איזור מתחם BIG (ביג) פתח תקווה

פרויקט מתחם "ביג" (קניאל) על ציר ז'בוטינסקי עולה שלב: התקבל היתר בנייה ראשון

אחד מהפרויקטים המסחריים הבולטים ביותר שמתוכננים בפתח תקווה, צפוי להתממש בתחילת 2023, עם עליית הטרקטורים לשטח, זאת בעקבות החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בפתח תקווה, שאישרה לפרויקט, אותו יזמה והגישה קבוצת "ביג". לפי התכנית, הפרויקט עומד להיות גרנדיוזי אף יותר ממתחם ב.ס.ר סיטי שנמצא ממול ויכיל 5 מגדלי משרדים בני 40 קומות וכן שטחי מסחר.

קצת לפני פחות משנה (נובמבר 2021) דיווחנו לכם על כך שהוועדה המחוזית אישרה באופן סופי את בניית מתחם "ביג" על ציר ז'בוטינסקי ברח' משה דיין, זאת לאחר שהוסרו התנגדויות הציבור. הפרויקט צפוי לקום על שטח של של מפעל קניאל הישן (שנהרס לפני יותר מעשור) ואולפני פתח תקווה (שעדיין קיים). במרץ השנה דיווחנו על כך שקבוצת "פוקס-ויזל", נמצאת במו"מ על רכישת משרדים במתחם והעברת משרדיה הראשיים מאיירפורט סיטי לפתח תקווה

צפו בביקור בשטח (לפני כשנה)

200 אלף מ"ר של עירוב שימושים

סה"כ הפרויקט צפוי לכלול 200 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה (משרדים וחניה תת קרקעית), מתוכם כ-50 אלף מ"ר שטחי מסחריים. הפרויקט צפוי לכלול שימושים מעורבים של תעסוקה עתירת ידע, מחקר ופיתוח, לצד תעשייה, שטחי לוגיסטיקה, מלונאות (סופסוף יקום מתחרה לפרימה לינק?), מכללות (אולי מכללת פתח תקווה תעבור לשם?) וכן מרפאות, מבני תרבות, אולמי שמחות, מסחר קמעונאי, בילוי, בידור ופנאי. אדריכלי הפרויקט הם המשרד הספרדי L35 (שגם סיפקו את ההדמיה) וישר אדריכלים מישראל.

כפי שדיווחנו, המרובע המסחרי של צומת ז'בוטינסקי-רבין-משה דיין, צפוי לכלול בכל פינה מתחם מסחרי ענק. בנוסף לב.ס.ר סיטי (הכולל גם את מתחם "דן טאון") בפינה הדרום-מערבית, שכבר הוקם ובשלבי התאכלסות, בפינה הדרום-מזרחית כבר הוקם ואוכלס גלובל טאוור (בניין ALIGN), שלצידו, כפי שדיווחנו, יוקם מגדל של 24 קומות של "רבוע הכחול", כשבפינה הצפון מזרחית, צפוי לקום פרויקט תעסוקה ומסחר נוסף במקום בשם "לנדרובר-יגואר" (על שם סוכנויות הרכב שהיו שם) עם מגדל בן 28 קומות.

הדמיית מתחם BIG קניאל פתח תקווה
הדמיית מתחם ביג BIG קניאל פתח תקווה

50 אלף עובדים על פחות מקילומטר מרובע

לפי חישוב פשוט, המרובע המסחרי הזה צפוי לכלול לפי התכנון לא פחות מ-12 מגדלי משרדים בני 24 עד 40 קומות. הצפי הוא שבארבעת מגדלי ב.ס.ר סיטי ייתאכלסו בשנתיים הקרוב משרדים שיכילו כ-15 אלף עובדים (בנוסף לעובדים של המתחם המסחרי "דן טאון"). על כן, ההערכה היא שכשכל 12 המגדלים במרובע יאוכלסו (קרוב לשנת 2030), צפויים לעבוד שם כ-50 אלף עובדים, ברדיוס שהוא לא יותר מקילומטר. 

היום, נכון לסוף שנת 2022, קשה לדמיין את זה, בטח בשלב שהקו האדום של הרכבת הקלה, שתחנה שלה אמורה לעצור בדיוק באמצע הריבוע, טרם החל לפעול (למרות שלפי כל ההבטחות, הרכבת הייתה אמורה להוריד ולהעלות שם נוסעים כבר בחודש הבא, אלא שהעניין נדחה).

 

המרובע המסחרי של דאון טאון פתח תקווה
המרובע המסחרי של דאון טאון פתח תקווה
תרשים סביבה מ
תרשים סביבה (שמאל) מול תרשים התמצאות - מתחם ביג פתח תקווה

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading