה לפארק פתח תקווה (ירקון), שאמור לקום סמוך לכביש.

2. קידום מנהרת תשתית בשכונת דוד אליעזר (דדו) ורמפה במקביל לרחוב השופר

קידום המנהרה נוכל לשמור על חורשת העצים המקיפה את שכונת דדו והרמפה נועדה לשפר את האקוסטיקה, בעקבות רעשי התנועה. 

3. חיבור הרב משורר לכביש 40

ראש העיר ביקש לקדם את חיבור הרחוב לכביש במקטע הסמוך לבית הספר עמיטל, במטרה להקל משמעותית על התנועה באיזור ולאפשר יציאה מהרחוב ולא רק כניסה אליו. לדברי גרינברג, מדובר ברחוב עמוס הכולל לא פחות מ-1200 יחידות דיור, אליהם גם יש להוסיף שטחי מסחר חדשים, כמו קניון קרסו החדש, עליו דיווחנו אתמול.

כביש 40
כביש 40

4. הוספת גשרי הולכי רגל

שלושה גשרים כבר אושרו מעל כביש 40: באיזור רחוב שלמה, רחוב רות ורחוב הושע. אליהם ביקש ראש העיר להוסיף גשר נוסף, כ-100 מטרים מצפון למחלף שעריה באיזור רחוב גלוסקא לכיוון הדר גנים.  

5. נת"צ עדנים-סגולה

במסגרת פרוייקט הנת"צ המתוכנן לקום מצומת עדנים עד צומת סגולה, העירייה ביקש לקדם פתיחת נתיב יציאה מרח' נחשון לכיוון דרום ובמקביל הטמנת רשת מתח גבוה בכביש 40 וכן עבודות לטיפוח ערוגות הגינון לאורך הציר.

ראש העיר רמי גרינברג עם ניסים פרץ והצוות המקצועי
ראש העיר רמי גרינברג עם ניסים פרץ והצוות המקצועי

"אנחנו נהפוך כל אבן כדי שהאינטרס של התושבים יבוא לידי ביטוי בתכנון כביש 40 החדש וכן בתכניות סירקין", מסר ראש העיר אחרי הפגישה. "אני מודה למנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ ולכל הצוותים המקצועיים על הפגישה הפורה והחשובה לרווחת התושבים ולמען עתיד העיר."

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading