איזור מתחם BIG (ביג) פתח תקווה

פרויקט מתחם "ביג" (קניאל) על ציר ז'בוטינסקי עולה שלב: התקבל היתר בנייה ראשון

אחד מהפרויקטים המסחריים הבולטים ביותר שמתוכננים בפתח תקווה, צפוי להתממש בתחילת 2023, עם עליית הטרקטורים לשטח, זאת בעקבות החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בפתח תקווה, שאישרה לפרויקט, אותו יזמה והגישה קבוצת "ביג". לפי התכנית, הפרויקט עומד להיות גרנדיוזי אף יותר ממתחם ב.ס.ר סיטי שנמצא ממול ויכיל 5 מגדלי משרדים בני 40 קומות וכן שטחי מסחר.

קצת לפני פחות משנה (נובמבר 2021) דיווחנו לכם על כך שהוועדה המחוזית אישרה באופן סופי את בניית מתחם "ביג" על ציר ז'בוטינסקי ברח' משה דיין, זאת לאחר שהוסרו התנגדויות הציבור. הפרויקט צפוי לקום על שטח של של מפעל קניאל הישן (שנהרס לפני יותר מעשור) ואולפני פתח תקווה (שעדיין קיים). במרץ השנה דיווחנו על כך שקבוצת "פוקס-ויזל", נמצאת במו"מ על רכישת משרדים במתחם והעברת משרדיה הראשיים מאיירפורט סיטי לפתח תקווה

צפו בביקור בשטח (לפני כשנה)

200 אלף מ"ר של עירוב שימושים

סה"כ הפרויקט צפוי לכלול 200 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה (משרדים וחניה תת קרקעית), מתוכם כ-50 אלף מ"ר שטחי מסחריים. הפרויקט צפוי לכלול שימושים מעורבים של תעסוקה עתירת ידע, מחקר ופיתוח, לצד תעשייה, שטחי לוגיסטיקה, מלונאות (סופסוף יקום מתחרה לפרימה לינק?), מכללות (אולי מכללת פתח תקווה תעבור לשם?) וכן מרפאות, מבני תרבות, אולמי שמחות, מסחר קמעונאי, בילוי, בידור ופנאי. אדריכלי הפרויקט הם המשרד הספרדי L35 (שגם סיפקו את ההדמיה) וישר אדריכלים מישראל.

כפי שדיווחנו, המרובע המסחרי של צומת ז'בוטינסקי-רבין-משה דיין, צפוי לכלול בכל פינה מתחם מסחרי ענק. בנוסף לב.ס.ר סיטי (הכולל גם את מתחם "דן טאון") בפינה הדרום-מערבית, שכבר הוקם ובשלבי התאכלסות, בפינה הדרום-מזרחית כבר הוקם ואוכלס גלובל טאוור (בניין ALIGN), שלצידו, כפי שדיווחנו, יוקם מגדל של 24 קומות של "רבוע הכחול", כשבפינה הצפון מזרחית, צפוי לקום פרויקט תעסוקה ומסחר נוסף במקום בשם "לנדרובר-יגואר" (על שם סוכנויות הרכב שהיו שם) עם מגדל בן 28 קומות.

הדמיית מתחם BIG קניאל פתח תקווה
הדמיית מתחם ביג BIG קניאל פתח תקווה

50 אלף עובדים על פחות מקילומטר מרובע

לפי חישוב פשוט, המרובע המסחרי הזה צפוי לכלול לפי התכנון לא פחות מ-12 מגדלי משרדים בני 24 עד 40 קומות. הצפי הוא שבארבעת מגדלי ב.ס.ר סיטי ייתאכלסו בשנתיים הקרוב משרדים שיכילו כ-15 אלף עובדים (בנוסף לעובדים של המתחם המסחרי "דן טאון"). על כן, ההערכה היא שכשכל 12 המגדלים במרובע יאוכלסו (קרוב לשנת 2030), צפויים לעבוד שם כ-50 אלף עובדים, ברדיוס שהוא לא יותר מקילומטר. 

היום, נכון לסוף שנת 2022, קשה לדמיין את זה, בטח בשלב שהקו האדום של הרכבת הקלה, שתחנה שלה אמורה לעצור בדיוק באמצע הריבוע, טרם החל לפעול (למרות שלפי כל ההבטחות, הרכבת הייתה אמורה להוריד ולהעלות שם נוסעים כבר בחודש הבא, אלא שהעניין נדחה).

 

המרובע המסחרי של דאון טאון פתח תקווה
המרובע המסחרי של דאון טאון פתח תקווה
תרשים סביבה מ
תרשים סביבה (שמאל) מול תרשים התמצאות - מתחם ביג פתח תקווה

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »