ראש העיר רמי גרינברג ומנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ בדיון על כביש 40

כביש 40 בדרך לשיפור? ראש העיר רמי גרינברג נפגש היום עם מנכ"ל נתיבי ישראל

התחבורה בכביש הותיק אמורה לעמוד בשנים האחרונות במבחן מכריע, נוכח תכניות הבנייה באיזור, הצצות חדשות לבקרים. כבר היום הצמתים הרבים של הכביש בפתח תקווה עמוסים לעייפה – ולא רק בשעות העומס. בתכנית: שיפור נתיבי תחבורה ציבורית, הכניסות והיציאות, שבילי אופניים וגם האקוסטיקה. 

לפני יותר מחודשיים דיווחנו לכם על פגישתו של רמי גרינברג עם שרת התחבורה מרב מיכאלי, בנוגע לשיפור הסדרי התנועה בעיר, עם דגש על כביש 40. בהמשך לפגישה זו, נועד היום ראש העיר, רמי גרינברג, עם מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, יחד עם צוותים מקצועיים במטרה לגבש את התכנית שנועדה להקל על הנוסעים בכביש.

כביש 40 - הבית המצויר בצומת הושע
כביש 40 - הבית המצויר בצומת הושע

אלו הנושאים שעלו לדיון לפי הודעת העירייה:

1. שיפור הגישה והנגישות בצמתים חזן והושע

החשש העיקרי של העירייה הוא מעומס תנועה בצמתים, שרק יחריף, בעקבות הבנייה הצפוי של שכונת סירקין וכן התחדשות עירונית, שתגדיל את האוכלוסיה (ואיתה את המכוניות), בשכונות עמישב, יוספטל ואחדות. ראש העיר ביקש למנוע את הפגיעה בתושבים ככל הניתן באמצעות הסדרי תחבורה משופרים. בפגישה גם נדונו יישום נתיבי תחבורה ציבורית באזור סירקין, בשילוב עם דרכי גישה לפארק פתח תקווה (ירקון), שאמור לקום סמוך לכביש.

2. קידום מנהרת תשתית בשכונת דוד אליעזר (דדו) ורמפה במקביל לרחוב השופר

קידום המנהרה נוכל לשמור על חורשת העצים המקיפה את שכונת דדו והרמפה נועדה לשפר את האקוסטיקה, בעקבות רעשי התנועה. 

3. חיבור הרב משורר לכביש 40

ראש העיר ביקש לקדם את חיבור הרחוב לכביש במקטע הסמוך לבית הספר עמיטל, במטרה להקל משמעותית על התנועה באיזור ולאפשר יציאה מהרחוב ולא רק כניסה אליו. לדברי גרינברג, מדובר ברחוב עמוס הכולל לא פחות מ-1200 יחידות דיור, אליהם גם יש להוסיף שטחי מסחר חדשים, כמו קניון קרסו החדש, עליו דיווחנו אתמול.

כביש 40
כביש 40

4. הוספת גשרי הולכי רגל

שלושה גשרים כבר אושרו מעל כביש 40: באיזור רחוב שלמה, רחוב רות ורחוב הושע. אליהם ביקש ראש העיר להוסיף גשר נוסף, כ-100 מטרים מצפון למחלף שעריה באיזור רחוב גלוסקא לכיוון הדר גנים.  

5. נת"צ עדנים-סגולה

במסגרת פרוייקט הנת"צ המתוכנן לקום מצומת עדנים עד צומת סגולה, העירייה ביקש לקדם פתיחת נתיב יציאה מרח' נחשון לכיוון דרום ובמקביל הטמנת רשת מתח גבוה בכביש 40 וכן עבודות לטיפוח ערוגות הגינון לאורך הציר.

ראש העיר רמי גרינברג עם ניסים פרץ והצוות המקצועי
ראש העיר רמי גרינברג עם ניסים פרץ והצוות המקצועי

"אנחנו נהפוך כל אבן כדי שהאינטרס של התושבים יבוא לידי ביטוי בתכנון כביש 40 החדש וכן בתכניות סירקין", מסר ראש העיר אחרי הפגישה. "אני מודה למנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ ולכל הצוותים המקצועיים על הפגישה הפורה והחשובה לרווחת התושבים ולמען עתיד העיר."

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »