הדמיה של פרויקט מרכז עזריאלי פתח תקווה - על רקע השטח היום

"מרכז עזריאלי" מתקדם בפתח תקווה: אושרה התכנית להקמת 3 בניינים של 40 קומות כ"א

תנופת הנדל"ן המסחרי בפתח תקווה קיבלה השבוע חיזוק משמעותי לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיר אישרה אתמול (29.4) פרויקט הכולל שטח של 32 אלף מ"ר, הממוקם בין פארק גיסין לבזל פארק – שני פרויקטים ענקיים נוספים הנמצאים במרחק רדיוס יריקה. לפי התכנית שפרסמה העירייה, שם היזם הלא-מוכר הוא "עצמה ושות' להשקעות מכבים בע'מ" – חברת בת של קבוצת עזריאלי.

היום ביקרנו במקום עליו אמור להיבנות הפרויקט. מדובר בשטח גדול הגובל בכביש הרב מלכה, צומת רח' גרינשפן של שכונת נווה גן, שתוחם אותו רחוב בזל הצר, המקשר בין הקניון לרח' גיסין. כיום על השטח יש שטח טבעי + מגרש חנייה גדול סלול ומאורגן, אך הוא חסום למכוניות כבר תקופה של כשנה. בצדו המערבי שני מבני משרדים (בזל 12 + 16), הכוללים בתוכם את אולם האירועים הותיק "טוסו" ואת המסעדה החדשה NONO ו-MIMI.

צפו בביקור בשטח העתידי של "מרכז עזריאלי" פתח תקווה

למה הוסר המידע מהאתר של קבוצת עזריאלי?

יש מעט סימני שאלה שעולם בקשר לפרויקט. לפי ההודעה של העירייה, שני מבני המשרדים, שגם הם של חברת עזריאלי, אמורים להיהרס. כשחיפשנו על פרויקט הענק באתר הבית של עזריאלי, הגענו לעמוד שגיאה. קצת מוזר בהתחשב בזה שכנראה היה בעבר עמוד כזה. ואם כן – למה הוא הוסר? מבדיקה פשוטה באינטרנט גילינו כי "עצמה ושות'", נמצאת בסכסוך משפטי עם אחד מבעלי העסקים במקום (אולם האירועים בזל 16). אז ייתכן כי זו הסיבה. 

במסגרת התכנית אמורים לקום שלושה בניינים בני 40 קומות כל אחד, פלוס מבנה צנוע יותר בן 10 קומות. את המתחם תקיף חצר רחבה, כשבתכנון יוקמו גם קומות חניה תת קרקעיות וכן מערכי קשרים להולכי רגל, רצועות גינון משמעותיות ושטחי בילוי ומסעדות בקומות הקרקע. מטרת העירייה היא ליצור רצף מסחרי אחד גדול שיכלול לא רק את הפרויקטים "פארק גיסין" ו"בזל פארק", אלא גם את הפרויקטים הרחוקים יותר – ב.ס.ר סיטי, גלובל טאווארס, מתחם ביג (קניאל), פרויקט "לנדרובר" וכן הפרויקט של ויתניה-קרסו.

מבט מכביש הרב מלכה לעבר שטח הפרויקט העתידי של מרכז עזריאלי פתח תקווה
מבט מכביש הרב מלכה לעבר שטח הפרויקט העתידי של מרכז עזריאלי פתח תקווה

כל המתחמים המסחריים האלה נמצאים סביב תחנת הרכבת הקלה של בילינסון, שאמורה לפעול עוד כחצי שנה ועליה כל היזמים באיזור בונים, שתביא בצורה מהירה עשרות אלפי עובדים חדשים מפתח תקווה ומכל גוש דן. כרגע זה נראה כמו במדע בדיוני, אבל עוד 5-10 שנים אל תתפלאו אם הלב של פתח תקווה, יהיה יותר מסחרי מהבורסה ברמת גן. השאלה אם בעידן עבודה מהבית, עדיין צריך כל כך הרבה שטחי משרדים – נותרת פתוחה. 

ראש העיר לא נראה מודאג. "כבר היום אזורי העסקים וההייטק בעיר מהווים מוקד משיכה לחברות טכנולוגיה מובילות שמבינות כי בקרוב, עם מימוש המהפכה התחבורתית שבדרך, העיר תהיה נגישה לעובדים שגרים בתוכה ולאלו שבאים מבחוץ", מסר בהודעה לעיתונות רמי גרינברג. "שגשוגה של העיר תלוי מאוד בפיתוח אזורי העסקים ואנחנו פועלים בכל מישור אפשרי – הן מול החברות והן ברמה התכנונית כדי לפתח את אזורים אלו באופן המיטבי".

לפי האתר של קבוצת עזריאלי, נכסי הנדל"ן המניבים שלה משתרעים על כ-1.4 מיליון מ"ר ומייצרים NOI העולה על 1.6 מיליארד ₪  בשנה. בנוסף, לחברה נכסים בייזום ובתכנון בהיקף של כמיליון מ"ר.על התכנון האדריכלי אמון משרד האדריכלים יאסקי מור סיוון, שגם אישר לשימוש את ההדמיה.

שטח התכנית של מרכז עזריאלי פתח תקווהבמפה רגילה + לווין
שטח התכנית של מרכז עזריאלי פתח תקווה במפה רגילה + לווין

מרכז עזריאלי פתח תקווה - על המפה

עוד ב-נדלן

פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »
דירות חדשות למכירה בפתח תקווה

מתפתחת: על פי נתוני הלמ"ס – בפ"ת נמכרו 668 דירות מפרוץ המלחמה. רק 22 פחות מת"א

לפי הנתונים, רק בתל אביב (690) נמכרו יותר דירות בין אוקטובר לנובמבר. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות, לעומת 358, שנמכרו בעיר הגדולה. פתח תקווה, בכלל, נמצאת בין ארבעת הערים בהן נמכרו הכי הרבה דירות חדשות – לצד ירושלים, אשדוד ותל אביב. מעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לאוגוסט עד אוקטובר.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading